تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

شام امشبت رو با ما بگذارید! (لیست پیشنهادی چهارشنبه 30 خرداد)

برای شام امشب خودتان می‌توانید ۵ گزینه غذایی را در نظر بگیرید. اولین گزینه خورش توت فرنگی با مرغ است که طعم فوق‌العاده‌ای دارد. دیگر گزینه رولت مرغ و سبزیجات است که یک غذای خوشمزه و هیجان‌انگیز است. می‌توانید همچنین سالاد مرغ و بادمجان قالبی را نیز در نظر بگیرید که یک سالاد خلاقانه و خوشمزه است. خوراک هویج و سیب زمینی نیز یک گزینه ساده و خوشمزه برای شام است. در آخر پنکیک بادمجان را نیز به عنوان یک گزینه جذاب در نظر بگیرید که می‌تواند شام شما را تبدیل به یک شام لذت بخش و منحصر به فرد کند.

در وصف تهیه هر یک از این غذاها راهنمایی‌های مفصلی آورده شده است که می‌توانید با پیروی از آن‌ها، به بهترین شکل ممکن این غذاها را تهیه کنید. این گزینه‌ها متنوع هستند و مطمئناً همه افرادی که سلیقه‌های مختلفی دارند، می‌توانند از این پیشنهادها استفاده کنند. این پیشنهادها از منابع غذایی سالم و مغذی تهیه شده‌اند و می‌توانند به سلامتی شما کمک کنند. بنابراین، بدون هیچ نگرانی، از این پیشنهادهای خوشمزه برای شام امشب خودتان استفاده کنید و لذت ببرید.

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورش توت فرنگی با مرغ

آیا تا به حال خورش توت فرنگی با مرغ را امتحان کرده‌اید؟ شاید این ترکیب در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما طعمی فوق‌العاده لذیذ و منحصر به فرد دارد. اگر اهل تجربه طعم‌های جدید هستید، حتما این خورش را امتحان کنید.

مراحل تهیه خورش توت فرنگی با مرغ

مراحل تهیه خورش توت فرنگی با مرغ به شرح زیر است:

برای تهیه خورش توت فرنگی با مرغ، ابتدا فیله‌های مرغ را خرد کنید. می‌توانید فیله را به صورت کامل هم استفاده کنید. سپس، فیله‌های مرغ را با نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و زردچوبه به خوبی مخلوط کرده و به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم ادویه‌ها به خوردشان برود.حال در یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس، فیله‌های مرغ را که از قبل مزه‌دار کردید به همراه زعفران دم کرده به تابه اضافه کنید.در ادامه مرغ‌ها را به آرامی در تابه بچرخانید تا تمام قسمت‌هایشان به طور یکسان سرخ شوند. زمانی که هر دو طرف مرغ‌ها به رنگ طلایی درآمد، آن‌ها را از تابه خارج کنید.اکنون پیازها را پوست گرفته و به صورت ریز خرد کنید. سپس، پیازهای خرد شده را به همان تابه که مرغ‌ها را در آن سرخ کرده بودید اضافه کنید. پیازها را با حرارت ملایم تفت دهید تا زمانی که کاملا طلایی شوند.برای تهیه سس، ابتدا سس باربیکیو، شکر قهوه‌ای، آبلیمو و عسل را با هم مخلوط کنید. سپس کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به طور کامل با هم ترکیب شوند و سسی یکدست به دست آید.پس از اینکه پیازها سرخ شدند، سس آماده شده را به آن‌ها اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا سس به طور یکنواخت تمام قسمت‌های پیاز را پوشانده و با آن‌ها مخلوط شود. این هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که عطر و بوی ادویه‌های موجود در سس به طور کامل آزاد شوند.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه خورش توت فرنگی با مرغ کلیک کنید.

۲- رولت مرغ و سبزیجات

رولت مرغ و سبزیجات در واقع یک میان وعده بسیار خوشمزه و هیجان انگیز است که ظاهری شیک و وسوسه کننده دارد و شما می‌توانید آن را به عنوان یک غذای سبک در وعده شام نیز سرو کنید.

این غذا از آن فینگر فودهای لذیذ و پرطرفدار است که معمولا در تولد و دورهمی‌ها نیز تهیه و سرو می‌شود. از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن می‌توان به مرغ و سبزیجات اشاره کرد که همیشه در دسترس و در یخچال ایرانی‌ها پیدا می‌شود.

مراحل تهیه رولت مرغ و سبزیجات

مراحل تهیه رولت مرغ و سبزیجات به شرح زیر است:

اول از همه برای درست کردن فینگر فود رولت مرغ باید فیله مرغ را با آب آبپز کنید. برای اینکه بوی زهم مرغ گرفته شود، می‌توانید یک پیاز قاچ شده و یک هویج را به مرغ داخل قابلمه اضافه کنید. سپس سبزیجات که شامل گشنیز،جعفری و پیازچه است را به صورت ساطوری و یک شکل خرد کنید. در ادامه مرغ آبپز شده را ریش ریش کرده و با ژامبونی که خرد کرده‌اید به همراه سبزیجات به خوبی مخلوط کنید.بعد از اینکه مرغ ریش ریش شده را با سبزیجات و ژامبون مخلوط کردید، یک قاشق ماست و سس مایونز را با ادویه‌ها ترکیب کرده و به موادتان (سبزیجات، مرغ و ژامبون) اضافه کنید.در این قسمت نان باگت را باز کنید. خمیر داخل آن را در بیاورید، مواد را داخل نان بگذارید و با پشت قاشق مواد را کامل پهن کنید. اکنون نان را به صورت رولتی لوله کنید و داخل یخچال بگذارید تا به اصطلاح خودش را بگیرد. 

