تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه جوجه کباب آلبالویی: طعمی مبارک و منحصر به فرد

جوجه کباب آلبالویی یک نوع خاص از جوجه کباب است که طعم جدید و متفاوتی به این غذای محبوب می‌دهد. برای تهیه این غذا نیاز به موادی مانند سینه مرغ، پیاز، زعفران، نمک و فلفل سیاه دارید. همچنین برای تهیه سس آلبالویی نیاز به آلبالو، پیاز، رب انار، آب و شکر دارید.

مراحل تهیه این غذا شامل برش دادن مرغ، مزه دار کردن مرغ، استراحت دادن به مرغ، سرخ کردن پیاز برای سس، آماده کردن سس آلبالویی، مرغ‌ها را به سیخ بکشید، سرخ کردن مرغ‌ها در روغن و سرو کردن آن‌ها هستند.

همچنین می‌توانید جوجه کباب آلبالویی با ترشی آلبالو نیز تهیه کنید. در این صورت مواد اولیه شامل تکه‌های مرغ، آب ترشی آلبالو، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه، پیاز خرد شده می‌باشد.

با دنبال کردن مراحل دقیق تهیه این غذا می‌توانید طعم خوشمزه و خاصی را تجربه کنید. این غذا می‌تواند یک گزینه عالی برای وعده‌های ناهار یا شام شما باشد و تجربه جدیدی را برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر عاشق طعم‌های مختلف جوجه کباب هستید، بهتر است این بار جوجه کباب آلبالویی را امتحان کنید و مزه جدیدی از این غذای محبوب را تجربه کنید. در این مقاله از تک فانبلاگ می‌توانید با ۲ روش تهیه جوجه کباب آلبالویی به طور کامل آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب آلبالویی

مواد اولیه به کار رفته در این غذا برای ۴ نفر مناسب است. برای تهیه این جوجه کباب برای تعداد افراد بیشتر، باید مواد اولیه آن را چند برابر کنید.

سینه مرغ۴۰۰ گرمپیاز۱ عددزعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازمنمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس آلبالویی

مواد لازم برای تهیه سس آلبالویی به شرح زیر است:

آلبالو۱ لیوان فرانسوی دسته‌دارپیاز متوسط۱ عددرب انار۲ قاشق غذاخوریآب۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارشکر۴ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه جوجه کباب آلبالویی با سس مخصوص

آماده کردن مواد اولیه این غذا حدود ۲ ساعت طول می‌کشد و برای پخت آن نیز باید حدود ۱ ساعت زمان صرف کنید. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن جوجه کباب آلبالویی خوشمزه با سس مخصوص آشنا شوید.

مرحله اول: مرغ را برش دهید

برای تهیه این جوجه کباب معمولا کباب را به صورت رول درست می‌کنند. برای شروع باید سینه مرغ را به صورت ورقه‌ای برش دهید و بعد آن را با بیفتک یا گوشتکوب کمی بکوبید. در ادامه سینه‌های مرغ را به صورت نواری برش دهید و در یک کاسه بریزید.

مرحله دوم: مرغ را مزه دار کنید

در این مرحله باید پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و سپس همراه با مقداری زعفران دم کرده غلیظ، نمک و فلفل سیاه به مرغ‌ها اضافه کنید. مواد را کمی هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم: مرغ را استراحت دهید

روی ظرف را با سلفون بپوشانید و سپس آن را برای حدود ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ شما به خوبی مزه دار شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای

مرحله چهارم: پیاز را سرخ کنید

برای درست کردن سس ابتدا باید پیاز را به صورت ریز رنده کنید و آن را در یک قابلمه بریزید. مقداری روغن به قابلمه اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا پیازها کاملا سرخ و طلایی شوند.

مرحله پنجم: سس آلبالویی را آماده کنید

بعد از این که پیاز سرخ شد، باید رب انار را اضافه کنید. آلبالوها را بشویید و هسته آن‌ها را جدا کنید. سپس آلبالوها را در قابلمه بریزید و همراه با پیاز و رب انار خوب تفت دهید.

در ادامه مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و سپس شکر را نیز در قابلمه بریزید. اجازه دهید سس روی حرارت ملایم بجوشد و غلیظ شود.

