تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

8 غذای شگفت‌انگیز که بازی “پیری” را تبدیل به یک تجربه جدید می‌کنند

تغذیه با هدف حفظ سلامتی و زیبایی بدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در حقیقت، انتخاب غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی می‌تواند به تأخیر افتادن فرایند پیری و حفظ سلامت و شادابی پوست کمک کند. غذاهایی مثل توت‌ها که آنتی‌اکسیدان‌های زیادی دارند، می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و به حفظ سلامت سلول‌ها کمک کنند. همچنین مصرف روغن زیتون که دارای چربی‌های نیمه اشباع است، می‌تواند از زوال شناختی جلوگیری کرده و پوست را محافظت کند. اسفناج، بادام، آووکادو و ماهی سالمون از دیگر غذاهایی هستند که به حفظ سلامتی بدن و زیبایی پوست کمک می‌کنند. همچنین مصرف آب به میزان کافی نیز برای حفظ شادابی و جوانی پوست بسیار حائز اهمیت است. بنابراین، به انتخاب غذاهای سالم و مصرف آب به میزان کافی برای حفظ سلامتی و زیبایی بدن توجه کنید.

تک فان-بین غذا‌خوردن برای حفظ سلامتی با غذا خوردن برای لذت تفاوت وجود دارد. تفاوت‌شان به آگاهانه غذا خوردن باز می‌گردد. غذا خوردن با هدف کسب لذت معمولا مربوط به غذاهایی می‌شود که طعم خوبی دارند اما برای ما تأثیری که روی سلامتی می‌گذارند، مهم نیست.

به گزارش تک فان، غذا خوردن برای سلامتی، انتخاب غذاهایی است که ممکن است در فهرست غذاهای مورد علاقه نباشند اما می‌توانند به بهبود سلامتی کمک کنند.

جالب اینکه مصرف برخی غذاهای خاص می‌تواند فرایند پیری را به صورت طبیعی به تأخیر بیندازد یا کند کند. آن‌هایی که طرفدار غذای سالم هستند، می‌دانند برخی از غذاها طوری در بدن عمل می‌کنند که افراد در سنین پیری نیز زیبایی و شادابی‌شان را حفظ می‌کنند، بدون آنکه نیازی به مداخلات پزشکی و روش‌های زیبایی مصنوعی باشد.

با تک فان همراه باشید تا 8غذا که به شما کمک می‌کند، به زیبایی پیر شوید را با شما در میان بگذاریم:

1.انواعی از توت‌ها

می‌گویند که مصرف یک سیب شما را از پزشکان بی‌نیاز می‌کند اما وقتی نوبت به پیری می‌رسد، توت‌ها ممکن است محصولات قابل قبول‌تری باشند. انواع توت مثل توت‌فرنگی، بلوبری و تمشک سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. همین میوه‌های ریزه‌میزه وقتی پای حفظ سلامتی وسط باشد بسیار قدرتمند عمل می‌کنند.

آنتی‌اکسیدان‌ها چه ویژگی خاصی دارند؟ آن‌ها می‌توانند با رادیکال‌های آزاد، که مولکول‌های فراری هستند که به سلول‌های ما آسیب می‌زنند، مبارزه کنند. در طی زمان، این آسیب‌ها می‌تواند به نشانه‌های آشکار افزایش سن و مسائل متعدد مربوط به سلامتی منجر شود.

چرا سیب را قبل از خوردن برق می‌اندازیم؟ می‌خواهیم از شر هر نوع ماده مخربی که روی پوست سیب وجود دارد خلاص شویم. آنتی‌اکسیدان‌های داخل توت‌ها نیز به نحو مشابه عمل می‌کنند اما این کار را در سطح سلولی انجام می‌دهند.

درواقع وقتی غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان مصرف می‌کنیم، داریم سلول‌هایمان را برق می‌اندازیم و به آن‌ها کمک می‌کنیم که سالم بمانند و به نحو مطلوب کار کنند.

2.روغن زیتون

روغن زیتون در ناحیه مدیترانه یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه آشپزخانه است. تقریبا در همه غذاها استفاده می‌شود. روغن‌زیتون سرشار از چربی‌های چندگانه اشباع‌نشده و آنتی‌اکسیدان‌ها است که از قلب و پوست شما محافظت می‌کنند. تحقیقات نشان‌ داده‌اند که روغن زیتون می‌تواند با زوال شناختی ناشی از افزایش سن نیز مبارزه کند.

