تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

بار سرد رو بهترین شیکرهای ایران رو تجربه کنید! • مجله زندگی و تصاویر

شیکرهای بار سرد یکی از وسایل ضروری و مورد نیاز در هر بار و رستوران است که برای تهیه نوشیدنی‌هایی مثل کوکتل، جوشابه و سایر نوشیدنی‌های سرد استفاده می‌شوند. در ایران، تولید و استفاده از شیکرهای بار سرد بسیار رایج است و انواع مختلفی از این شیکرها در بازار موجود است.

بین محبوب ترین شیکرهای بار سرد در ایران می‌توان به برندهای مختلفی اشاره کرد که با کیفیت بالا و طراحی مدرن خود توانسته‌اند توجه بسیاری از کاربران و صاحبان بارها و رستوران‌ها را به خود جلب کنند. این شیکرها علاوه بر کاربری آسان و راحت، از نظر ظاهری نیز بسیار جذاب و زیبا هستند که می‌توانند به دکوراسیون داخلی مکان‌های خدماتی شما زیبایی و جذابیت بیشتری ببخشند.

در مجله تک فانمی‌توانید بررسی‌های مختلفی از شیکرهای بار سرد محبوب در ایران را مشاهده کرده و با مقایسه و بررسی خصوصیات و ویژگی‌های هر کدام، انتخاب بهتری برای خود داشته باشید.

شیکر ها یکی از ابزارهای اصلی و ضروری در تهیه نوشیدنی های خنک و متنوع در کافی شاپ ها و رستوران ها به شمار می رود. این ابزار با طراحی های مختلف و متنوع، امکان آماده سازی انواع کوکتل ها، نوشیدنی های ترکیبی خنک و … را برای بارتندرها فراهم می کند. شیکر بار سرد در انواع مختلفی عرضه می شود که در این مقاله، به معرفی انواع شیکر خواهیم پرداخت.

شیکر چیست؟

ابزاری ضروری برای بارتندر است که برای تهیه کوکتل، ترکیب انواع نوشیدنی و خنک سازی آن استفاده می شود. هدف استفاده از شیکر، تهیه انواع نوشیدنی های ترکیبی و ترکیب خوب و یکدست مواد نوشیدنی می باشد، لذا هر چه این عمل با سرعت، دقت و شدت بیشتری همراه باشد نوشیدنی بهتری خواهید داشت.

شیکر چگونه کار می کند ؟

با اینکه کار کردن با شیکر به نظر آسان است اما نیاز به تمرین، تجربه و مهارت کافی دارد. البته دستیابی به این مهارت واقعا کار آسانیست. شیکر بر اثر تکان دادن سریع و مکرر، مواد نوشیدنی را به خوبی باهم ترکیب می کند، همچنین وجود یخ در شیکر سبب تنظیم غلظت و دمای نوشیدنی خواهد شد.

در صورتی که تکه های یخ کوچک باشد، ضربه مداوم ناشی از حرکت شیکر سبب می شود تا یخ، خرد و آب شود که نتیجه، نوشیدنی خنک تر و رقیق تر خواهد بود. همچنین، اگر تکه های یخ درشت تر باشند، کمتر خرد شده و غلظت بیشتری را در نوشیدنی خواهیم داشت.

برای تهیه نوشیدنی با شیکر کافیست مواد مورد نظر را درون شیکر ریخته، درب آن را گذاشته و مواد را با سرعت و به خوبی شیک کنید. در انتها درب شیکر را باز کرده و نوشیدنی را از صافی رد کنید. (برای تنظیم غلظت و دمای نوشیدنی از تکه های یخ استفاده کنید)

انواع شیکر بار سرد

برای تهیه نوشیدنی سرد در یک روز تابستانی علاوه بر مهارت و متریال، نیازمند برخی ابزار مانند شیکر نیز هستیم، تقریبا برای تهیه تمام نوشیدنی های سرد وجود شیکر ضروریست!