برای ادامه رسپی این غذای فینگر فودی خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه رولت مرغ و سبزیجات کلیک کنید.

۳- خوراک هویج و سیب زمینی

خوراک هویج و سیب‌ زمینی، غذایی ساده و خوشمزه است که می‌توانید در کمترین زمان ممکن آن را تهیه کنید. این غذا از مواد اولیه در دسترس و ارزان تهیه می‌شود و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای یک وعده غذایی سالم و مغذی باشد.

مراحل تهیه خوراک هویج و سیب زمینی

مراحل تهیه خوراک هویج و سیب زمینی به شرح زیر است:

در مرحله اول پیاز را پس از شستن و پوست گرفتن نگینی خرد کنید. سیر را نیز به همین ترتیب له یا پوره کنید. در یک قابلمه مناسب کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط گرم کنید.حال پیاز را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سپس سیر را به پیاز اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه دیگر تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.سیب‌ زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید، آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. هویج‌ها را نیز پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای یا نگینی خرد کنید. سیب‌ زمینی‌ها و هویج‌ها را به پیاز و سیر اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید.در ادامه نمک، فلفل سیاه، زیره سبز و پودر گشنیز را به مواد اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای راحت و لذیذ روی لینک طرز تهیه خوراک هویج و سیب زمینی کلیک کنید.

۴- پنکیک بادمجان؛ یک شام منحصر به فرد

پنکیک بادمجان یکی از انواع پنکیک است که روش تهیه و مواد اولیه متفاوتی نسبت به پنکیک ساده دارد. در تهیه پنکیک بادمجان از سبزیجاتی مانند بادمجان سرخ شده و فلفل دلمه‌ای استفاده می‌شود که در عین حال که غذایی کاملا ساده است اما به دلیل طعم خوشمزه و لذیذی که دارد، می‌توان آن را به عنوان پیش غذا برای مهمانی‌ها یا غذایی سبک در وعده شام تهیه و سرو کرد.

مراحل تهیه پنکیک بادمجان

مراحل تهیه پنکیک بادمجان به شرح زیر است:

ابتدا بادمجان را شسته، پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس فلفل قرمز و فلفل دلمه‌ای را نیز ریز و نگینی خرد کرده و کنار بگذارید.بادمجان‌های خرد شده را داخل آب نمک به مدت نیم ساعت قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود، سپس آن را آبکشی کرده و بگذارید آب آن خارج شود. مقداری روغن داخل تابه ریخته و بادمجان‌ها را با آن سرخ کنید.در ادامه بادمجان‌های سرخ شده را کنار بگذارید و فلفل دلمه‌ای و فلفل قرمز را نیز با حرارت کم تفت دهید تا بپزند. سپس بادمجان‌ها را افزوده و با هم مخلوط کنید.وسط نان تست را با استفاده از کاتر برش زده و کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن کنید. سپس روی نان تست برش زده را کره بمالید، به صورتی که کناره‌های نان نیز با کره چرب شوند.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و جذاب روی لینک طرز تهیه پنکیک بادمجان کلیک کنید.

۵- سالاد مرغ و بادمجان قالبی

سالاد مرغ و بادمجان قالبی، یک سالاد خوشمزه و خلاقانه است که می‌توان آن را به راحتی طی مدت زمان کوتاهی با مواد اولیه در دسترس تهیه و به عنوان میان وعده یا یک غذای سبک در وعده شام به همراه نان و یا به صورت ساده و به تنهایی سرو کرد.

مراحل تهیه سالاد مرغ و بادمجان

مراحل تهیه سالاد مرغ و بادمجان قالبی به شرح زیر است:

در مرحله اول یک عدد سینه مرغ را با یک پیاز بزرگ خرد شده و یک قاشق روغن کمی تفت بدهید تا سینه مرغ تغییر رنگ بدهد. بعد نمک، فلفل و ادویه دلخواه را همراه با چند حلقه هویج خرد شده به مرغ داخل قابلمه اضافه کنید.در ادامه آب جوش را روی مرغ بریزید، در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا مرغ کاملا بپزد. بعد مرغ پخته شده را ریش ریش کنید یا با چاقو خرد کنید.اکنون هویج‌ها را پوست بگیرید، با رنده یا با دست ریز خرد کرده و داخل ظرفی بخار پز کنید. اگر هویج بخارپز شده دوست ندارید می‌توانید هویج‌ها را سرخ کنید؛ اما بعد از سرخ شدن حتما آن‌ها را داخل آبکش بریزید تا روغن اضافی هویج خارج شود و سالاد را چرب نکند.سپس قارچ‌های شسته شده را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و با کمی آبلیمو و ادویه و نمک بپزید.حال بادمجان‌های قلمی و کوچک را به خوبی بشویید و بدون اینکه پوست بگیرید (پوست گرفتن بادمجان‌ها دلخواه است؛ ولی وجود پوست بادمجان هم باعث حفظ استحکام بادمجان بعد از سرخ شدن می‌شود و هم ظاهر زیبایی به سالاد می‌دهد) به صورت حلقه‌ای خرد کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و مخصوص روی لینک طرز تهیه سالاد مرغ و بادمجان قالبی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!