3.شکلات تلخ

این محصول برای پوست عالی است. بار اصلی روی دوش کاکائوست که پر از فلاونول است. این ترکیبات گیاهی می‌توانند جریان خون را بهبود ببخشند و در مقابل آسیب‌های ناشی از آفتاب از ما محافظت کنند که هر دو می‌توانند به سلامت پوست کمک کنند. اگر نگران کالری هستید، نباشید، شکلات تلخ با مقدار بالای کاکائو (79 تا 80درصد) از شکلات‌های سفید و شیری شکر کم‌تر و فیبر بیش‌تری دارد.

یک تخته شکلات 100گرمی تلخ با 70 تا 85درصد کاکائو حاوی تقریبا آهن و منیزیوم مورد نیاز روزانه پیشنهادی اف.دی.ای است، بیش از نیمی از مس پیشنهادی را تأمین می‌کند و مقدار مناسبی پتاسیم، فسفر، روی و سلنیوم دارد.

4.آووکادو

آووکادو چیزی بیش‌تر از محصولات شیک اینستاگرامی برای غذاهای تجملی است. این میوه کرمی سرشار از چربی‌های مفید و سالم و ویتامین‌های ضروری است که می‌توانند فرایند پیری را به تعویق بیندازند. چرا چربی‌های سالم مهم هستند؟ چون آن‌ها می‌توانند پوست ما را منعطف و نرم و مرطوب نگه دارند. آووکادو به خصوص مقادیر زیادی چربی غیراشباع دارد که می‌تواند التهاب بدن را کاهش دهد و باعث سلامتی پوست شود.

از این‌ها که بگذریم، آووکادو منبع بزرگی از ویتامین ای است که یک آنتی‌اکسیدان مهم است که از پوست در برابر آسیب‌های اکسیداتیو پیش‌گیری می‌کند. اغلب آدم‌ها به اندازه کافی این ویتامین را دریافت نمی‌کنند بنابراین افزودن آووکادو به رژیم روزانه می‌تواند بازی پیری را عوض کند.

5.اسفناج

اسفناج برگ سبزی فروتن است که توجه لازم را دریافت نکرده است. اسفناج مملو از مواد مغذی مورد نیاز بدن از جمله ویتامین‌های  ای.سی، ای و کا است که همگی برای داشتن پوست درخشان مهم هستند. این گیاه حاوی لوتئین است. لوتئین یک کاروتنویید است که می‌تواند از چشم‌ها در برابر زوال ماکولا مرتبط با پیری که می‌تواند در افراد مسن منجر به نابینایی شود، پیشگیری کند.

6.بادام

بادام سرشار از ویتامین ای است. چرا ویتامین ای مهم است؟ زیرا، ویتامین ای، آنتی‌اکسیدانی قدرتمند است که به حفظ سلول‌ها در برابر آسیب کمک می‌کند. همچنین برای برخوداری از پوست سالم مهم است. بادام برای داشتن وزن سالم نیز مهم است.

7.ماهی سالمون

یکی از بهترین غذاها برای مبارزه با پیری سالمون است. این ماهی روغنی منبعی عالی از پروتئین باکیفیت است که ماده مغذی ضروری برای ترمیم و بازسازی بدن محسوب می‌شود. سالمون حاوی اسیدهای چرب امگا3 نیز هست که برای کاهش التهاب و نگهداری رطوبت پوست مهم است. این منبع غذایی در برابر بیماری‌های قلبی از افراد محافظت می‌کند و از زوال شناختی مرتبط با افزایش سن نیز پیشگیری می‌کند.

از همه این‌ها که بگذریم، سالمون منبع آستاکسانتین است. آستاکسانتین یک نوع کاروتینویید است که رنگ صورتی سالمون به آن مربوط می‌شود. آستاکسانتین یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که می‌تواند از پوست در برابر آسیب ناشی از اشعه‌های یو.وی خورشید محافظت کند.

8.آب

شاید آب به لحاظ فنی غذا نباشد، اما برای آنکه پیری زیبایی را تجربه کنیم مهم است. این ماده برای بدن ضرورت است و نباید از اهمیت آن غافل شد. هرچه بدن پرآب‌تر باشد، سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌ها بهتر کار می‌کنند. آب باعث پرتر شدن پوست و ایجاد حس شادابی و جوانی می‌شود و سموم را مرتب از بدن دفع می‌کند و به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

اما نکته اینجاست که هر چه سن بالاتر می‌رود احساس تشنگی نیز کم‌تر می شود که منجر به دهیدراته شدن بدن می‌شود. برای همین باید آگاهانه آب نوشید.  

عاطفه رضوان نیا

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!