تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

شام امشبت رو به ما بسپارید! (ایده‌های غذایی پنج شنبه 24 خرداد)

شام یکی از وعده‌های مهم روزانه است و انتخاب مناسبی برای این وعده غذایی می‌تواند انرژی و سلامتی شما را تضمین کند. اما انتخاب مناسب و منوی تنوع‌پذیر برای شام ممکن است در مواقعی چالشی و دغدغه‌آور باشد و به خصوص برای افرادی که اهمیت زیادی به سلامتی و غذاهای سالم می‌دهند.

در این مطلب، پنج پیشنهاد متنوع برای شام امشب شما مطرح شده است. از شفته اراکی با گوشت چرخ کرده گرفته تا ساندویچ مرغ و بادمجان و پیتزا ریحان و گوشت قلقلی، این انواع غذاها می‌توانند برای شام شما انتخاب‌های خوبی باشند. هر یک از این غذاها دارای ترکیبات مختلفی از مواد غذایی مفید برای بدن شما هستند.

از طرف دیگر، املت کاهو نیز یک گزینه خوشمزه و سالم برای شام می‌تواند باشد. این غذا دارای ترکیبی از کاهو، پنیر و تخم مرغ است که به شما انرژی و سلامتی می‌بخشد.

با انتخاب هر یک از این غذاها، می‌توانید لذت یک شام خوشمزه و سالم را تجربه کنید و از طعم‌های مختلف و خوشایند آنها لذت ببرید. امیدوارم که با این پیشنهادات، شام امشب شما به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل شود.

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در بیست و چهارمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه پیشنهاد خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- شفته اراکی با گوشت چرخ کرده

شفته اراکی که برخی آن را با نام کوفته اراکی نیز می‌شناسند، یک نوع غذای سنتی در شهر اراک است که معمولا همراه با نان تازه و سبزی خوردن سرو می‌شود. این غذای محلی طرز تهیه بسیار آسانی دارد و شما می‌توانید آن را طی مدت زمان کوتاهی با مواد اولیه در دسترسی همچون گوشت چرخ کرده، پیاز، هویج، سبزی معطر و… تهیه و نوش جان کنید.

مراحل تهیه شفته اراکی

مراحل تهیه شفته اراکی با گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

در اولین مرحله باید ۲ عدد پیاز را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس پیازها را رنده کنید و آب پیاز را بگیرید. در ادامه هویج را به صورت ریز رنده کنید و سبزیجات معطر را نیز بشویید و به صورت ریز خرد کنید.حال باید گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده، هویج رنده شده و آرد نخودچی ترکیب کنید. سپس سبزی معطر را اضافه کنید و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به مواد بزنید. حالا یک دستکش به دست کنید و مایه گوشتی را خوب ورز دهید تا منسجم شوند.بعد از این که ۱۰ دقیقه مواد کوفته را ورز دادید، باید گوشت را به صورت کوفته قلقلی آماده کنید. در ادامه مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و کوفته‌ها را در روغن سرخ کنید تا رنگ آن ها تغییر کند. این کار از وا رفتن کوفته ها در سس جلوگیری می‌کند.برای تهیه سس شفته اراکی باید یک عدد پیاز باقی مانده را به صورت نگینی خرد کنید. سپس مقداری روغن در قابلمه بریزید و پیاز را برای چند دقیقه تفت دهید تا سبک شود.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و خوشمزه روی لینک طرز تهیه شفته اراکی کلیک کنید.

۲- مرغ شکم پر با اسفناج

مرغ شکم‌ پر از جمله غذاهای مجلسی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. در پخت این غذا شکم مرغ با انواع سبزی که اسفناج عضو اصلی آن است به همراه ترشی پر می‌شود و داخل فر به طبخ گذاشته می‌شود. مرغ شکم‌ پر با اسفناج را می‌توان به همراه پلو در وعده شام سرو کرد.

مراحل تهیه مرغ شکم پر با اسفناج

مراحل تهیه مرغ شکم پر با اسفناج به شرح زیر است:

ابتدا داخل یک کاسه کوچک مقداری روغن زیتون ریخته و ادویه‌ها، پودر سیر و پودر پیاز را به آن اضافه کنید. همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.در این مرحله مرغ کامل را روی تخته آشپزخانه قرار داده و با کمک چاقوی نوک تیز سینه مرغ را بشکافید تا جایی که سینه مرغ برش خورده و کاملا بریده نشود.حال مواد و ادویه‌هایی که در مرحله اول مخلوط کرده‌اید روی مرغ ریخته با دست روی سطح سینه مرغ بمالید تا مرغ مزه‌دار شود. سپس مرغ مزه‌دار شده را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.فر را روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. سینی فر را با مقداری روغن چرب کنید.در این مرحله اسفناج‌ها را بخار پز کرده و به قطعات متوسط خرد کنید. سپس داخل کاسه‌ای مناسب اسفناج و پنیر را ریخته، سیر را هم روی آن رنده کنید. در ادامه مقداری نمک، فلفل به مواد افزوده و هم بزنید تا ادویه‌ها خوب مخلوط شوند.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و مخصوص روی لینک طرز تهیه مرغ شکم پر با اسفناج کلیک کنید.

