تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه خوبه! امروز چه غذای شهی و خوشمزه ای درست کنم؟ (لیست پیشنهادی جمعه 1 تیر)

امروز برای ناهار دغدغه نداشته باشید! اگر در طبخ غذاهای تکراری خسته شده‌اید و دنبال ایده‌های تازه هستید، این مطلب برای شما تدارک دیده شده است. در این مطلب، پنج پیشنهاد غذایی برای ناهار ارائه شده است که می‌تواند گزینه‌های متنوع و جذابی برای شما باشد.

اولین پیشنهاد ما دیزی سنگی است. این غذای سنتی ایرانی که در دیزی یا سفال طبخ می‌شود، با حبوبات و گوشت گوسفندی تهیه می‌شود و طرز تهیه آن خیلی ساده است.

پیشنهاد دوم ما کباب بختیاری تابه‌ای است. این کباب خوشمزه و آسان برای تهیه است و می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای وعده ناهار باشد.

ماهی کبابی و سبزیجات یک گزینه سالم و خوشمزه برای ناهار است که از مواد اولیه معمولی تهیه می‌شود و در فر سریعاً پخته می‌شود.

کیک مرغ نیز از غذاهای ساده و مجلسی است که ممکن است برای وعده ناهار مناسب باشد.

و در آخر، چیکن پارمزان ایتالیایی که از غذاهای بین‌المللی محبوب است، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای ناهار شما باشد.

با این پیشنهادات متنوع و جذاب، می‌توانید انتخاب مناسبی برای ناهار خود داشته باشید و لذت طعم‌های مختلف را تجربه کنید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- دیزی سنگی

دیزی یا همان آبگوشت یکی از قدیمی‌ترین غذاهایی است که شاید در زندگی امروزی کمتر آن را طبخ کنند. غذای نام آشنا که در اکثر شهرها با نام‌های متفاوتی آن را می‌شناسند. ارزش غذای آبگوشت خصوصا مواقعی که در دیزی سنگی یا سفال طبخ می‌شود به قدری زیاد است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

قبل از شروع طبخ غذا لازم است بگوییم که اگر دیزی سنگی یا سفالی دارید بهتر است از آن استفاده کنید، اما اگر در دسترس‌تان نیست تمام مراحل زیر در قابلمه قابل اجراست و شما می‌توانید در قابلمه یک دیزی بسیار خوشمزه و جذاب بپزید.

مراحل تهیه دیزی سنگی

مراحل تهیه دیزی سنگی به شرح زیر است:

در مرحله اول به سراغ حبوبات روید. نخود و لوبیا را تمیز کنید و بشویید. بهتر است حبوبات را از شب قبل یا چند ساعت قبل از طبخ غذا بخیسانید. در این بازه زمانی بهتر است چندین بار آب روی آن‌ها را بریزید و با آب تازه خیس کنید. این کار نفخ حبوبات را تا حد زیادی می‌گیرد.سپس به سراغ پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید و درون دیزی بریزید. کمی دنبه یا روغن به آن بیفزایید و مقداری تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود.در این مرحله تکه‌های گوشت گوسفندی شسته شده را به دیزی اضافه کنید و گوشت‌ها را به خوبی تفت دهید تا بوی خامی‌شان گرفته شود.حال زردچوبه، ادویه گوشت و مقداری فلفل به گوشت‌ها بزنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به آن بیفزایید و مجدد کمی تفت دهید تا رب رنگ باز کند.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و خوشمزه روی لینک طرز تهیه دیزی سنگی کلیک کنید.

۲- کباب بختیاری تابه‌ای

کباب‌ بختیاری از انواع کباب‌های بسیار جذاب و خوشمزه‌ای است که به روش‌های مختلفی با ترکیبی از گوشت کوبیده و مرغ روی باربیکیو، منقل یا در تابه کباب می‌شود. مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه این غذا ۴۰-۶۰ دقیقه است. این کباب طرز تهیه بسیار آسانی دارد و گزینه خوشمزه و مناسبی برای وعده ناهار است.

