تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

نهار امروزت با ما! لیست پیشنهادی چهارشنبه 30 خرداد

در برنامه غذایی روزانه، انتخاب مناسب برای وعده ناهار می‌تواند یک موضوع چالش‌برانگیز باشد. در این متن، معرفی شده‌اند پنج غذای مختلف و خوشمزه برای تهیه در وعده ناهار. از جمله این غذاها می‌توان به “زرشک پلو با مرغ”، “خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی”، “شاه پلو مخلوط”، “کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر” و “فلافل اردنی” اشاره کرد.

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که با ترکیب زرشک، مرغ و ادویه‌های مختلف، طعمی منحصر به فرد ایجاد می‌کند. خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی نیز یک گزینه سالم و خوشمزه برای ناهار است که با استفاده از مواد اولیه ساده و متنوع، در زمان کمی آماده می‌شود.

شاه پلو مخلوط و کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر دو غذای ایرانی دیگری هستند که با ارایه روش تهیه آسان و مواد اولیه متنوع، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای ناهار باشند. همچنین، فلافل اردنی یک غذای بین‌المللی محبوب است که با انواع ادویه، سبزیجات و گوشت چرخ‌کرده، طعمی خوشمزه و متفاوت ایجاد می‌کند.

با توجه به مواد اولیه ساده و امکان تهیه آسان این غذاها، می‌توانید با امتحان و آشنایی با روش تهیه آن‌ها، نگرانی‌های خود را از بین ببرید و انتخاب مناسبی برای ناهار خود داشته باشید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای اصیل و مجلسی ایرانی‌هاست که روش‌های مختلفی برای طبخ آن در وعده ناهار وجود دارد که حتما شما نیز با یکی از این روش‌ها آشنایی دارید. اما ما از میان انبوه روش‌های پخت این غذا، یک روش ساده و استاندارد، با حفظ حداکثری عطر و طعم دلپذیر را به شما آموزش خواهیم داد. 

برای پخت این غذا به چند قلم مواد اولیه ساده و در دسترسی همچون مرغ، پیاز، خلال پسته، زرشک، زعفران دم کرده، رب گوجه فرنگی و… نیاز دارید.

مراحل تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی

مراحل تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی به شرح زیر است:

در اولین مرحله روغن‌ را داخل تابه می‌ریزیم و تکه‌های مرغ را با فاصله مناسب درون آن می‌چینیم. بعد ادویه کاری، زردچوبه، چوب دارچین، پیاز، برگ بو و فلفل قرمز را هر دو طرف تکه‌های مرغ می‌پاشیم تا کاملا طعم‌دار شوند.مرغ‌ها در حال سرخ شدن هستند، اما برای اینکه از پخت درون مرغ هم خیالمان راحت شود در ماهیتابه را روی آن می‌گذاریم تا مرغ در حرارت کم به مدت ۳۰ دقیقه با بخار خودش مغز پخت شود.بعد از سپری شدن ۳۰ دقیقه، اول تکه‌های مرغ را بر می‌گردانیم تا طرف دیگر آن‌ها هم به‌ خوبی طلایی و ‌سرخ شوند. بعد از سرخ شدن طرف دیگر، تکه‌های مرغ را از تابه و سایر موادی که با اون پخته شده بود برمی‌داریم.حال برای درست کردن سس، در تابه دیگری مقداری روغن ریخته و رب‌ گوجه فرنگی را اضافه می‌کنیم. بسپس هم می‌زنیم تا رب‌ گوجه فرنگی رنگ باز کند.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و همه پسند روی لینک طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی کلیک کنید.

۲- خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی

خورش گوشت چرخ‌ کرده از انواع خورشت‌های بسیار خوشمزه و محبوبی است که به روش‌های بسیار مختلفی طی مدت زمان کوتاهی با مواد اولیه متنوعی طبخ می‌شود. از این رو انتخاب بسیار مناسبی برای روزهایی است که وقت زیادی برای تهیه غذا ندارید.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه این خورشت ۳۵-۲۵ دقیقه است و برای تهیه آن فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، رب گوجه فرنگی، پیاز و… نیاز دارید. 

مراحل تهیه خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی

مراحل تهیه خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی به شرح زیر است:

در مرحله اول پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید.ته قابلمه‌ای که در آن قصد طبخ خورشت را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت کم گذارید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیازها اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. در همین مرحله رب گوجه‌ فرنگی را به ترکیب درون قابلمه اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا رب رنگ باز کند.گوشت چرخ‌ کرده را به ترکیب درون قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد. آب جوش را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و همه مواد را به هم زنید. حرارت را زیاد کنید و منتظر بمانید تا محتوای خورشت شما به نقطه‌ جوش رسد.

برای ادامه رسپی این غذای راحت و خوشمزه روی لینک طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی کلیک کنید.

۳- شاه پلو مخلوط

شاه پلو مخلوط، یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با ظاهری رنگارنگ و طعمی بی‌نظیر، زینت‌بخش سفره‌های ایرانی در مهمانی‌ها و مجالس می‌شود. شما نیز می‌توانید این غذای مجلسی را با مواد اولیه متنوعی نظیر برنج، قیسی، آلوچه، بادام هندی، کره و… برای ناهار امروزتان طبخ و نوش جان کنید.

