تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه طعم‌های جدیدی برای ناهار امروز می‌پزی؟ (پیشنهادات متنوع برای پنج‌شنبه 31 خرداد)

برای انتخاب ناهار امروز خود، می‌توانید از پیشنهادهای زیر استفاده کنید:

1. ساج کباب یا ساج قورما، یک غذای سنتی و لذیذ از آذربایجان، با ترکیباتی چون گوشت گوسفندی، ماست، پیاز، و کره یا روغن حیوانی تهیه می‌شود. این غذا را می‌توانید به عنوان یک وعده ناهار مکمل انتخاب کنید.

2. ته چین خورش قیمه یک غذای لذیذ ایرانی است که با ادویه‌های مخصوص تهیه می‌شود و می‌تواند یک گزینه خوب برای ناهار باشد.

3. مرغ لا پلو شیرازی، یک غذای سنتی و خوشمزه از شیراز است که با ران یا سینه مرغ، برنج، زعفران، و زیره تهیه می‌شود.

4. سوشی سبزیجات، یک فینگرفود ژاپنی محبوب است که می‌تواند یک گزینه خاص و خوشمزه برای ناهار باشد.

5. سالاد ماکارونی با سیب زمینی، یک سالاد خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد ساده مانند سیب زمینی، تخم مرغ، ماکارونی، ژامبون و… تهیه می‌شود و می‌تواند یک گزینه خوب برای ناهار باشد.

امیدوارم این پیشنهادها به شما کمک کننده باشند تا انتخاب مناسبی برای ناهار امروزتان داشته باشید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- ساج کباب (ساج قورما)

ساج کباب یکی از غذاهای سنتی آذربایجان شرقی و غربی است که بین افراد محلی با نام ساج قورما نیز مشهور است و برای تهیه آن به گوشت گوسفندی، ماست، پیاز، کره یا روغن حیوانی و… نیاز دارید. این غذا را می‌توان به عنوان یک وعده‌ غذایی کامل میل کرد و با وجود کالری بالایی که دارد مناسب وعده ناهار است. 

مراحل تهیه ساج کباب (ساج قورما)

مراحل تهیه ساج کباب (ساج قورما) به شرح زیر است:

در ابتدا گوشت گوسفندی را ریز خرد کنید و همراه با مقداری آب و یک پیاز داخل قابلمه روی حرارت قرار دهید تا بپزد، نیم‌ساعت زمان برای پخت گوشت کافی است.سپس دو عدد پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و همراه با کره یا روغن حیوانی تفت دهید تا سرخ شود. گوشت را به پیاز سرخ شده اضافه کنید و با فلفل و نمک تفت دهید.پس از تفت دادن گوشت آن را همراه با پیازهای سرخ شده در ظرفی بریزید و کنار بگذارید (آب‌ گوشت را نیز نگهدارید)نان لواش خشک را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید. نان‌های تفت داده شده را داخل ظرفی گود ریخته و روی آن مقداری از آب‌ گوشت (۱ لیوان) که از صافی رد کرده‌اید بریزید.

برای ادامه رسپی این غذای محلی و مخصوص روی لینک طرز تهیه ساج کباب (ساج قورما) کلیک کنید.

۲- ته چین خورش قیمه

ته چین خورش قیمه که برخی به آن ته چین قیمه لا پلو نیز می‌گویند، یک نوع ته چین فوق العاده لذیذ برای علاقه‌مندان به خورش قیمه است که می‌توانید آن را برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی آماده کنید.

مراحل تهیه ته چین خورش قیمه

مراحل تهیه ته چین خورش قیمه به شرح زیر است:

برای تهیه ته چین قیمه ابتدا باید ادویه مخصوص آن را آماده کنید. برای این کار باید گل سرخ، میخک، دانه فلفل سیاه، مقداری جوز هندی و دارچین را در آسیاب بریزید و به طور کامل پودر کنید. سپس این ادویه را برای مزه دار کردن ته چین کنار بگذارید.پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن به آن اضافه کنید. پیازها را در روغن سرخ کنید تا طلایی شوند.در این مرحله از روش تهیه ته چین قیمه لا پلو باید گوشت را به صورت تکه‌ای خرد کنید و به پیاز داغ اضافه کنید. صبر کنید تا گوشت برای چند دقیقه در روغن سرخ شود و رنگ آن تغییر کند، سپس کمی زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و ترکیب گوشت و پیاز و ادویه‌ها را در روغن سرخ کنید تا بوی خامی ادویه‌ها گرفته شود.بعد از سرخ شدن گوشت، نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی است. رب گوجه فرنگی را در قابلمه بریزید و برای چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس مقداری آب در قابلمه بریزید و درب قابلمه را روی آن بگذارید و اجازه دهید گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت بپزد.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مجلسی روی لینک طرز تهیه ته چین خورش قیمه کلیک کنید.

۳- مرغ لا پلو شیرازی

مرغ لا پلو یکی از غذاهای معروف و خوشمزه شیرازی است که به احتمال خیلی زیاد از روی غذاهای عربی الگوبرداری کرده است. این غذا طرز تهیه بسیار آسانی دارد و برای طبخ آن فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر ران یا سینه مرغ، برنج، زعفران دم کرده، زیره و… نیاز دارید.

