تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

آماده سازی شام فوق العاده برای شما! (پیشنهادات ویژه سه شنبه 29 خرداد)

امشب شام خود را با انتخاب یکی از پیشنهاداتی که تک فانبلاگ برایتان آماده کرده است، خاص و متنوع کنید. این پیشنهادات شامل پیشنهاد‌هایی همچون جوجه کباب تابه‌ای، خورشت بادمجان کباب، کیک گوشت، پیلاف بلغور و نخود فرنگی، و انچیلادا اسفناج پنیری است. هر یک از این غذاها با مواد اولیه ساده و طعم‌های متنوع و لذیذ تهیه می‌شوند.

اولین پیشنهاد برای شام امشب، جوجه کباب تابه‌ای است که با زعفران و مواد فراوری شده مختلف طعم لذیذی به آن می‌دهد. مراحل تهیه این غذا شامل خرد کردن مرغ، اضافه کردن زعفران و سایر ادویه‌ها، و ماساژ دادن روغن به مرغ است.

یکی دیگر از پیشنهادات، خورشت بادمجان کباب است که با موادی همچون بادمجان، قارچ، سبزیجات، و ادویه‌های ترکیبی تهیه می‌شود. مراحل تهیه این خورشت شامل سرخ کردن بادمجان‌ها و تهیه سس خوشمزه‌اش است.

در صورتی‌که به دنبال یک غذای سبک و خوشمزه برای شام هستید، کیک گوشت یک گزینه عالی است. این کیک شور با مواد اولیه ساده مانند گوشت، سیر، و پیاز تهیه می‌شود.

پیلاف بلغور و نخود فرنگی نیز یک گزینه متفاوت برای شام ممکن است باشد که با ترکیب مواد گیاهی همچون بلغور، نخود فرنگی، و هویج تهیه می‌شود.

و در نهایت، انچیلادا اسفناج پنیری یک غذای مکزیکی تند و خوشمزه است که با اسفناج، خامه ترش، و پنیر تهیه می‌شود.

هر یک از این پیشنهادات غذایی با مواد اولیه ساده و مراحل آسان تهیه می‌شوند و مطمئنا شام امشب شما را به یک تجربه مطبوع تبدیل خواهند کرد. اگر علاقه‌مند هستید، برای مشاهده رسپی هر یک از این غذاها، می‌توانید روی لینک‌های مربوطه کلیک کنید و آموزش تهیه آن‌ها را دنبال کنید.

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- جوجه کباب تابه‌ای

جوجه کباب، از آن دست غذاهایی است که محبوبیت زیادی در بین ایرانیان دارد. اما گاهی اوقات، فرصت یا امکان رفتن به رستوران و میل کردن این غذای محبوب نیست. در این شرایط، جوجه کباب تابه‌ای یک راه حل عالی به شمار می‌رود.

مراحل تهیه جوجه کباب تابه‌ای

مراحل تهیه جوجه کباب تابه‌ای به شرح زیر است:

برای پخت جوجه کباب تابه‌ای، ابتدا باید سینه مرغ را به قطعات تقریبا هم‌اندازه و مکعبی خرد کنید. سپس مرغ‌های خردشده را در ظرفی مناسب بریزید و زعفران دم‌کرده را به آن اضافه کنید.بعد از آن، روی ظرف را با سلفون یا پلاستیک بپوشانید و آن را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا مرغ‌ها به طور کامل مزه زعفران را به خود بگیرند و طعم و رنگ دلچسبی پیدا کنند.بعد از گذشت حدود یک ساعت، مرغ‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و روغن مایع را به آن‌ها اضافه کنید. سپس مرغ‌ها را با روغن ماساژ دهید تا تمام قسمت‌هایشان به روغن آغشته شود.اکنون پیازها را به خوبی شسته و سپس آن‌ها را به صورت درشت خرد کنید. در ادامه، پیازهای خرد شده را به همراه ماست چکیده، آب لیمو ترش، فلفل و نمک به مرغ اضافه کنید. حالا باید تمام مواد را به طور کامل با هم مخلوط کنید تا مرغ به طور کامل طعم دار شود.بعد از مخلوط کردن کامل مواد با مرغ، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار دهید. این کار به مرغ فرصت می‌دهد تا طعم و مزه مواد را به ‌خوبی جذب کند و در نهایت، جوجه کباب تابه‌ای شما خوشمزه‌تر شود.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای کلیک کنید. 