مراحل تهیه شاه پلو مخلوط

مراحل تهیه شاه پلو مخلوط به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را بشویید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیازهای نگینی خرد شده را به روغن اضافه کنید. تابه را روی حرارت قرار دهید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود.در ادامه فیله مرغ را بشویید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. فیله مرغ را به محتوای درون تابه اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا فیله‌ها تغییر رنگ دهند و طلایی شود.سپس نمک، فلفل، پودر دارچین و زردچوبه را به محتوای درون تابه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.بهتر است که پیش از پخت قیسی‌ها و آلوچه‌ها را ۱۰-۱۵ دقیقه‌ای در آب بخیسانید. سپس قیسی و آلوچه‌های خیسانده شده را به محتوای درون تابه اضافه کنید. بادام هندی را نیز در همین مرحله به مواد بیفزایید و چند دقیقه‌ای مواد را به هم زنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. حال آب جوش و مقداری محلول زعفران به محتوای درون تابه اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید و منتظر بمانید تا آب به نقطه جوش رسد. سپس درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید. ۱۵-۲۰ دقیقه زمان دهید تا همه مواد با هم بپزند و آب درون تابه تبخیر شود.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مجلسی روی لینک طرز تهیه شاه پلو مخلوط کلیک کنید.

۴- کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر

کوکو سیب زمینی، از آن غذاهای ساده و نوستالژیک است که هر کدام از ما خاطرات خوشی با آن داریم. اما اگر به دنبال تنوع و طعمی جدید هستید، پیشنهاد می‌کنم کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر را امتحان کنید. عطر و طعم بی‌نظیر سبزیجات در این کوکو، آن را به یک غذای دلچسب و خاص تبدیل کرده است.

مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات

مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر به شرح زیر است:

برای پخت کوکو سیب زمینی معطر، سیب زمینی‌ها را شسته و داخل قابلمه‌ای مناسب قرار دهید. سپس دو پیمانه آب به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت بگذارید تا سیب زمینی‌ها به طور کامل پخته شوند.حال سیب زمینی‌های پخته شده را پوست گرفته، رنده کنید و داخل ظرفی بریزید. در ادامه، یک پیاز را شسته و پوست آن را جدا کنید. سپس، پیاز را نیز رنده کرده و آب اضافی آن را با فشار دست بگیرید. در آخر، پیازهای رنده شده را به سیب زمینی‌ها اضافه کنید.هنگامی که سیب زمینی‌ها به دمای محیط رسیدند، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به آن‌ها اضافه کرده و به طور کامل مخلوط نمایید.در این مرحله، سبزیجات معطر شامل گشنیز، نعناع و جعفری را به خوبی شسته و به صورت ریز خرد کنید. سپس آن‌ها را به سایر مواد داخل ظرف اضافه کرده و هم بزنید تا زمانی که مخلوطی یکدست و منسجم حاصل شود.

برای ادامه رسپی این غذای معطر و ساده روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سبزیجات معطر کلیک کنید.

۵- فلافل اردنی

فلافل اردنی یکی از غذاهای بین المللی شناخته شده است که اصالت آن به کشورهای عربی برمی‌گردد. این غذا در خوزستان و شهرهای جنوبی با روش‌های مختلفی تهیه و طبخ می‌شود.

استفاده از ادویه و سبزی‌های خاص محلی، استفاده از گوشت چرخ‌ کرده در آن و میل کردن آن با انواع سس‌های تند و شیرین تفاوت‌هایی را در طعم‌های مختلف این فلافل به وجود آورده است.

مراحل تهیه فلافل اردنی

مراحل تهیه فلافل اردنی به شرح زیر است:

در مرحله اول باید نخود را تمیز کنید و ناخالصی‌های آن را جدا کرده و نخود را به خوبی بشویید. حال نخودهای شسته شده را درون کاسه آبی بخیسانید. مقدار کافی آب روی نخود‌ها بریزید که به راحتی در آب غوطه‌ور باشند. با این کار مقدار زیادی از نفخ نخود گرفته می‌شود و راحت‌تر می‌توانید آن را چرخ یا آسیاب کنید و در نهایت بافت فلافل لطیف‌تری خواهید داشت.پس از خیس خوردن کامل نخودها، آن‌ها را از آب خارج کنید و پوست آن‌ها را بگیرید. اگر نخودهای شما به خوبی خیس خورده باشند برای گرفتن پوست آن‌ها فقط کافی است که در میان انگشتانتان کمی فشار به نخود بیاورید تا پوست آن به راحتی جدا می‌شود.در این مرحله پوست پیاز و سیر را بگیرید. نخودهای پوست گرفته شده را به همراه پیاز و سیر درون غذاساز، میکسر یا چرخ گوشت بریزید.سپس جعفری و گشنیز شسته شده را به همراه نمک، فلفل سیاه، آرد سفید، پودر تخم گشنیز و زیره سبز به ترکیب موادتان بیفزایید و همه مواد را با هم به خوبی میکس کنید تا ترکیبی کاملاً یکدست و لطیف حاصل شود. اگر از چرخ گوشت استفاده می‌کنید بهتر است دو تا سه مرتبه مواد را از چرخ‌ گوشت رد کنید تا مواد به خوبی له شوند.

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و اقتصادی روی لینک طرز تهیه فلافل اردنی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!