شیکر در حجم های ۳۰۰ سی سی الی یک لیتر در شکل، رنگ و متریال مختلف، بسته به نیاز با کارایی های مختلف عرضه می شود اما معمولا از سه قسمت مخزن، صافی و سری تشکیل شده است.

انواع شیکر:

شیکر بوستون (Boston)شیکر تین ان تین (tin-on-tin)شیکر فرنچ (French) یا پاریسی (Parisian)شیکر کوبلر (Cobbler)

مشاهده و خرید انواع شیکر بارسرد

شیکر بوستون (Boston)

در میان انواع شیکر بار سرد، شیکر بوستون از محبوب ترین شیکرها بوده که دارای دو کاپ می باشد. کاپ پایین که برای ظرفیت بالای مواد در نظر گرفته شده مقداری برزگ تر از کاپ بالایی بوده و از جنس فلز یا استیل می باشد و کاپ بالایی نیز از جنس شیشه، پلاستیک یا فلز است. شیکر بوستون مناسب ترین شیکر برای انجام حرکات نمایشی می باشد و از مزایای آن می توان به نظافت سریع و آسان، ظاهر شیک، امکان مخلوط نمودن حجم بالایی از نوشیدنی و چرخش بهتر مواد اشاره کرد.

اما شیکر بوستون معایبی نیز دارد برای مثال در صورت استفاده نادرست احتمال شکسته شدن کاپ شیشه ای وجود دارد، همچنین در شیکر بوستون از صافی به صورت جداگانه استفاده شده است.

شیکر تین آن تین (tin-on-tin)

از دیگر شیکر های پر کاربرد می توان به شیکر تین آن تین اشاره نمود که تصور اکثر عموم این است که شیکر تین آن تین همان شیکر بوستون است!

در واقع شیکر تین آن تین متشکل از دو لیوان فلزی بوده و از این جهت خاصیت خنک کنندگی بالایی دارد، سبک است و به آسانی قابل حمل می باشد. همچنین طراحی آرگونومیک و مدرن شیکر تین آن تین سبب جلوه بخشیدن به میز بار خواهد شد.

شیکر فرنچ (French) یا پاریسی (Parisian)

شیکر فرانسوی از مابین شیکر ها بیشترین شباهت را به شیکر بوستون دارد اما به واسطه طراحی زیبا و ظریفش مورد توجه بیشتری قرار گرفته و با نام های شیکر فرنچ، شیکر فرانسوی یا شیکر پاریسی شناخته می شود. شیکر فرنچ از دو قسمت استیل تشکیل شده که سبب شستشوی آسان، حمل و نقل راحت و ماندگاری بالا می شود.

از معایب آن نیز می توان به قیمت بالا، ظرفیت نسبتا کم، آب بندی محکم و سخت باز شدن درب پس از شیک کردن اشاره کرد.

شیکر کوبلر (Cobbler)

شیکر کابلر که گاها با نام کوبلر نیز شناخته می شود، از دسته ابزارهای کلاسیک مربوط به دوران طلایی کوکتل سازی بوده که در سال ۱۸۸۴ اختراع شد که همچنان طرفداران زیادی دارد. این شیکر بر خلاف شیکر های قبلی از سه قطعه زیر تشکیل شده است.

لیوان اصلی (جنس فلز)صافیدرپوش

از مزایای شیکر کابلر می توان به کاربری آسان و داشتن استرینر (صافی) اشاره نمود، همچنین از درب آن می توان به عنوان جیجر (واحد اندازه گیری مایعات) استفاده کرد.

از معایب آن می توان به ظرفیت کم، سختی جداشدن قطعات پس از استفاده و نظافت زمان بر اشاره کرد. همچنین پس از هر بار استفاده، صافی شیکر توسط پالپ های میوه مسدود و نیاز به شستشو خواهد داشت.

