تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

اشکوفه‌های خلاقیت برای پنج شنبه 31 خرداد: چه غذایی بپزم؟

در این متن، پنج پیشنهاد غذایی جذاب برای شام امشب معرفی شده است. در این پیشنهادات شامل خورش زردآلو با مرغ، پیتزا گوشت و قارچ، سمبوسه، املت مارچوبه و سالاد هندوانه یونانی می‌باشد.

خورش زردآلو با مرغ یک خورش خوشمزه و مخصوص بهاری است که با ترکیبات ساده مانند سینه مرغ، زردآلو، پیاز و زعفران دم کرده تهیه می‌شود. املت مارچوبه یک غذای سریع و آسان است که از مارچوبه تهیه می‌شود و با مواد ساده مانند تخم‌مرغ، مارچوبه و گوجه‌گیلاسی تهیه می‌شود.

سمبوسه یک غذای خوشمزه ایرانی است که از نان لواش و سیب زمینی، گوشت قرمز و ادویه‌جات تهیه می‌شود. پیتزا گوشت و قارچ نیز یک پیتزا ایتالیایی است که از پیاز، گوشت چرخ کرده و قارچ تهیه می‌شود. در نهایت، سالاد هندوانه یونانی از ترکیب هندوانه، خیار، گوجه‌فرنگی و سبزیجات تهیه می‌شود که یک ترکیب طعم بسیار جذاب ایجاد می‌کند.

این پیشنهادها از منابع معتبر و قابل اعتماد برای تهیه غذا برای شام امشب تهیه شده و طعم‌های متنوعی را برای شما فراهم می‌کند. امیدوارم با انتخاب یکی از این پیشنهادات، لذت بخشی زیادی از وعده شام خود را تجربه کنید.

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورش زردآلو با مرغ

اگر به دنبال تجربه طعم‌های جدید و هیجان‌انگیز هستید، حتما خورش زردآلو با مرغ را امتحان کنید. این خورش خوشمزه با طرز تهیه‌ای ساده و با مواد اولیه در دسترس نظیر سینه مرغ، برگه زردآلو، پیاز، زعفران دم کرده، کره و… به راحتی در خانه قابل پخت است.

مراحل تهیه خورش زردآلو با مرغ

مراحل تهیه خورش زردآلو با مرغ به شرح زیر است:

در مرحله اول حدود یک ساعت قبل از پخت، برگه‌های زردآلو را در آب خیس کنید. سپس آب آن‌ها را گرفته و کنار بگذارید. در یک تابه مناسب مقداری کره ذوب کنید و برگه‌های زردآلو را به مدت چند دقیقه تفت دهید تا کمی نرم و طلایی شوند.حال سینه مرغ را به تکه‌های مربع شکل خرد کنید. پیاز را خلالی خرد کرده و در مقداری کره تفت دهید تا نرم و شفاف شود. تکه‌های مرغ را به پیاز اضافه کنید و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. مرغ را تفت دهید تا کمی سرخ شود.در ادامه دو لیوان آب جوش را به همراه برگه‌های زردآلو تفت‌ داده شده به مرغ اضافه کنید. شعله را کم کنید و اجازه دهید خورش به مدت ۴۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.سپس حدود ۱۰ دقیقه قبل از اینکه خورش زردآلو با مرغ کاملاً جا بیفتد، زعفران دم کرده، خلال پسته و بادام را به خورش اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص بهاری روی لینک طرز تهیه خورش زردآلو با مرغ کلیک کنید.

۲- پیتزا گوشت و قارچ

پیتزا گوشت و قارچ از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین انواع فست فودها است که اصالتی ایتالیایی دارد و به راحتی طی مدت زمان کوتاهی قابل طبخ و نوش جان کردن در وعده شام است.

مراحل تهیه پیتزا گوشت و قارچ

مراحل تهیه پیتزا گوشت و قارچ به شرح زیر است:

ابتدا پیاز و سیر را نگینی خرد کرده و سپس همراه با گوشت چرخ کرده و ادویه در تابه به کمک یک قاشق غذاخوری روغن تفت دهید. در انتهای پخت دو قاشق رب و نمک را اضافه و مخلوط کنید. حال روی خمیر پیتزا که از قبل خریداری کرده‌اید مقداری سس بریزید و بعد سس را در همه جای نان کاملا پخش کنید. حالا یک لایه پنیر پیتزای رنده شده روی نان آغشته به سس بریزید، به صورتی که همه جای آن کاملا پوشانده شود.لایه بعدی روی پنیر پیتزا از گوشت تفت داده شده بریزید. گوشت را کاملا روی پنیر پیتزا پخش و صاف کنید. مجدد مقدار خیلی کمی پنیر روی گوشت بریزید و سراغ مرحله بعد بروید. 

برای ادامه رسپی این غذای بین المللی پرطرفدار و مخصوص روی لینک طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ کلیک کنید.

۳- سمبوسه؛ غذایی راحت برای شام

سمبوسه از غذاهای خوشمزه ایرانی و مخصوص جنوب است که می‌توان آن را به عنوان یک پیش غذای خوشمزه یا یک وعده شام سبک در نظر گرفت. این غذای کم هزینه، انواع مختلفی دارد که در تهیه آن از نان لواش که درون آن از سیب زمینی به همراه گوشت قرمز، فلفل و ادویه‌جات پر شده است، استفاده می‌شود.

