تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

ناهار امروزت را با ما تجربه کنید! (ایده‌های غذایی پنج شنبه 24 خرداد)

ناهار یکی از وعده‌های مهم روزانه است و اغلب افراد دنبال ایده‌های مختلف برای تهیه یک وعده ناهار خوشمزه و متفاوت هستند. در متن فوق، پنج پیشنهاد برای غذاهای متنوع و خوشمزه برای ناهار ارائه شده است. این پیشنهادات شامل انواع خورشت، دلمه، پلو، اسپاگتی و ناگت هستند که با طعم‌ها و مواد مختلفی تهیه می‌شوند.

به طور مثال، یکی از پیشنهادات مطرح شده در متن، خورشت مرغ و آلوچه زنجانی است. این خورشت اصالتش را به منطقه زنجان برمی‌گرداند و با طعم ملس و جذاب خود، طرفداران بسیاری دارد. طرز تهیه این خورشت نیز به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

همچنین، دلمه برگ مو ترکیه‌ای، سیر پلو با ماهی، اسپاگتی سیر و قارچ، و ناگت گوشت چرخ کرده نیز از دیگر پیشنهادات ارائه شده در این متن هستند. هر یک از این غذاها دارای طعم ویژه‌ای هستند که می‌توانند وعده ناهار شما را تنوع بخشی کنند.

با توجه به این پیشنهادات و طرز تهیه‌شان، می‌توانید گزینه‌ی مناسبی را برای ناهار امروزتان انتخاب کنید و از لذت یک وعده خوشمزه و متفاوت بهره‌مند شوید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در بیست و چهارمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از تک فانبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه پیشنهاد خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورشت مرغ و آلوچه زنجانی

خورشت مرغ و آلوچه یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که اصالت آن به زنجان برمی‌گردد. این خورشت با طعمی ملس و ظاهری جذاب طرفداران بسیار زیادی دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای ناهار امروز شما باشد.

مراحل تهیه خورشت مرغ و آلوچه زنجانی

مراحل تهیه خورشت مرغ و آلوچه زنجانی به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ آماده سازی آلوها روید. آن‌ها را تمیز کنید و بشویید. حال با مقداری آب آلوها را بخیسانید و کنار گذارید.اکنون به سراغ آماده‌ سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ خورشت را دارید کمی روغن بریزید و پیازها را به قابلمه اضافه کنید. پیازها را کمی تفت دهید تا طلایی و سبک شوند.حال به سراغ تکه‌های مرغ‌تان بروید. تکه‌های شسته شده مرغ را به محتوای درون قابلمه بیفزایید و کمی با پیازها تفت دهید تا بوی خامی مرغ گرفته شود.سپس مقداری فلفل و محلول زعفران به مرغ‌ها بیفزایید و به تفت دادن ادامه دهید تا مرغ ها طلایی و برشته شوند. در ادامه ۱ پیمانه آب جوش را به محتوای درون قابلمه خورشت بیفزایید. حرارت را زیاد کنید تا محتوای درون قابلمه به نقطه جوش رسد سپس درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید و ۲۰-۳۰ دقیقه زمان دهید تا پخت اولیه مرغ‌ها انجام شود.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه خورشت مرغ و آلوچه زنجانی کلیک کنید.

۲- دلمه برگ مو ترکیه‌ای

دلمه برگ مو ترکیه‌ای که به عنوان یالانچی دولما نیز شناخته می‌شود، یکی از خوشمزه‌ترین انواع دلمه است که برای تهیه آن هم می‌توانید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید و هم این دلمه را به صورت کاملا گیاهی آماده کنید.

مراحل تهیه دلمه برگ مو ترکیه‌ای

مراحل تهیه دلمه برگ مو ترکیه‌ای به شرح زیر است:

برای شروع برنج را بشویید و همراه با مقداری آب در قابلمه بریزید. اجازه دهید برنج برای ۱۰ دقیقه روی حرارت بجوشد و بعد از این که مقداری نرم شد، آن را آبکش کنید. جالب است بدانید که در ترکیه برنج را برای ۱۵ دقیقه در آب گرم می‌ریزند و سپس بدون پخت آبکش می‌کنند.برای تهیه مواد داخل دلمه باید پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیاز را در روغن تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود.بعد از اینکه پیاز سرخ شد، می‌توانید برنج آبکش شده را اضافه کنید. برنج را برای ۵ دقیقه با پیاز تفت دهید و در ادامه گوجه فرنگی میکس یا رنده شده را اضافه کنید.چند دقیقه گوجه فرنگ را تفت دهید تا آب آن بخار شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. تفت دادن مواد را ادامه دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.سپس نعنا خشک، فلفل سیاه، دارچین، پودر فلفل دلمه‌ای، شکر و دانه‌های کاج را به ماهیتابه اضافه کنید. چند دقیقه ادویه‌ها را با سایر مواد ترکیب کنید و بعد ۱ لیوان آب گرم اضافه کنید. ۵ دقیقه صبر کنید تا مواد با حرارت متوسط بپزند.برای تهیه این دلمه باید از برگ انگور تازه استفاده کنید. برگ‌ها را در آب جوش بریزید و اجازه دهید برای ۵ دقیقه بپزند و نرم شوند. سپس ساقه آن‌ها را جدا کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مجلسی روی لینک طرز تهیه دلمه برگ مو ترکیه‌ای کلیک کنید.

