تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

5 روش حیرت‌انگیز برای استخراج هسته آلبالو: روش‌های ساده و موثر

آلبالو یک میوه خوشمزه است که در انواع غذاها، دسرها و شیرینی ها استفاده می شود. اما یکی از معضلات استفاده از آلبالو برای خانم های خانه دار، گرفتن هسته این میوه است. برای حل این مشکل، می توان از چند روش مختلف برای جدا کردن هسته آلبالو استفاده کرد.

اولین روش برای جدا کردن هسته آلبالو استفاده از نی شیشه ای است. در این روش، ابتدا میوه ها را شسته و به یک کاسه آب سرد بریزید. سپس با استفاده از نی شیشه ای، هسته آلبالو را به راحتی از میوه جدا کنید.

روش دیگر استفاده از سوزن برای جدا کردن هسته آلبالو است. در این روش، با استفاده از سوزن، هسته آلبالو را از میوه خارج کنید.

هسته گیری آلبالو با استفاده از هسته گیر دستی نیز یکی از روش‌های موثر برای جدا کردن هسته آلبالو است. با استفاده از این ابزار، می توانید به راحتی هسته آلبالو را از میوه جدا کنید.

روش های سنتی مانند استفاده از دست یا سیخ چوبی نیز برای جدا کردن هسته آلبالو مورد استفاده قرار میگیرند. انتخاب روش مناسب برای شما بستگی به تجربه و سلیقه شما دارد. اما با توجه به ویژگی های هر روش، می توانید بهترین روش را برای هسته گیری آلبالو انتخاب کنید.

از آلبالو استفاده‌های بسیار زیادی در انواع غذاها، دسرها، شیرینی‌ها و… می‌توان داشت اما معضل اصلی خانم‌های خانه‌دار در استفاده از آلبالو، گرفتن هسته کوچک این میوه است. از این رو ما در این مطلب از تک فانبلاگ به معرفی بهترین روش‌های هسته‌ گیری آلبالو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

جدا کردن هسته آلبالو با نی شیشه‌ای

در اولین روش برای هسته گیری آلبالو به ابزار خاصی نیاز ندارید، نی‌های شیشه‌ای که در هر خانه‌ای برای نوشیدن و سرو شربت یافت می‌شود به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید هسته‌های آلبالو را به راحتی جدا کنید.

مراحل هسته گیری آلبالو با نی

مراحل هسته گیری آلبالو با نی به شرح زیر است:

در این روش ابتدا، شاخه‌های چسبیده به آلبالوها را به آرامی از میوه جدا کنید.درون کاسه مناسبی آب سرد بریزید.میوه‌های آلبالو را به کاسه آب اضافه کنید؛ به صورتی که آب روی سطح میوه‌ها را بگیرد و آلبالوها درون آب شناور باشند.چند دقیقه‌ای به میوه‌ها زمان دهید تا درون ظرف آب بمانند با کمک دست کمی آن‌ها زیر و‌ رو کنید.حال میوه‌های شسته شده را درون آب‌کش بریزید و زمان دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.در این مرحله، میوه آلبالو را بین دو انگشت خود نگه‌ دارید و به کمک نی شیشه‌ای از قسمت بالای میوه (همان قسمتی که شاخه نازک چوبی به میوه وصل می‌شود) با کمی فشار هسته را از انتهای میوه خارج کنید.

در این روش نیاز به فشار آوردن زیادی به میوه نیست و میوه شما له نمی‌شود. آلبالو شکل ظاهری و‌ گرد خود را حفظ می‌کند و تنها سوراخی در قسمت وسط میوه ایجاد می‌شود.

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که ممکن است از نی پلاستیکی معمولی در این روش کمک گرفت؟

پاسخ به این سوال منفی است؛ اما اگر نی در دسترس دارید که جنس بدنه آن نسبتا محکم (شبیه به جنس نی آیس‌پک) می‌توانید از آن کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های خشک کردن آلبالو

درآوردن هسته آلبالو با کمک سوزن

در این روش پس از شستن و‌ آبگیری میوه، از همان قسمتی که میوه به شاخه چوبی نازکش متصل می‌شود سوزان را با فشار یک‌باره به سمت انتهای آلبالو فشار دهید تا هسته آلبالو از ته میوه خارج شود. (ممکن است تا قلق این روش به دستتان بیایید، مقداری از میوه‌ها له شوند، که این موضوع کاملا طبیعی است و با تجربه شما رابطه مستقیم دارد)

بیشتر بخوانید: روش نگهداری آلبالو در طولانی مدت

جدا کردن هسته آلبالو به کمک هسته‌گیر

یکی از اصولی‌ترین روش‌های جدا سازی هسته آلبالو استفاده از هسته‌گیر دستی است. این ابزار با کاربری ساده و‌ قیمت مناسبی که دارد در اکثر پلاسکو فروشی‌ها یافت می‌شود و اگر شما از آن دسته افراد هستید که هر ساله در فصل تابستان مربا آلبالو یا گیلاس تهیه می‌کنید، قطعا داشتن یکی از این هسته‌گیرها برای شما ضروری است.

روش کار با آن بسیار ساده و راحت است و سرعت انجام کار شما را به طرز چشم‌گیری بالا می‌برد. باعث می‌شود میوه‌ها له نشوند و شکل ظاهری خود را حفظ کنند.

کافیست میوه‌های شسته و‌ خشک شده را در قسمت محفظه‌ای شکل دستگاه قرار دهید به صورتی که قسمت روی شاخه میوه بالا باشد. حال با فشار بر روی دستگاه هسته را از انتهای میوه خارج کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های از بین بردن شیرینی زیاد شربت آلبالو

هسته گیری آلبالو با کمک دست

این روش یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین روش‌هایی است که قطعا شما آن را مشاهده کردید. در این روش به هیچ‌ گونه ابزار خاصی احتیاج ندارید. آلبالوهای شسته و‌ خشک شده را با کمک دو دست باز کنید و‌ هسته را بیرون کشید. اگر تمایل دارید برای هسته‌گیری آلبالوها از این روش کمک بگیرید بهتر است آلبالوهای کاملا رسیده و سالم را انتخاب کنید.

هسته گیری آلبالو با کمک سیخ چوبی

در پنجمین روش برای جداسازی هسته آلبالو به سیخ چوبی نیاز دارید. در این روش نیز مانند سایر روش‌های قبل ابتدا میوه‌ها را شسته و‌ خشک کنید. از همان قسمت بالایی میوه که شاخه آن روییده، سیخ چوبی را کمی فشار دهید تا هسته میوه از انتهای آن خارج شود.

با کمک این روش نیز میوه شکل ظاهری خود را حفظ کرده و فقط وسط آن سوراخ می‌شود اما با توجه به ضخامت کم سیخ چوبی احتمال خطا در این روش نیز وجود دارد و ممکن است تا قلق استفاده از این روش دستتان بیایید مقداری از آلبالوها را له کنید.

ممکن است شما روش‌های بی‌شمار دیگری در جداسازی هسته آلبالو مشاهده کرده باشید اما پنج روشی که در این مطلب از مجله آشپزی تک فانبه صورت کامل توضیح داده شده از روش‌های امتحان شده و کم‌خطاتری نسبت به سایر روش‌های هسته‌گیری آلبالو است.

اگر شما از روش دیگری برای هسته‌ گیری آلبالو یا گیلاس استفاده می‌کنید که نتیجه مطلوبی دارد خوشحال می‌شویم که آن را با ما به اشتراک بگذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!