تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

ناپذیرایی از کم خونی: نشانه‌های حیاتی که نباید فراموش شوند

کم‌خونی یک اختلال شایع و خطرناک است که ممکن است برای سلامتی انسان‌ها آسیب‌های جدی به وجود آورود. این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که تعداد گلبول‌های قرمز خون کاهش یافته و یا مقدار هموگلوبین کافی به اندازه‌ی لازم در خون وجود نداشته باشد.

نشانه‌های کم‌خونی می‌تواند شامل احساس ضعف، خستگی، رنگ‌پریدگی پوست، سیاهی‌رفتن چشم‌ها، سردرد، تنگی نفس، افت کارایی در محیط کار و تحصیل، احساس تحریک‌پذیری و درد در قفسه سینه باشد. در صورتی که این علائم دریافت شوند، باید به پزشک مراجعه کرد و تست‌های مربوطه برای تشخیص و درمان مناسب انجام داد.

از آنجا که برخی از اشکال کم‌خونی قابل تشخیص و درمان هستند، اهمیت آگاهی افراد از علائم آن و مراجعه به پزشک برای تشخیص درست و درمان به موقع آن بسیار زیاد است تا از عوارض جدی برای بهداشت جسمانی و روانی جلوگیری شود.

کم خونی اختلالی شایع است که با کمبود گلبول‌های قرمز خون یا هموگلوبین مشخص می‌شود. هموگلوبین پروتئینی است که اکسیژن را در بدن حمل می‌کند. در این مقاله، به بررسی علائم مهم ابتلا به کم خونی می‌پردازیم.

همشهری آنلاین نوشت: عدم توجه به کم خونی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

کم‌خونی هنگامی رخ می‌دهد که تعداد سلول‌های قرمز خون کاهش یافته است یا این سلول‌ها مقدار کافی پروتئینی به نام هموگلوبین ندارد.

برخی از اشکال کم‌خونی اگر تشخیص داده و درمان نشوند، ممکن است تهدیدکننده حیات باشند.

فهرستی از نشانه‌های هشداردهنده که ممکن است بیانگر ابتلا شما به کم‌خونی باشد، اینها هستند:

احساس ضعف و خستگی.دچار رنگ‌پریدگی، سیاهی‌رفتن چشم‌ها، سردرد و تنگ‌نفس شدن.درجه حرارت بدن کمتر از حد طبیعی.احساس درد در قفسه سینه.احساس تحریک‌پذیری.افت کارکرد در محل کار و تحصیل.

طناز السادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!