تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تحت پیگرد قانونی: وزارت دادگستری آمریکا به ادوبی اعتراض کرد

شکایت‌های بسیاری از شرکت‌های فناوری در دادگاه‌ها ارائه می‌شوند، اما شکایت وزارت دادگستری آمریکا از ادوبی به دلیل مسائلی از جمله پنهان‌کردن هزینه‌های سنگین و مشکلات مربوط به لغو اشتراک‌ها بیشتر توجه برانگیز است. این وزارت ادعا می‌کند که ادوبی مصرف‌کنندگان را به‌ویژه در خصوص شرایط و هزینه‌های مربوط به لغو اشتراک‌های Creative Cloud خود گول زده است. ادوبی از سوی خود شرایط مبهم و کناره‌گیر کردن اطلاعات مربوط به لغو اشتراک را به مصرف‌کنندگان اعلام کرده و فرایند لغو اشتراک را پیچیده ساخته است. همچنین، روش‌های ارتباطی مشتریان با ادوبی نیز از جمله مواردی است که در شکایت وزارت دادگستری آمریکا از ادوبی مورد انتقاد قرار گرفته است. این اتهامات می‌تواند منجر به تغییرات جدی در سیاست‌ها و رویه‌های ادوبی در آینده شود.

شکایت‌های مختلف در دنیای فناوری چنان زیاد شده‌اند که دیگر چندان از آن‌ها غافلگیر نمی‌شویم. در جدیدترین شکایت، ادوبی موردهدف قرار گرفته است. وزارت دادگستری آمریکا ادعا می‌کند ادوبی با شیوه‌ای فریبکارانه هزینه‌ لغو زودهنگام (Early Termination Fee) اشتراک‌ها را تعیین کرده است تا مصرف‌کنندگان نتوانند به‌راحتی اشتراک‌های گران‌قیمت Creative Cloud خود را فسخ کنند.

به گزارش دیجیاتو، وزارت دادگستری از ادوبی به‌دلیل پنهان‌کردن هزینه‌های سنگین و ایجاد مشکل در لغو اشتراک شکایت کرده است. در این شکایت، وزارت دادگستری ادعا می‌کند ادوبی در برنامه اشتراک پیش‌فرض خود که پرسودترین طرح اشتراک این شرکت است، با اعلام‌نکردن واضح شرایط طرح به مصرف‌کنندگان آسیب رسانده است.

منظور از اشتراک پرسود ادوبی کریتیو طرح سالانه با پرداخت ماهانه است که وقتی بخواهید اشتراکی از ادوبی بخرید، به‌صورت پیش‌فرش این گزینه فعال است.

شکایت وزارت دادگستری آمریکا از ادوبی

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید شرایط و قوانین ادوبی فقط زمانی واضح بیان می‌شوند که مشتری تلاش می‌کند آن را لغو کند و این شرکت هزینه لغو زودهنگام (ETF) را به ابزاری تبدیل می‌کند تا مشتری نخواهد انصراف بدهد. علاوه‌براین، ادوبی اطلاعات لغو اشتراک را در متن‌های کوچک یا در لینک‌‌های مختلف قرار داده تا فرایند لغو اشتراک برای مشتری پیچیده‌ باشد.

وزارت دادگستری همچنین ادعا می‌کند مشتریان هنگام تلاش برای لغو اشتراک از طریق تلفن یا چت زنده نیز با موانع مشابهی روبه‌رو می‌شوند. این شکایت ادعا می‌کند تماس‌ها یا چت‌های مشترکین دائم قطع می‌شوند و مشتریان باید دوباره تماس بگیرند و البته دلیل تماسشان را مجدد توضیح بدهند. این دادخواست مدعی است این شیوه‌ها قوانین فدرال را که برای حمایت از مصرف‌کنندگان وضع شده‌اند، نقض می‌کنند.

ادوبی مدتی پیش با فشارهای اتحادیه اروپا و بریتانیا نیز مواجه بود.سال ۲۰۲۲، این شرکت تلاش کرد پلتفرم طراحی محصول فیگما را به قیمت ۲۰ میلیارد دلار بخرد، اما سال گذشته پس از بررسی‌های ضدانحصاری و فشار رگولاتورها، این معامله را لغو کرد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!