تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سه شنبه 29 خرداد: آماده ساختن غذایی خاص؟

امروز، اگر به دنبال ایده‌هایی برای تهیه ناهار هستید، می‌توانید از پیشنهادهای تک فانبلاگ استفاده کنید. این وبسایت پنج پیشنهاد متنوع برای غذاهای ناهار ارائه کرده است که ممکن است جالب برای شما باشد.

از جمله این پیشنهادها می‌توان به کباب تابه‌ای عربی، خورش آلبالو با مرغ، سوفله مرغ با قارچ، تاس کباب یزدی و گراتن کدو سبز اشاره کرد. هر یک از این غذاها دارای مراحل تهیه خاصی هستند که بر روی وبسایت ذکر شده و می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها بدست آورید.

به عنوان مثال، تهیه کباب تابه‌ای عربی نیازمند مراحلی از قبیل رنده کردن پیاز، تهیه مایه کباب، و پخت کباب در تابه است. همچنین، برای تهیه خورش آلبالو با مرغ، باید ابتدا مرغ را پخته کرده و سپس با مواد دیگر تهیه کنید. و برای سوفله مرغ با قارچ، باید گوشت را با تعدادی ادویه و سس آماده کرده و تهیه کنید.

بنابراین، اگر به دنبال راه حلی برای پختن یک ناهار خوشمزه و مناسب هستید، می‌توانید از این پیشنهادهای ارزشمند استفاده کنید و طعمی جدید و لذت بخش را تجربه کنید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب تابه‌ای عربی

کباب تابه‌ای عربی، یک غذای محبوب عربی است که به دلیل طعم تند و لذیذ خود، طرفداران زیادی دارد. این کباب طرز تهیه آسانی دارد و هر کسی می‌تواند به راحتی آن را در منزل با مواد اولیه در دسترسی نظیر گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر، فلفل سبز و… برای وعده ناهار تهیه کند.

مراحل تهیه کباب تابه‌ای عربی

مراحل تهیه کباب تابه‌ای عربی به شرح زیر است:

برای تهیه کباب تابه‌ای عربی، ابتدا یک عدد پیاز را به صورت درشت رنده کنید. پیازهای رنده شده را با دست فشار دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس، پیاز را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک ظرف بریزید.در ادامه سیر و فلفل سبز را به صورت ریز رنده کنید. سپس آن‌ها را به همراه فلفل قرمز، ادویه کاری، زردچوبه، مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت چرخ‌ کرده اضافه کنید. حالا باید مواد را به خوبی با دست ورز بدهید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.پس از ورز دادن، روی ظرف را پوشانده و به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا طعم مواد به خوبی به خورد هم رفته و کباب شما عطر و مزه‌ دلچسب‌تری پیدا کند.بعد از گذشت یک ساعت، گوشت را از یخچال خارج کنید. یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به مقدار کمی روغن داخل آن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود.سپس، مقداری از مایه کباب را برداشته و به شکل دلخواه فرم دهید. کباب‌ها را داخل تابه قرار داده و اجازه دهید تا یک سمتشان به طور کامل سرخ شود. در نهایت، کباب‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان نیز سرخ شود.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه کباب تابه‌ای عربی کلیک کنید.

۲- خورش آلبالو با مرغ

خورش آلبالو یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که طعمی ترش و ملس دارد و در فصل تابستان بسیار پرطرفدار است. این خورش را می‌توان به روش‌های مختلفی و با گوشت‌های گوناگون مانند مرغ، گوشت گاو و گوشت چرخ‌ کرده تهیه کرد.

مراحل تهیه خورش آلبالو با مرغ

مراحل تهیه خورش آلبالو با مرغ به شرح زیر است:

ابتدا درون قابلمه مناسبی مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید. منتظر بمانید تا آب به نقطه جوش رسد. سپس تکه‌های مرغ شسته شده را درون آب جوش قرار دهید.۵-۷ دقیقه زمان دهید تا مرغ در آب بجوشد. سپس آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و با کمی آب بشویید. این کار موجب می‌شود بوی زهم مرغ و هورمون‌های آن تا حد زیادی گرفته شود. حال تکه‌های مرغ را با مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه طعم‌دار کنید و در قابلمه مناسبی گذارید. کمی روغن و آب به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و مرغ را ۲۰-۳۰ دقیقه با حرارت کم بپزید.پس از پخت، مرغ را از قابلمه خارج کنید، استخوان‌های آن را جدا سازید و گوشت مرغ را با کمک چنگال ریش‌ریش کنید. سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید.در قابلمه مناسبی که قصد طبخ خورش را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.تکه‌های مرغ ریش ریش شده را به پیازها اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا کمی مرغ ها تغییر رنگ دهند. سپس به سراغ آماده سازی آلبالوها روید. 

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و مجلسی روی لینک طرز تهیه خورش آلبالو با مرغ کلیک کنید.

۳- سوفله مرغ با قارچ

سوفله مرغ یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و محبوبی است که شهرت بین‌المللی دارد. این غذا در فر یا تنور پخته می‌شود و در همان ظرفی که پخته می‌شود آن را سرو می‌کنند. سوفله به معنای بالا آمده و پف کرده است. بهترین ظروف برای پخت سوفله ظرف‌های پیرکس یا سرامیکی تک نفره یا بزرگ‌تر هستند.