مرحله ششم: مرغ‌ها را به سیخ بکشید

ظرف مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید. حالا هر یک از تکه‌های مرغ را بردارید و با دست آن را به صورت حلزونی حالت دهید و یک سیخ چوبی داخل آن فرو کنید تا شکل حلزونی مرغ حفظ شود. این کار را برای همه مرغ‌ها تکرار کنید.

مرحله هفتم: مرغ‌ها را در روغن سرخ کنید

مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید روغن داغ شود و بعد سیخ‌های جوجه کباب را داخل ماهیتابه بچینید. اجازه دهید یک سمت مرغ‌ها در روغن سرخ شوند و بعد درب ماهیتابه را برای چند دقیقه روی آن بگذارید تا مرغ‌ها مغز پخت شوند.

در ادامه مرغ‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم سرخ شود. به خاطر داشته باشید که برای سرخ کردن سینه‌های مرغ باید شعله گاز را روی حرارت متوسط رو به زیاد تنظیم کنید. اگر شعله گاز کم باشد، مرغ‌ها آب می‌اندازند و خشک می‌شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه چینی پفکی

مرحله هشتم: جوجه کباب آلبالویی را سرو کنید

بعد از این که جوجه کباب شما آماده شد، می‌توانید آن را در ظرف مورد نظرتان سرو کنید. زمانی که سس آلبالو کاملا غلیظ شد، شعله گاز را خاموش کنید و آن را در کنار جوجه کباب سرو کنید. می‌توانید این غذای لذیذ را همراه با برنج زعفرانی سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب آلبالویی با ترشی آلبالو

مواد اولیه به کار رفته در این غذا برای ۴ نفر مناسب است.

تکه‌های مرغ یا بال مرغ۱ کیلوگرمآب ترشی آلبالو۱ لیوان فرانسوی دسته‌دارنمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازمپیاز خرد شده۲ عدد

طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی با ترشی آلبالو

آماده کردن این جوجه کباب حدود نیم ساعت و زمان انتظار و پخت آن حدود ۵ ساعت طول می‌کشد.  برای تهیه این جوجه کباب ابتدا باید تکه‌های مرغ را به صورت کبابی برش دهید و همراه با بال مرغ در ظرف مناسب بریزید.

در ادامه ۲ عدد پیاز را به صورت خلالی خرد و به مرغ‌ها اضافه کنید. آب ترشی آلبالو را اضافه کنید و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مرغ‌ها بزنید. مواد را به خوبی هم بزنید و بعد روی ظرف را با سلفون یا کیسه پلاستیکی بپوشانید.

حالا ظرف را به مدت ۵ تا ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ به خوبی مزه دار شود. بعد از حدود ۶ ساعت می‌توانید مرغ‌ها را به سیخ بکشید و روی زغال کباب کنید. این کباب طعم فوق‌العاده‌ای دارد و مزه آن با تمام جوجه کباب‌هایی که تا به حال امتحان کرده‌اید، متفاوت است.

نکات و فوت و فن‌های تهیه جوجه کباب آلبالویی

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه جوجه کباب آلبالویی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه این جوجه کباب بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید.اضافه کردن زعفران به این جوجه کباب اختیاری است و در صورت تمایل می‌توانید به جای آن از مقداری زردچوبه استفاده کنید.برای تهیه این جوجه کباب با سس آلبالویی می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از هر مقدار شکری که دوست دارید استفاده کنید.برای درست کردن این غذا با سس آلبالو بهتر است از رب انار ترش یا ملس استفاده کنید. در صورتی که طعم رب انار شما شیرین است، می‌توانید شکر را حذف کنید.در زمان سرو کردن این غذا با سس می‌توانید ابتدا سس آلبالو را در ظرف مورد نظر بریزید و بعد تکه‌های جوجه کباب را روی آن قرار دهید.برای تهیه این غذا با سس مخصوص می‌توانید جوجه کباب را به صورت معمولا به سیخ بزنید و روی زغال آماده کنید. سپس سس را در کنار جوجه کباب سرو کنید.

در این مقاله از مجله آشپزی تک فانبه ۲ روش درست کردن جوجه کباب آلبالویی اشاره شد. طعم این جوجه کباب بسیار لذیذ است و می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم بزند. اگر تجربه درست کردن این غذا را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!