۲- خورشت بادمجان کباب

خورشت بادمجان کباب از غذاهای خوشمزه و مخصوص شمالی است که به صورت شکم پر درست می‌شود و شما می‌توانید محتویات شکم بادمجان را با توجه به ذائقه خود با مواد اولیه متنوعی تهیه کنید. این غذا پیشنهاد فوق‌العاده‌ای برای وعده شام است و به علاوه برای کسانی که دغدغه‌ی گیاه خواری دارند، یا به هر دلیلی مایل به مصرف گوشت نیستند، یک انتخاب عالی به حساب می‌آید.

مراحل تهیه خورشت بادمجان کباب

مراحل تهیه خورشت بادمجان کباب به شرح زیر است:

در مرحله اول باید بادمجان را آماده کنید. برای این کار بادمجان را پوست بگیرید. سپس یک شیار عمیق ایجاد کنید و کمی درون بادمجان را خالی کنید. در انتها روی بادمجان نمک بپاشید و آن را کنار بگذارید.حالا باید موادی که قرار است درون بادمجان را پر کند، درست کنید. یک تابه مناسب انتخاب کنید و درون آن روغن بریزید. سپس پیاز را درون روغن کمی تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند.قبل از آن که پیاز طلایی شود، سیر را اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید. در این مرحله کمی نمک و زردچوبه بریزید و بعد سبزی و گردوی آسیاب شده را اضافه کنید.مواد فوق را کمی با حرارت ملایم تفت دهید. بعد رب انار یا رب آلوچه را اضافه کنید. در نهایت کمی رب گوجه بریزید و مواد را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست و یکنواخت شود. در نهایت کمی ادویه فلفل بریزید. با اضافه کردن فلفل، کارتان با این مرحله تمام می‌شود.اکنون بادمجان‌هایی را که در مرحله اول آماده کردید و یک گوشه گذاشتید را باید سرخ کنید. به این منظور، بادمجان‌ها را بشویید و اجازه دهید کمی خشک شوند.سپس در ماهیتابه روغن بریزید و بادمجان‌‌ها را با کمی زردچوبه سرخ کنید. بعد که بادمجان کمی طلایی شد، کار سرخ کردن را تمام کنید و اجازه دهید کاملا خنک شوند.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و محلی روی لینک طرز تهیه خورشت بادمجان کباب کلیک کنید.

۳- کیک گوشت

وقتی اسم کیک به گوشمان می‌‌خورد، فکر ما به سمت کیک‌های شیرین و خوشمزه که به عنوان دسر سرو می‌شوند، می‌رود. اما در دنیای آشپزی انواع کیک شور نیز داریم که به عنوان پیش غذا و یا یک غذای سبک در وعده شام سرو می‌شوند.

کیک گوشت نیز یکی از انواع کیک‌های شور به حساب می‌آید که برای تهیه آن شکر حذف شده و از مواد اولیه‌ ساده نظیر تخم مرغ، آرد، سبزیجات، گوشت و… استفاده می‌شود. 

مراحل تهیه کیک گوشت

مراحل تهیه کیک گوشت به شرح زیر است:

ابتدا پیاز نگینی خرد شده را در کمی روغن تفت می‌دهیم، وقتی کمی پیازها سبک و عطر آن آزاد شد، گوشت چرخ‌ کرده را به آن اضافه می‌کنیم و مجددا با حرارت ملایم تفت می‌دهیم. حتما با ضربه‌های قاشق، گوشت چرخ کرده را از هم باز کنید تا داخل آن تکه‌های گوشت گلوله گلوله باقی نماند. وقتی رنگ گوشت کمی برگشت و تفت خورد، قارچ‌های نگینی شده را به آن اضافه می‌کنیم و زیر حرارت را کمی زیاد می‌کنیم تا از آب انداختن قارچ جلوگیری کند.بعد از تفت خوردن قارچ، ادویه‌ها را که شامل فلفل، نمک، پودر سیر، پودر آویشن و زردچوبه می باشد، به آن اضافه می‌کنیم.بعد از کمی تفت دادن ادویه‌ها، فلفل دلمه‌ای نگینی شده و ذرت را اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه آن‌ها را نیز تفت می‌دهیم. نگران پختن مواد در مایه گوشت نباشید؛ مرحله دوم پخت در فر انجام می‌شود.حال تمامی مواد را به یک سمت ظرف مننقل می‌کنیم و رب را کنار ماهیتابه کمی تفت می‌دهیم و بعد با کل مواد ترکیب می‌‌کنیم تا مجددا با مواد تفت بخورد. اینکار باعث می‌شود بوی خامی رب بهتر گرفته شود. 

برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و جذاب روی لینک طرز تهیه کیک گوشت کلیک کنید.

۴- پیلاف بلغور و نخود فرنگی

پیلاف بلغور و نخود فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که معمولا به صورت گیاهی تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. برای تهیه این غذا به سبک ترکیه‌ای به مواد اولیه متنوعی نظیر پیاز، سیر، نخود فرنگی، بلغور گندم، شوید تازه، هویج، جعفری، میخک، گردو، فلفل دلمه‌ای و… نیاز دارید.

مراحل تهیه پیلاف بلغور و نخود فرنگی

مراحل تهیه پیلاف بلغور و نخود فرنگی به روش ترکیه‌ای به شرح زیر است:

برای شروع باید بلغور را بشویید و در یک ظرف آب گرم بریزید و برای حدود ۶ ساعت بخیسانید. در ادامه آن را با مقداری آب در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بلغور نیم پز شود.زمانی که بلغورها کمی پختند، آن‌ها را از صافی رد کنید و همراه با آب مرغ روی حرارت قرار دهید. در این مرحله باید میخک را به بلغورها اضافه کنید تا بوی آن در آب مرغ بپیچد.هویج را بشویید و آن را به صورت خلالی ریز یا نگینی خرد کنید. در ادامه نخود فرنگی‌ها را همراه با مقداری آب در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزند.پیاز را بشویید و آن را به صورت نگینی خرد کنید. مقداری روغن زیتون در ماهیتابه بریزید و بعد پیاز خرد شده را در روغن تفت دهید. بعد از این که پیاز سبک شد، می‌توانید سیر را خرد یا رنده کنید و در ماهیتابه بریزید. سیر و پیاز را برای چند دقیقه در روغن سرخ کنید تا بوی سیر بلند شود.در این مرحله باید هویج خرد شده را همراه با نخود فرنگی پخته شده در ماهیتابه بریزید. در ادامه فلفل دلمه‌ای را خرد و به سایر مواد اضافه کنید. سبزیجات را برای چند دقیقه تفت دهید و سپس زنجبیل رنده شده را همراه با نمک، فلفل قرمز و آبلیمو اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و مجلسی روی لینک طرز تهیه پیلاف بلغور و نخود فرنگی کلیک کنید.

۵- انچیلادا اسفناج پنیری

انچیلادا اسفناج پنیری یک نوع شام مکزیکی تند و فوق العاده خوشمزه است که می‌توانید آن را در عرض چند دقیقه با مواد اولیه در دسترسی همچون کره، اسفناج، پیازچه، سیر، خامه ترش، پنیر پیتزا و… آماده کنید.

مراحل تهیه انچیلادا اسفناج پنیری

مراحل تهیه انچیلادا اسفناج پنیری به شرح زیر است:

برای شروع باید فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا از چند دقیقه زودتر داغ شود.پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه کره را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود.حالا می‌توانید پیاز خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید. سیر را نیز به صورت ریز خرد یا رنده کنید و به پیازها اضافه کنید. مواد را برای چند دقیقه تفت دهید تا سبک شوند.اسفناج‌ها را بشویید و به هر اندازه‌ای که دوست دارید خرد کنید. حالا باید اسفناج خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید و برای ۵ دقیقه آن را با سیر و پیاز ترکیب کنید.بعد از ۵ دقیقه ماهیتابه را از روی حرارت بردارید. سپس پنیر ریکوتا، خامه ترش و مقداری از پنیر پیتزا را روی مواد بریزید.برای تهیه سس انچیلادا ابتدا باید روغن را در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. در ادامه آرد و پودر چیلی را اضافه کنید و شعله گاز را کم کنید و مواد را برای چند دقیقه تفت دهید تا رنگ آرد تیره شود.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه انچیلادا اسفناج پنیری کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!