۳- ساندویچ مرغ و بادمجان

ساندویچ مرغ و بادمجان جز آن دسته از ساندویچ‌های بسیار ساده و راحتی است که در زمان کوتاهی با ترکیب طعم بادمجان و مرغ در کنار یکدیگر به روش‌های مختلفی آماده می‌شود و طعم متفاوت و جذابی دارد. پس اگر به دنبال امتحان کردن طعم‌های جدید هستید به شما توصیه می‌کنیم که از میل کردن این ساندویچ غافل نشوید.

مراحل تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

مراحل تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان به شرح زیر است:

ابتدا سینه مرغ را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. آن را با کمک تخته و چاقو آشپزخانه به صورت نواری برش زنید و درون ظرف مناسبی بریزید.به مقدار دلخواه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر آویشن به فیله‌های نواری مرغتان زنید و همه مواد را به خوبی زیر و رو کنید تا تمام قسمت‌های مرغ با ادویه‌ها کاور شود.حال روی مواد را بپوشانید و ۱۰-۱۵ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا مرغ ها طعم‌دار شوند. در این بازه زمانی به سراغ پیازها روید. پیازها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را به صورت خلالی برش زنید.درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید تا روغن گرم شود. پپیازهای خلالی خرد شده را به تابه اضافه کنید. کمی نمک و فلفل سیاه برای خوش‌طعم‌تر شدن به پیازها اضافه کنید.پیازها را تفت دهید تا طلایی شوند می‌توانید در این بازه زمانی هر زمان که احساس کردید آب پیاز ها کم شده ۱-۲ قاشق غذاخوری آب به پیازها اضافه کنید. پیازهای کاراملی شده را از تابه خارج کنید، کنار گذارید و سراغ مرحله بعد بروید.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و متفاوت روی لینک طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان کلیک کنید.

۴- پیتزا ریحان و گوشت قلقلی

اگر شما نیز به دنبال غذاهای سالم و کم‌کالری‌ هستید توصیه می‌کنیم که این پیتزای بسیار سبک و خوشمزه را تهیه کنید. در این پیتزا خبری از سوسیس و کالباس‌های بازاری نیست. بافت سبک، آماده‌ سازی سریع و عطر بی‌نظیر این پیتزا طعم آن را بسیار جذاب و متفاوت کرده است.

مراحل تهیه پیتزا ریحان و گوشت قلقلی

مراحل تهیه پیتزا ریحان و گوشت قلقلی به شرح زیر است:

در اولین مرحله از تهیه این پیتزا بسیار خوشمزه به سراغ پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک رنده ریز، پوره کنید. نیاز به گرفتن آب پیاز رنده شده نیست، زیرا قلقلی‌ها روی پیتزا پخته می‌شوند و آب پیاز موجب نرم شدن بافت قلقلی‌ها خواهد شد.سپس گوشت چرخ‌ کرده، پیاز رنده شده، نمک و فلفل سیاه را به خوبی با هم ترکیب کنید. حال از ترکیب این مواد به اندازه‌های کوچک و یکسان جدا سازید و کمی در دستتان به آن شکل دهید. قلقلی‌های آماده شده را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.سپس به سراغ آماده‌ سازی سس جذاب و خوشرنگ پیتزا روید. ریحان پاک شده، ماست، روغن زیتون، پنیر پارمسان، نمک و فلفل سیاه را درون میکسر یا خرد کن بریزید. همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا سس خوشرنگ و یکدستی حاصل شود.اکنون به سراغ گرم کردن فر روید، فر را با دمای ۱۸۵-۱۹۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. نان پیتزا را در سینی فر قرار دهید و سراغ مرحله بعد بروید.

برای ادامه رسپی این غذای سبک و رژیمی روی لینک طرز تهیه پیتزا ریحان و گوشت قلقلی کلیک کنید.

۵- املت کاهو

املت کاهو یک نوع املت متفاوت است که برای تهیه آن از ترکیب کاهو، پنیر و تخم مرغ استفاده می‌شود. این املت طعم خوشمزه‌ای دارد و بسیار مقوی و سالم است؛ از این رو گزینه مناسبی برای وعده شام است.

مراحل تهیه املت کاهو

مراحل تهیه املت کاهو به شرح زیر است:

ابتدا کاهو را با آب فراوان بشویید و بعد به صورت خلالی ریز خرد کنید. در ادامه پوست پیاز را جدا کنید و بعد آن را به صورت خلالی خرد کنید. سیر را هم به صورت ریز خرد یا رنده کنید.در ادامه تخم مرغ‌ها را بشکنید و در یک کاسه بریزید. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و با همزن دستی یا چنگال تخم مرغ‌ها را بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند.حال مقداری روغن زیتون در ماهیتابه بریزید و بعد آن را روی حرارت قرار دهید. حالا کاهو، پیاز و سیر خرد شده را اضافه کنید. مواد را برای چند دقیقه تفت دهید تا تغییر رنگ بدهند.سپس یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. حالا تخم مرغ زده شده را در ماهیتابه بریزید و تابه را بچرخانید. تا تخم مرغ به طور کامل در ماهیتابه پخش شود.چند دقیقه صبر کنید تا تخم مرغ کمی سفت شود و زمانی که روی تخم مرغ هنوز نپخته است، مخلوط کاهو و پیاز را روی آن بریزید. حالا می‌توانید پنیر را خرد کنید و روی املت بریزید.

برای ادامه رسپی این غذای راحت و سالم روی لینک طرز تهیه سالاد کاهو کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!