تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رمز تهیه بوریتوی لوبیا: طعم ویژه ای از غذاهای مکزیکی

بوریتو یک غذای محبوب مکزیکی است که با نان تورتیلا و مواد مختلفی مثل لوبیا و برنج ساخته می‌شود. بوریتو لوبیا یک گزینه خوشمزه و گیاهی است که بسیار آسان در منزل تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا، ابتدا لوبیا چیتی و برنج را پخته و آماده می‌کنیم. سپس پیاز، سیر و فلفل هالاپینو را تفت داده و ادویه‌ها و رب گوجه را اضافه می‌کنیم. بعد از اضافه کردن ذرت پخته، پیازچه و لوبیا چیتی پخته، مایه لوبیا را آهسته پخته و زمان آماده سازی آن تمام می‌شود. سپس مایه لوبیا را به همراه پنیر پیتزای آماده شده در نان تورتیلا می‌ریزیم و بوریتو را پیچیده و آماده می‌کنیم. سرایت‌بازارهای مکزیکی تند و دودی راهی سرو کردن بوریتو می شود.
خوشمزه‌بان: سمانه.

بوریتو، غذایی محبوب مکزیکی است که با نان تورتیلا و مواد متنوع پر می‌شود. بوریتوی لوبیا، گزینه‌ای گیاهی و خوشمزه است که به سادگی در منزل تهیه می‌شود. در این مقاله از تک فانبلاگ، طرز تهیه بوریتوی لوبیا را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم جهت تهیه بوریتوی لوبیا

مواد لازم جهت تهیه بوریتوی لوبیا به شرح زیر است:

نان تورتیلا۸ عددلوبیا چیتی (پخته و آبکش شده)۴۵۰ گرمبرنج (پخته شده)۳/۴ پیمانهپیاز۲ عدد متوسطسیر۴ حبهفلفل هالاپینو (اختیاری)۱ عددپودر زیره سبز۱/۲ قاشق چای‌خورینمک و فلفل سیاهبه مقدار لازمرب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوریروغن زیتون۲ قاشق غذاخوریذرت پخته شده۳۰۰ گرمپیازچه۶ ساقهپنیر پیتزا (۲ پیمانه)۲۵۰ گرمسس سالسابه دلخواهخامه ترشبه دلخواه

مراحل تهیه بوریتوی لوبیا

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این غذا ۵۰-۶۰ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۴-۳ نفر است.درجه سختی تهیه این غذا در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی لوبیا چیتی و برنج

لوبیا چیتی را از شب قبل، تمیز کنید، بشویید و با مقداری آب خیس کنید. خیساندن حبوبات پیش از پخت، به پخت سریع‌تر و یکنواخت‌تر آن‌ها کمک می‌کند. لوبیاهای خیسانده شده را با مقداری آب درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید.

۴۰-۳۰ دقیقه زمان دهید تا لوبیاها به خوبی بپزند و نرم شوند. برنج را نیز به همین ترتیب پس از شستن و خیساندن با مقداری آب به صورت کته‌ای بپزید.

مرحله دوم: آماده سازی پیاز، سیر و فلفل هالوپینو

پیازها را بشویید و نگینی خرد کنید. در یک تابه روغن زیتون را روی حرارت متوسط گرم کنید.

پیازها را به تابه اضافه کنید و ۵ تا ۷ دقیقه تفت دهید تا نرم و شفاف شوند. سپس سیرها را ریز رنده کنید.

فلفل هالاپینو را (در صورت استفاده) به همین ترتیب ریز خرد کنید. برای طعم تندتر، می‌توانید از فلفل هالاپینو بیشتری استفاده کنید. ۱ دقیقه دیگر تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن ادویه‌ها و رب گوجه

پودر زیره سبز، نمک و فلفل سیاه را اضافه و به مدت ۳۰ ثانیه تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود.

رب گوجه فرنگی را اضافه و ۲ دقیقه دیگر تفت دهید تا رنگ آن باز شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه فریتاتای برنج و لوبیا

مرحله چهارم: افزودن ذرت پخته، پیازچه و لوبیا

ذرت پخته شده را آبکش کرده، به محتوای درون تابه اضافه و مخلوط کنید.

