تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

ورود آیفون ۱۳ به مسیر موفقیت: مسافری ۱۹۶ درصد، جان به جان ایفون ۱۴ و ۱۵ اساسی شد!

تصمیم گرفتن حکومت برای محدود کردن واردات های مربوط به آیفون ۱۴ و بعد از طریق تغییر مقررات مربوط به سود بازرگانی به نکات جالبی در حوزه بازار موبایل اشاره می کند. طبق مصوبه هیئت دولت، ورود آیفون ۱۳ به قبل همچنان مجاز است، اما با افزایش سود بازرگانی به ۹۶ درصد، ممکن است ورود این محصول به کشور دچار چالش شود. بنا بر قوانین مربوط به گمرک، واردات موبایل های قیمتی بالای ۶۰۰ دلار تا میزان معینی به شرط غیرتجاری بودن، قابل ترخیص است. این تفاوت قیمت ترخیصی از طریق رویه مسافری و تجاری نشان می دهد که اهمیت و نیز پیچیدگی واردات این محصولات به کشور. ابهامات موجود در این زمینه نیز نشان دهنده نیاز به روشن شدن قوانین و مقررات مربوط به واردات و رویه های گمرکی در خصوص موبایل های قیمتی می باشد. این تصمیمات و قوانین می تواند تأثیر مهمی بر بازار و صنعت موبایل کشور داشته باشد.

تسنیم نوشت: طبق مصوبه جدید هییت دولت همچنان ورود آیفون ۱۳ به قبل مجاز می‌باشد، اما دولت سود بازرگانی واردات برند اپل را ۹۶ درصد اعلام کرده است. 

بعد از حواشی مربوط به واردات آیفون رفرش در هفته‌های گذشته، در نهایت هیئت دولت با تغییر مقررات مربوط به سود بازرگانی، ورود آیفون ۱۴ به بعد را ممنوع اعلام کرد.

طبق مصوبه جدید هییت دولت همچنان ورود آیفون ۱۳ به قبل مجاز می‌باشد، اما دولت سود بازرگانی واردات برند اپل را ۹۶ درصد اعلام کرده است.

نکته جالب توجه اینکه طبق مقررات قانون امور گمرکی و احکام مندرج در بودجه سود بازرگانی واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار از طریق رویه مسافری دو برابر سود بازرگانی واردات از رویه تجاری است.

بر این اساس سود بازرگانی آیفون ۱۳ از طریق رویه مسافری ۱۹۲ درصد می‌باشد. همچنین با احتساب حقوق گمرکی ۴ درصد حقوق ورودی آیفون ۱۳ و ماقبل از برند اپل ۱۹۶ درصد می‌باشد.

گفتنی است، با توجه به ابهامات واردات برند ایفون در ابلاغیه گمرک در خصوص واردات مسافری موبایل اشاره‌ای به وضعیت عوارض ایفون نشده است. بر این اساس بایستی ابهامات مربوط به این برند در رویه مسافری رفع شود.

گفتنی است، ماده ۱۳۸ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، مقرر داشته: “کالای همراه مسافر ورودی، تا میزان هشتاد دلار (سالانه)، از پرداخت حقوق ورودی، معاف و مازاد بر آن، به شرط غیر تجاری بودن، با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی، قابل ترخیص، می‌باشد.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!