تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه لاسی انبه؛ نوشیدنی خنک و خوشمزه هندی که شگفتی‌های دل انسان را بیدار می‌کند

لاسی انبه یک نوشیدنی سنتی هندی است که به سادگی و سرعت قابل تهیه است. این نوشیدنی خوشمزه از انبه، ماست یا شیر، شکر و ادویه های دیگر تهیه می‌شود.

برای تهیه لاسی انبه، ابتدا انبه ها را شسته، پوست آن‌ها را گرفته و خرد کرده و در مخلوط کن قرار دهید. سپس مواد دیگر از جمله ماست، شکر، آب و ادویه ها را اضافه کرده و همه‌ی مواد را تا زمانی که صاف و یکدست شود، مخلوط کنید.

سپس یخ را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. لاسی انبه را بلافاصله در لیوان‌های مورد نظرتان بریزید و از آن لذت ببرید. می‌توانید آن را با میوه‌ها، گرانولا یا آجیل تزئین کرده و سرو کنید.

با رعایت نکات و توصیه های مطرح شده می‌توانید لاسی انبه خنک و لذیذی را درست کنید و از آن لذت ببرید.

لاسی انبه، یک نوشیدنی سنتی هندی است که به سادگی و در عرض چند دقیقه قابل تهیه است و مواد اولیه آن نیز به راحتی در دسترس هستند. در این مقاله از تک فانبلاگ طرز تهیه لاسی انبه به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم جهت تهیه لاسی انبه

مواد لازم جهت تهیه این نوشیدنی خوشمزه و خنک به شرح زیر است:

انبه رسیده۲ عددماست یا شیر۱ پیمانهشکر۱/۴ پیمانهآب۱/۴ پیمانهپودر هل (اختیاری)۱/۴ قاشق چای‌خورییخبه مقدار دلخواه

مراحل تهیه لاسی انبه

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این نوشیدنی ۵-۸ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۴-۳ نفر است.درجه سختی تهیه این نوشیدنی در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی انبه

انبه ها را بشویید، پوست آن‌ها را بگیرید و هسته آن‌ها را جدا کنید. انبه ها را به قطعات کوچک خرد کنید و در مخلوط کن بریزید.

اگر مخلوط کن در دسترس ندارید می‌توانید انبه‌ها را با رنده ریز رنده کنید.

مرحله دوم: ترکیب همه مواد

ماست، شکر، آب و پودر هل را به انبه‌های پوره شده در مخلوط کن اضافه کنید.

مواد را تا زمانی که صاف و یکدست شوند، مخلوط کنید. این کار ممکن است حدود ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه طول بکشد.

مرحله سوم: افزودن یخ و سرو نوشیدنی

یخ را به مخلوط کن اضافه کنید و به مدت کوتاهی دیگر مخلوط کنید تا یخ‌ها خرد شوند.

لاسی انبه را بلافاصله در لیوان‌های مورد نظر خود بریزید و از آن لذت ببرید.

می‌توانید لاسی انبه را با تکه‌های میوه، گرانولا یا آجیل تزئین و سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه میلک شیک انبه طالبی

نکات تهیه لاسی انبه

به ۷ نکته مهم زیر در تهیه لاسی انبه توجه کنید:

می‌توانید از ماست کم چرب به جای شیر استفاده کنید.اگر طعم شیرینی دوست ندارید، می‌توانید مقدار شکر را کم کنید یا حذف کنید.می‌توانید به جای پودر هل از سایر ادویه جات مانند دارچین، زنجبیل یا جوز هندی استفاده کنید.برای یک لاسی غلیظ‌تر، می توانید از انبه‌های یخ زده استفاده کنید.برای داشتن طعمی شیرین‌تر و بافتی خامه‌ای‌تر به نوشیدنی کمی موز اضافه کنید.افزودن عسل به لاسی طعمی طبیعی و شیرین به آن می‌دهد.با افزودن چند رشته زعفران به لاسی آن را معطر و خوش رنگ‌تر کنید.

لاسی انبه طعمی خنک و گوارا دارد که تهیه آن طبق این آموزش از مجله آشپزی تک فانبرای روزهای گرم تابستان ایده‌آل است. با کمی خلاقیت می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه را مطابق با سلیقه خودتان شخصی سازی کنید و از طعم بی نظیر و فوق العاده آن لذت ببرید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!