۳- سیر پلو با ماهی

فصل بهار از جمله زمان‌هایی است که سیر تازه در بازار پیدا می‌شود و این بهترین زمان برای درست کردن یک سیر پلوی تازه و لذیذ است. سیر پلو غذای بسیار راحتی است که شما می‌توانید آن را طی مدت زمان کوتاهی با مرغ، ماهی یا میگو تهیه و سرو کنید. 

مراحل تهیه سیر پلو با ماهی

مراحل تهیه سیر پلو با ماهی به شرح زیر است:

در مرحله اول پیاز را رنده کرده و همراه با آب لیمو یا نارنج، ادویه‌ها، نمک و زردچوبه و همچنین زعفران به ماهی‌ها اضافه کنید. روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا ماهی‌ها مزه دار شوند.اکنون نحوه طبخ برنج را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که اگر برای خودتان غذا می‌پزید برنج را کته کنید و اگر برای مهمانی می‌خواهید سیر پلو درست کنید بهتر است آن را آبکش کنید.حال همه قسمت‌های سیر را به اندازه دلخواه خرد کنید و در کمی روغن با مقداری نمک تفت دهید. اگر برنج را کته می‌کنید اجازه دهید آب آن کاملا کشیده شود. سپس سیرهای تفت داده شده را به برنج اضافه کنید و اجازه دهید دم بکشد.اگر می خواهید برنج را آبکش کنید، سیرها را بعد از مرحله آبکشی به پلو افزوده، سپس درون قابلمه ریخته و اجازه دهید که ۴۰ دقیقه دم بکشد.

برای ادامه رسپی این غذای معطر و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه سیر پلو با ماهی کلیک کنید.

۴- اسپاگتی سیر و قارچ

اسپاگتی سیر و قارچ یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی است که در عرض چند دقیقه آماده می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. شما می‌توانید این غذای پرطرفدار را با چند قلم مواد اولیه ساده نظیر اسپاگتی یا ماکارونی رشته‌ای، کره، قارچ، سیر و… برای ناهار امروزتان تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مراحل تهیه اسپاگتی سیر و قارچ

مراحل تهیه اسپاگتی سیر و قارچ به شرح زیر است:

برای شروع یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند. سپس اسپاگتی را اضافه کنید. حدود ۷ تا ۹ دقیقه صبر کنید و سپس اسپاگتی را آبکش کنید.حال قارچ‌ها را با آب فراوان و یک برس نرم بشویید و خوب تمیز کنید. سپس آن‌ها را به صورت ورقه‌ای نازک خرد کنید. کره را در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. زمانی که کره آب شد، قارچ‌ها را به آن اضافه کنید. سپس کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.بعد از ۵ دقیقه که آب قارچ‌ها جمع شد، می‌توانید سیر را رنده کنید و در ماهیتابه بریزید. در ادامه فلفل قرمز را نیز به صورت ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید. مواد را برای چند دقیقه تفت دهید.حالا نوبت اضافه کردن اسپاگتی به ماهیتابه است. در ادامه یک فنجان آب نیز در ماهیتابه بریزید و مواد را به آرامی ترکیب کنید. 

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه اسپاگتی سیر و قارچ کلیک کنید.

۵- ناگت گوشت چرخ کرده

ناگت از جمله غذاهای ساده و خوش خوراک است که شما در هر شرایطی می‌توانید روی آن حساب باز کنید. چه مهمانی باشد چه ناهار خانوادگی و خودمانی.

مراحل تهیه ناگت گوشت چرخ کرده

مراحل تهیه ناگت گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

در مرحله اول باید گوشت چرخ کرده را آماده کنید. ممکن است گوشت چرخ کرده در خانه نداشته باشید و فقط گوشت باشد. در این صورت باید این گوشت‌ها را با دستگاه چرخ‌کن چرخ کنید. کار راحتی است. پس نگرانش نباشید. برای آماده کردن گوشت چرخ کرده باید بوی زهم آن را بگیرید.پس در ابتدا پیاز را رنده کنید. سپس گوشت چرخ کرده را با پیاز، آرد گندم، پنیر پارمسان، فلفل، پودر سیر، پاپریکا و مقدار کمی نمک مخلوط کنید و به خوبی ورز دهید تا تمام مواد با گوشت یکدست و یکنواخت شوند.حال باید مواد را به شکل دایره درست کنید. به این منظور کمی از مواد را کف دست خود قرار دهید و آن را به شکل دایره در بیاورید. مواظب باشید که ناگت نباید مانند کتلت نازک باشد. بهترین شکل ناگت این است که کوچک و کمی ضخیم باشند.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه ناگت گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!