پیازچه‌ها را ریز خرد کنید. لوبیا چیتی پخته شده را به همراه ۱ پیمانه آب به تابه اضافه کنید.

حرارت را کم کنید، درب تابه را ببندید و به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید تا مایه غلیظ شود.

مایه لوبیا را با حرارت ملایم بپزید تا جا افتاده شود. تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم: پیچیدن بوریتوها

یک نان تورتیلا را روی سطح صاف قرار دهید. مقداری مایه لوبیا و کمی پنیر پیتزا را در وسط نان بریزید.

دو طرف نان را به سمت داخل تا بزنید و سپس از سمت پر شده شروع به پیچیدن نان کنید تا بوریتو به طور کامل بسته شود.

به همین ترتیب بقیه بوریتوها را آماده کنید.

مرحله ششم: سرو بوریتوی لوبیا

بوریتوها را می‌توانید بلافاصله بعد از پیچیدن به صورت گرم یا سرد سرو کنید.

در صورت تمایل، می‌توانید بوریتوها را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه گرم کنید تا پنیر ذوب و نان برشته شود.

بوریتوها را زیاد پر نکنید، در غیر این صورت پیچیدن آنها دشوار خواهد شد. بوریتو را با سس سالسا، خامه ترش و گشنیز تازه سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بوریتو مرغ به روش مکزیکی

۹ نکته طلایی که برای پخت بوریتوی لوبیا خوشمزه باید بدانید!

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه بوریتوی لوبیا اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

می توانید از انواع مختلف لوبیا برای تهیه بوریتو لوبیا استفاده کنید. لوبیا چیتی، لوبیا قرمز و لوبیا سیاه همگی گزینه های خوبی هستند.اگر برنج ندارید، می‌توانید از سیب زمینی آب پز یا کینوا به جای آن استفاده کنید.برای تنوع بیشتر، می‌توانید به مایه لوبیا، قارچ، فلفل دلمه ای یا سبزیجات دلخواه خود را اضافه کنید.از نان تورتیلای تازه استفاده کنید. نان کهنه یا خشک ممکن است ترک خورده و پیچیدن آن دشوار باشد. نان های تورتیلا را قبل از پر کردن گرم کنید. این کار باعث می شود نان ها انعطاف پذیرتر شوند و کمتر ترک بخورند.پنیر پیتزای مورد علاقه خود را انتخاب کنید. پنیر چدار و پنیر موزارلا گزینه های خوبی هستند. اگر به دنبال یک گزینه گیاهی هستید، می توانید از پنیر گیاهی به جای پنیر پیتزا استفاده کنید.لبه های نان تورتیلا را قبل از پیچیدن بوریتو به داخل تا بزنید. این کار به جلوگیری از بیرون ریختن مواد کمک می کند.به مایه لوبیا ادویه های مختلفی مانند پودر چیلی، فلفل قرمز، پاپریکا، پودر سیر، پودر پیاز و آویشن اضافه کنید. این ادویه ها به بوریتو طعم و عطر فوق العاده‌ای می بخشند.اگر به طعم تند علاقه دارید، می توانید فلفل هالاپینو یا فلفل سبز تند را قبل از اضافه کردن به مایه، روی شعله مستقیم گاز یا در فر رست کنید. این کار طعم تند و دودی به بوریتو می دهد.برای طعم دودی، می توانید لوبیا را قبل از پخت به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت روی دود کم قرار دهید.

با امتحان کردن روش‌های ذکر شده در این مطلب از مجله آشپزی تک فانمی‌توانید طعمی منحصر به فرد و دلچسب به بوریتو لوبیا خود بدهید. بوریتو لوبیا یک غذای کامل و مغذی است که می‌تواند برای صبحانه، ناهار، شام یا میان وعده سرو شود. به یاد داشته باشید که ذائقه افراد متفاوت است، بنابراین از امتحان کردن طعم‌های جدید و اضافه کردن مواد دلخواه خود نترسید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!