مراحل تهیه سوفله مرغ با قارچ

مراحل تهیه سوفله مرغ با قارچ به شرح زیر است:

ابتدا سینه مرغ را بشویید و درون قابلمه مناسبی قرار دهید. مقداری نمک، فلفل سیاه و برگ بو به مرغ اضافه کنید. قابلمه مرغ را روی حرارت گذارید و ۱ پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید. حال پیاز را بشویید و به دو نیمه برش زنید. پیاز را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و منتظر بمانید تا مواد به نقطه‌ جوش برسند. سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید، ۲۵-۳۵ دقیقه زمان دهید تا سینه مرغ به خوبی بپزد.پس از پخت، مرغ پخته شده را از قابلمه خارج کنید و منتظر بمانید تا کمی خنک شود، سپس با کمک دو چنگال مرغ را ریش‌ ریش کنید.اکنون تابه مناسبی را روی حرارت گذارید و آرد سفید را درون تابه بریزید. آرد را کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. حال کره و شیر را به آرد اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا سس غلیظ و یک‌دستی حاصل شود. در همین مرحله مقداری فلفل سیاه و نمک به سس اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه سوفله مرغ با قارچ کلیک کنید.

۴- تاس کباب یزدی

تاس کباب از غذاهای محبوب و خوشمزه یزد است که با گوشت تکه‌ای (خورشتی) درست می‌شود و می‌توانید آن را به همراه پلو، کته یا به صورت خوراک با نان میل کنید. 

بخش اصلی تشکیل دهنده این غذا کباب گوشت گوسفندی یا گاو است که با پخت در ظروفی به نام تاس، این غذا تاس‌ کباب (گوشت کبابی که در ظروفی با نام تاس پخته شده) نام گرفته است. البته شما می‌توانید این کباب را در قابلمه یا ماهیتابه همراه با سیب زمینی، بادمجان، پیاز، هویج، آلو بخارا و… برای ناهار امروزتان طبخ کنید.

مراحل تهیه تاس کباب

مراحل تهیه تاس کباب یزدی به شرح زیر است:

در مرحله اول به سراغ آماده‌ سازی آلو بخارا روید. بهتر است آلوهای شسته شده را درون ظرف مناسبی به مدت چند ساعت بخیسانید تا نرم شوند. می‌توانید هسته‌های آلوهای خیسانده شده را از آن‌ها جدا کنید تا در زمان سرو غذا زیر دندانتان نیاید و آلوها ظاهر بهتری به غذای شما دهند.سپس به سراغ گوشت روید. با توجه به ذائقه و سلیقه غذایی‌تان می‌توانید از گوشت گوسفند، گاو یا میکس هر دو گوشت استفاده کنید. گوشت‌ها را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. حال گوشت را به ابعاد مکعبی یکسانی برش زنید و کنار گذارید.حال به سراغ پیاز روید. پیاز شسته شده را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌حلقه برش زنید. ته تابه مناسبی کمی روغن بریزید و حلقه‌های پیاز را ته تابه کنار هم بچینید.حال تکه‌های گوشت را روی پیازها بچینید. درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید تا کمی محتوای درون تابه حالت نیمه پختگی به خود گیرد.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و همه پسند روی لینک طرز تهیه تاس کباب یزدی کلیک کنید.

۵- گراتن کدو سبز

گراتن کدو سبز از جمله غذاهای کم کالری و خوشمزه است که می‌تواند به عنوان پیش غذا یا یک غذای سبک در وعده ناهار تهیه و سرو شود. برای درست کردن این غذا فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر کدو سبز، شیر، آرد سفید، سینه مرغ، فلفل دلمه‌ای، پنیر ورقه‌ای گودا و… نیاز دارید.

مراحل تهیه گراتن کدو سبز

مراحل تهیه گراتن کدو سبز به شرح زیر است:

ابتدا باید مرغ ریز خرد شده را به همراه فلفل دلمه‌ای خرد شده، مقداری سیر، نمک، فلفل، زردچوبه، آویشن، پاپریکا و کمی روغن داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید تا با حرارت کم پخته شود.در ادامه کدوها را شسته و باریک برش بزنید. از آنجایی که کدو در حین پخت آب می‌اندازد باید قبل از آن کدوها را به مقداری نمک و فلفل آغشته کرده و در کمی روغن سرخ کنید. سپس روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود. می‌توانید ورقه‌های کدو را گریل هم کنید که با این روش روغن کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.برای درست کردن سس بشامل (سفید)، آرد را در قابلمه کوچکی بریزید، شیر را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا غلظت آن مانند فرنی شود. سپس از روی حرارت بر‌دارید و نمک و فلفل به آن اضافه کنید.حال کف ظرف مورد نظر را کمی چرب کرده و یک لایه کدو در آن بچینید. سپس تکه‌های مرغ پخته شده را به شکل ریش ریش در آورده و روی کدوها بریزید. بعد از آن کمی سس روی مواد بریزید تا همه آن‌ها را بپوشاند. 

برای ادامه رسپی این غذای رژیمی و مخصوص روی لینک طرز تهیه گراتن کدو سبز کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!