سمبوسه را می‌توان بدون استفاده از گوشت و کاملا گیاهی نیز تهیه کرد. یک نوع دیگر سمبوسه نیز به سمبوسه پیتزایی معروف است که در آن از مواد پیتزا استفاده می‌کنند.

مراحل تهیه سمبوسه

مراحل تهیه سمبوسه به شرح زیر است:

در مرحله اول، سیب‌ زمینی‌ها را بشویید و با پوست در قابلمه‌ای که در آن مقداری نمک، روغن و چند پیمانه آب اضافه شده است، قرار دهید. سپس قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا سیب‌ زمینی‌ها پخته شوند.هنگامی که سیب‌ زمینی‌ها در حال پخت هستند، نوبت به آماده کردن پیاز می‌رسد. پیازها را پوست بگیرید، بشویید و به صورت نگینی خرد کنید.سپس یک تابه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید تا روغن داغ شود. پیازها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند. سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.بعد از اینکه پیازها تفت داده شدند، نوبت به اضافه کردن گوشت چرخ کرده است. این مواد را با هم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و از حالت خامی دربیاید.

برای ادامه رسپی این غذای فینگر فودی ساده و همه‌ پسند روی لینک طرز تهیه سمبوسه کلیک کنید.

۴- املت مارچوبه (املت یونانی)

املت از غذاهای سریع و راحتی است که به روش‌های بسیار مختلفی تهیه می‌شود. املت مارچوبه نیز یکی از املت‌های بسیار خوشمزه و متفاوتی است که از مارچوبه تهیه می‌شود و طی چند مرحله کوتاه و آسان آماده میل کردن است.

مراحل تهیه املت مارچوبه

مراحل تهیه املت مارچوبه (املت یونانی) به شرح زیر است:

ابتدا مارچوبه‌ها را بشویید. معمولا قسمت انتهایی مارچوبه ضخیم‌تر از سایر قسمت‌های آن است. آن را با کمک چاقو جدا سازید و مارچوبه‌ها را به اندازه‌های دلخواه و یکسانی برش زنید.درون تابه مناسبی کره را بریزید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. کره طعم خوبی به املت شما می‌دهد؛ اما اگر به هر دلیلی تمایل به استفاده از کره ندارید می‌توانید از روغن کنجد یا روغن زیتون استفاده کنید.مارچوبه‌ها را به تابه اضافه کنید و ۵-۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم مارچوبه‌ها را تفت دهید تا نرم شوند. سپس مارچوبه‌های تفت داده شده را از تابه خارج کنید و کنار گذارید.حال گوجه گیلاسی‌ها را بشویید و از وسط به دو نیمه برش زنید. درون همان تابه‌ای که مارچوبه‌ها را تفت دادید، گوجه‌های برش زده را بریزید. کمی به آن‌ها نمک زنید. اگر گوجه گیلاسی در دسترس ندارید می‌توانید از گوجه‌ فرنگی معمولی استفاده کنید. چند دقیقه گوجه‌ها را تفت دهید تا سرخ و طلایی شوند.اکنون تخم‌مرغ‌ها را درون کاسه مناسب بشکنید. مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و با چنگال به هم زنید تا تخم‌مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شوند.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوشمزه روی لینک طرز تهیه املت مارچوبه کلیک کنید.

۵- سالاد هندوانه یونانی

سالاد هندوانه از انواع سالادهای تابستانی بسیار جذاب و خوشمزه‌ است که می‌توانید آن را با مواد اولیه ساده و در دسترسی تهیه کنید. شیرینی طعم هندوانه در کنار سایر سبزیجات در این سالاد ترکیب بسیار متفاوتی را به شما خواهد داد. پس اگر علاقه‌مند به چشیدن طعم‌های جدید و متفاوت هستید به شما توصیه می‌کنیم که از امتحان کردن طعم این سالاد غافل نشوید.

مراحل تهیه سالاد هندوانه یونانی

مراحل تهیه سالاد هندوانه یونانی به شرح زیر است:

ابتدا هندوانه را بشویید و پوست آن را بگیرید. هندوانه را به ابعاد مکعبی شکل یکسانی برش زنید. هسته‌های آن را با کمک چاقو جدا کنید. برای برش زدن هندوانه می‌توانید از اسکوپ‌زن بستنی استفاده کنید، تا در نهایت گوشت هندوانه را به شکل توپ‌های یکسانی به شما تحویل دهد.حال هندوانه‌های برش زده را درون ظرف مناسبی بریزید. خیار و گوجه فرنگی را بشویید و با کمک دستمال آشپزخانه‌ای خشک کنید. خیار را به صورت مکعبی یا حلقه‌حلقه برش زنید و به هندوانه اضافه کنید. گوجه‌ها را از وسط به دو قسمت برش زنید، گوجه‌های برش زده را به ترکیب مواد سالاد اضافه کنید.نعنا تازه رنگ و عطر بسیار جذابی به سالاد شما می‌بخشد. جعفری ساطوری شده و برگ‌های نعنا را به محتوای سالاد اضافه کنید. اگر برگ‌های نعنا شما بزرگ هستند می‌توانید آن‌ها را برش زنید.در صورتی که سبزی تازه در دسترس ندارید می‌توانید از سبزی خشک استفاده کنید.

برای ادامه رسپی این غذای سبک و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه سالاد هندوانه یونانی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!