تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

اسموتی دلنشین توت فرنگی

آسموتی آلبالو و توت فرنگی یک نوشیدنی خوشمزه و خنک است که به عنوان یک گزینه سالم و مغذی برای تابستان مناسب است. این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای سلامتی بدن ما می‌باشد. برای تهیه اسموتی آلبالو و توت فرنگی به مواد ساده‌ای نیاز است که از جمله آلبالو، توت فرنگی، ماست یونانی، شیر، عسل و یخ می‌باشند. مراحل تهیه این اسموتی نیز بسیار ساده و زمان بر نیست و شامل آماده سازی مواد اولیه و ترکیب کردن آنها در مخلوط کن می‌شود. همچنین می‌توانید این اسموتی را با تزیین‌های مختلف مانند تکه‌های میوه یا گرانولا زیبا کنید و به عنوان یک وعده سالم و خوشمزه در سرو کار خود قرار دهید. اضافه کردن موز، هلو، اب‌آلبالو، نعناع تازه یا زنجبیل نیز می‌تواند به طعم و ظاهر اسموتی شما تنوع بخشد. این اسموتی را می‌توانید به سلیقه خود شخصی‌سازی کنید و از ترکیب‌های مختلف بهره ببرید تا به بهترین نتیجه برسید.

اسموتی آلبالو و توت فرنگی یک نوشیدنی خنک، مغذی و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان است. این اسموتی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامتی شما مفید هستند. در ادامه این بخش از مقاله تک فانبلاگ به نحوه تهیه این اسموتی خواهیم پرداخت.

مواد لازم جهت تهیه اسموتی آلبالو و توت فرنگی

مواد لازم جهت تهیه اسموتی آلبالو و توت فرنگی به شرح زیر است:

آلبالو۱ پیمانه (حدود ۱۲۰ گرم)توت فرنگی تازه یا منجمد۱ پیمانه (حدود ۱۵۰ گرم)ماست یونانی۱/۲ پیمانهشیر (اختیاری)۱/۴ پیمانهعسل یا شربت بار (اختیاری)۱ قاشق غذاخورییخبه مقدار دلخواه

مراحل تهیه اسموتی آلبالو و توت فرنگی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این اسموتی ۵-۱۰ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۴-۳ نفر است.درجه سختی تهیه این اسموتی در دسته‌بندی آسان قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی آلبالو و توت فرنگی

آلبالوها را بشویید و هسته آ‌ن‌ها را با استفاده از یک هسته گیر یا چاقو خارج کنید. (می‌توانید از هر نوع آلبالو که دوست دارید استفاده کنید، آلبالوهای تازه، منجمد یا کنسروی)

توت‌فرنگی‌های تازه را بشویید و کلاهک سبز آن‌ها را جدا کنید. اگر از توت فرنگی منجمد استفاده می‌کنید، نیازی به یخ زدایی آن‌ها نیست.

مرحله دوم: ترکیب کردن همه مواد اسموتی

تمام مواد که شامل آلبالو، توت فرنگی، ماست یونانی، شیر (در صورت تمایل)، عسل یا شربت بار (در صورت تمایل) و یخ است را در مخلوط کن بریزید.

مواد را تا زمانی که صاف و یکدست شوند، مخلوط کنید. این کار ممکن است حدود ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه طول بکشد.

اگر طعم ترش دوست ندارید، می‌توانید مقدار آلبالو را کم کنید یا کمی شکر یا شربت افرا به اسموتی اضافه کنید.

می‌توانید به جای ماست یونانی از ماست ساده یا شیر نارگیل استفاده کنید.

برای یک اسموتی غلیظ‌تر، می‌توانید از توت‌فرنگی‌های منجمد و ماست یخ زده استفاده کنید.

مرحله سوم: تزیین و سرو

اسموتی را بلافاصله در لیوان‌های مورد نظر خود بریزید و از آن لذت ببرید. می‌توانید اسموتی را با تکه‌های میوه، گرانولا یا آجیل تزیین کنید.

این اسموتی را می‌توانید به عنوان صبحانه، میان وعده یا دسر سرو کنید. نوش جان!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه میلک شیک آلبالو

نکات تهیه اسموتی آلبالو و توت فرنگی

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه این اسموتی خوشمزه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کمی موز به اسموتی اضافه کنید تا طعمی شیرین‌تر و بافتی خامه‌ای‌تر به آن بدهید.هلو طعمی میوه‌ای‌تر به اسموتی شما می‌دهد.با افزودن کمی آب آلبالو به اسموتی طعم قوی‌تر از آلبالو به آن بدهید.چند برگ نعناع تازه به اسموتی اضافه کنید تا طعمی تازه و خنک به آن بدهید.برای داشتن اسموتی با طعمی گرم و تند مقداری پودر زنجبیل به آن اضافه کنید.

با کمی خلاقیت می‌توانید اسموتی آلبالو و توت فرنگی خود را مطابق با سلیقه خودتان شخصی سازی کنید. همانطور که در این مطلب از مجله آشپزی تک فانمطالعه کردید درست کردن این اسموتی بسیار ساده و سریع است و فقط به چند ماده اولیه ساده نیاز دارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!