مراحل تهیه مرغ لا پلو شیرازی

مراحل تهیه مرغ لا پلو شیرازی به شرح زیر است:

در مرحله اول از تهیه مرغ لا پلو باید تکه‌های مرغ را به خوبی مزه‌دار کنید. پس ران یا سینه مرغ را تکه تکه کنید، به خوبی شستشو دهید و درون یک کاسه مناسب بریزید.سپس ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه، فلفل قرمز، زعفران دم‌کرده، برگ بوی پودر شده، کمی نمک، زیره سیاه را به همراه مقدار خیلی کم از روغن زیتون یا آفتابگردان روی تکه‌های مرغ بریزید.در ادامه روی کاسه را با سلفون کاملا بپوشانید و به مدت ۲ ساعت تمام در یخچال قرار دهید. در طی این دو ساعت مرغ‌ها مزه‌دار و آماده طبخ می‌شوند.در این مرحله باید برنج را آماده پخت کنید. پس برنج را درون کاسه‌ای بریزید و روی آن تا جایی آب بریزید که آب روی سطح آن را بپوشاند. برنج را گوشه‌ای بگذارید تا به خوبی خیس بخورد و آماده مراحل بعدی شود.حال باید تکه‌های مرغ را سرخ کنید. پس قابلمه مناسبی را انتخاب کنید. این قابلمه باید به اندازه‌ای باشد که در مرحله بعد بتوانید درون آن برنج هم دم بگذارید.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و سنتی روی لینک طرز تهیه مرغ لا پلو شیرازی کلیک کنید.

۴- سوشی سبزیجات؛ غذایی خاص برای ناهار

سوشی یکی از فینگرفودهای معروف و پرطرفدار ژاپنی است که شما می‌توانید آن را متناسب با ذائقه خود با انواع گوشت خام یا پخته شده ماهی، میگو، سبزیجات مختلف و برنج تهیه و در مراسمات خاص، مهمانی‌ها و یا به عنوان یک غذای جدید و خوشمزه در وعده ناهار سرو کنید.

مراحل تهیه سوشی سبزیجات

مراحل تهیه سوشی سبزیجات به شرح زیر است:

درست کردن یک سوشی خانگی خوب با برنج خوب شروع می‌شود. برای این کار برنج را خوب با آب سرد بشویید. برنج باید به خوبی پخته شود، به ازای هر ۱ پیمانه برنج به ۱ و نیم پیمانه آب نیاز دارید. برنج شسته شده را به همراه آب درون قابلمه مناسبی بریزید و بگذارید بجوشد. حدود ۸-۱۰ دقیقه زمان می‌برد تا برنج شما به خوبی بجوشد. توجه داشته باشید این زمان با توجه به حجم برنج شما، جنس قابلمه و درجه حرارت ممکن است کمی بیشتر یا کمتر شود. پس از پخته شدن برنج، آن را با پهن کردن در سینی به سرعت سرد کنید، ۱-۲ قاشق غذاخوری از چاشنی سوشی (سرکه) را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مقداری از مواد را بچشید و مطابق با اولویت و ذائقه خود با کمی نمک چاشنی آن را تنظیم کنید.حال تشک سوشی بامبو را روی سطح میز کار پهن کنید. لایه‌ای از جلبک روی آن قرار دهید. در این مرحله برای جلوگیری از چسبیدن برنج به دست‌هایتان، دست‌های خود را خیس کنید، سپس یک لایه نازک از برنج پخته و طعم‌دار شده را روی ورق جلبک قرار دهید به شکلی که تا حدود یک اینچ موادتان از تشک سوشی کوچک‌تر باشد.سپس هویج، خیار، آووکادو را به صورت کاملا منظم و یکسان برش زنید. حتما اطمینان حاصل کنید که مواد شما ورقه‌های نازک و طولی مشابه دارند تا بتوانید آن‌ها را روی برنج ردیف کنید. فیلینگ خود را از یک طرف به صورت مرتب روی برنج بچینید. برای اینکه مطمئن شوید کل رول پر شده است اگر کمی از مواد فیلینگ از بالا یا پایین سطح برنج بیرون زند مشکلی پیش نمی‌آید.

برای ادامه رسپی این غذای جذاب و منحصر به فرد روی لینک طرز تهیه سوشی سبزیجات کلیک کنید.

۵- سالاد ماکارونی با سیب زمینی

سالاد ماکارونی با سیب زمینی، یک سالاد خوشمزه و پرطرفدار است که به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی در وعده ناهار سرو می‌شود. شما می‌توانید این سالاد را از مواد اولیه‌‌ ساده‌ای مانند سیب زمینی، تخم مرغ، ماکارونی فرمی، ژامبون و… تهیه و نوش جان کنید.

مراحل تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی

مراحل تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی به شرح زیر است:

در ابتدا، سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و به صورت مربع‌های متوسط خرد کنید. سپس خیارشورها و ژامبون را به صورت ریز و نگینی خرد کنید و برای مراحل بعد کنار بگذارید. در صورت تمایل می‌توانید از مرغ به جای ژامبون استفاده نمایید.پس از خرد کردن سیب زمینی‌ها، آن‌ها را به همراه آب، کره و نمک درون قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا سیب زمینی‌ها بپزند. توجه داشته باشید که سیب زمینی‌ها بیش از حد نپزند، زیرا خرد می‌شوند.سپس، تخم مرغ‌ها را با مقداری آب بپزید. پس از اینکه تخم مرغ‌ها پخته شدند، آن‌ها را پوست گرفته و سفیده آن‌ها را به صورت ریز خرد کنید و زرده آن‌ها را کنار بگذارید.در این مرحله، هویج‌ها را شسته و پوست بگیرید. سپس، آن‌ها را به صورت نگینی خرد کرده و با مقداری آب بپزید. نخود فرنگی‌ها را نیز شسته و با مقداری آب، نمک و کره بپزید.برای پختن ماکارونی فرمی، درون یک قابلمه به میزان لازم آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. بعد از اینکه آب به جوش آمد، ماکارونی‌ها را به قابلمه اضافه کنید تا بپزند و نرم شوند. در نهایت، ماکارونی‌ها را آبکش کرده و با آب سرد بشویید.

برای ادامه رسپی این غذای راحت و خوشمزه روی لینک طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!