کدام مدل شیکر را بخرم؟

همان طور که اشاره شد تمام شیکر ها قادر به انجام یک کار هستند و بین کارایی آن ها تفاوتی نیست. شما می توانید با توجه به اطلاعات بالا، شیکر مورد نظر خود را انتخاب کرده و از فروشگاه کافه مال تهیه کنید. تنها در نظر داشته باشید که اگر برای تهیه نوشیدنی در خانه نیازمند شیکر هستید حجم کم آن را و اگر برای کافه یا رستوران نیازمند هستید حجم بالای آن را خریداری کنید.

نکات مهم در زمان خرید شیکر

قبل از خرید شیکر بارسرد، نکات زیر را در نظر گرفته و برای هرکدام پاسخی قانع کننده داشته باشید.

بررسی جنس و کیفیت ساخت

به صورت کلی، مرغوب ترین جنس برای شیکر، استیل ضد زنگ است. استیل که به عنوان نشان پاکیزگی و نظافت در تهیه مواد غذایی در نظر گرفته می شود، در برابر سایش، ضربه و آب مقاوم است و طعم نوشیدنی را تغییر نمی دهد.

شیکر را در کجا استفاده خواهید کرد ؟ برای خانواده یا دوستان یا برای کافی شاپ های شلوغ ؟ با توجه به نیاز خود، ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. شیکر ها از حجم های ۵۰۰ میلی لیتر الی ۱ لیتر در بازار به راحتی پیدا می شوند.

نحوه قرار گیری درپوش بر روی شیکر نیز اهمیت بالایی دارد. در صورتی که درپوش شیکر محکم و بدون نشتی باشد، هنگام شیک کردن محتویات به بیرون درز پیدا نمی کند. همچنین اگر درب شیکر خیلی محکم بسته شود، در هنگام باز کردن آن به مشکل خواهید خورد.

اگر در طول روز، تعداد نوشیدنی زیادی سرو می کنید، قطعا سرعت و آسانی نظافت شیکر اهمیت پیدا خواهد کرد. پیشنهاد می شود، شیکرهایی که قطعات آن به راحتی جدا شده و به راحتی قابل شستشو (حتی در ماشین ظرفشویی) است را انتخاب کنید.

قیمت، برند، کیفیت

شیکر ها با کیفیت های متفاوتی عرضه می شوند. برندهای معتبر مانند پرایم، معمولا محصولات با کیفیت تری ارائه می دهند. با این حال، قبل از خرید در مورد برند شیکر تحقیق کنید.

بارتندرینگ حرفه ای هنری است که اغلب افراد این حرفه، در مورد تمام تجهیزات تحقیق می کنند. قبل از خرید تجهیزات بارسرد مانند شیکر، از بارتندرهای خبره و افراد متخصص اطلاعات دریافت کنید.

پیشنهاد نویسنده

کیفیت را فدای قیمت نکنید. در صورتی که مبلغ بیشتری بپردازید و بهترین شیکر را خریداری کنید، طول عمر آن اقتصادی تر خواهد بود. همچنین شیکرهای با کیفیت، در سرعت تهیه نوشیدنی، شیک کردن، زیبایی و طول عمر قطعات به شما کمک خواهند کرد. با در نظرگرفتن این نکات، شیکر مناسب را انتخاب کنید.

شستشوی شیکرها

شتشو با آب ولرم یا گرماستفاده از مایع های شویندهشستشوی شیکر و صافی بلافاصله پس از استفاده

سخن پایانی

شیکرها، ابزاری کاربردی به منظور ترکیب و تهیه نوشیدنی های خنک و متنوع بوده که می تواند نیازهای مختلف بارتندرها و علاقه مندان به نوشیدنی های ترکیبی را پوشش دهد. شیکر ها با طراحی های منحصربه فرد و عملکرد بهینه در انواع شیکر بوستون، تین آن تین، فرانسوی و کابلر (کوبلر) در بازار ایران عرضه می شود. برای انتخاب بهترین شیکر بار سرد، می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر مانند کافه مال مراجعه کرده و از مشاوره تخصصی بهره‌مند شوید تا بهترین گزینه را برای نیازهای خود پیدا کنید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!