مراحل تهیه کباب بختیاری تابه‌ای

مراحل تهیه کباب بختیاری تابه‌ای به شرح زیر است:

پیازها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را با کمک رنده ریز، میکسر یا خردکن پوره کنید. پیازهای پوره شده را درون صافی کوچکی بریزید و کمی زمان دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس با پشت قاشق به خوبی پیازها را درون صافی فشرده کنید تا کاملاً آب اضافی آن گرفته شود.نیمی از پیازهای رنده و آب گرفته شده را درون ظرف مناسبی بریزید. گوشت چرخ‌کرده، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پاپریکا و آویشن را به آن اضافه کنید.ابتدا با قاشق مواد را با هم مخلوط کنید، سپس با کمک دست مواد را ۵-۱۰ دقیقه‌ای ورز دهید تا کاملا منسجم و به هم چسبیده شوند. ورز دادن مواد کوبیده در انسجام کباب به شما بسیار کمک می‌کند. روی مواد کوبیده را بپوشانید و مواد را در یخچال کمی استراحت دهید.سینه مرغ چرخ‌کرده، سس خردل، محلول زعفران، نمک، فلفل سیاه و نیم دیگر پیازهای آب گرفته شده را درون ظرف مناسب دیگری بریزید.  همه مواد را به خوبی با هم ورز دهید تا خمیری یک‌دست حاصل شود. روی مواد کوبیده مرغ را بپوشانید و ۱۰-۱۵ دقیقه در یخچال به آن استراحت دهید.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و مخصوص روی لینک طرز تهیه کباب بختیاری تابه‌ای کلیک کنید.

۳- ماهی کبابی و سبزیجات

ماهی کباب و سبزیجات از جمله غذاهای ساده و سالم برای وعده ناهار است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و طی مدت زمان کوتاهی می‌توان آن را با مواد اولیه متنوعی نظیر فیله ماهی، سیر، لوبیا سفید، هویج، سیب زمینی و… به راحتی در فر تهیه و نوش جان کرد.

مراحل تهیه ماهی کبابی و سبزیجات

مراحل تهیه ماهی کبابی و سبزیجات به شرح زیر است:

در مرحله اول باید ماهی‌ پاک شده را با آب سرد به خوبی بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس ماهی در ظرف در بسته قرار دهید و کنار بگذارید. حال به سراغ آماده سازی سبزیجات (هویج، سیب زمینی، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای و…) روید. بهتر است از سبزیجاتی که بافت یکسانی دارند، استفاده کنید تا در هنگام پخت به اندازه و همزمان با هم پخته شوند. ناگفته نماند که به یک سایز خرد کردن سبزیجات نیز در یکنواخت و مغز پخت شدن آن‌ها نیز تاثیر بسزایی دارد. بعد از خرد کردن تمامی سبزیجات، آن‌ها را درون ظرف حاوی ماهی بریزید و سراغ مهم‌ترین مرحله یعنی طعم دار کردن ماهی روید. برای این کار چند حبه سیر را خرد کرده و به ماهی اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید از سیر پوره شده یا پودر سیر نیز استفاده کنید. سیر به طور قابل توجهی بوی زهم ماهی را می‌گیرد.سپس ادویه ماهی، برگ بو، زردچوبه، نمک، فلفل قرمز، پاپریکا و مهم‌تر از همه رزماری را به ترکیب ماهی و سبزیجات اضافه کرده و به خوبی هم بزنید؛ به گونه‌ای که به بافت ماهی آسیب وارد نشود.حال آب لیمو ترش یا همان آبلیمو را همراه با ۲ قاشق روغن به ترکیب رنگی فوق اضافه کرده و مجدد هم بزنید.

برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و رژیمی روی لینک طرز تهیه ماهی کبابی و سبزیجات کلیک کنید.

۴- کیک مرغ؛ غذایی خاص برای ناهار

کیک مرغ از غذاهای نونی ساده و مجلسی است که معمولا در مهمانی، تولدها و دورهمی‌ها درست می‌کنند. برای تهیه کیک مرغ باید ابتدا مواد مرغ یا سالاد مرغ را آماده کنید و بعد سالاد مرغ را بین لایه‌های نان تست قرار دهید که به همین دلیل به خاطر لایه‌های نان شبیه به کیک می‌شود.

مراحل تهیه کیک مرغ

مراحل تهیه کیک مرغ به شرح زیر است:

در مرحله اول سینه‌ مرغ را با کمی پیاز، نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل برگ بو و سیر بپزید. بعد از پخت، مرغ را ریش ریش کنید یا خیلی ریز خرد کنید. سپس مرغ خرد شده را در کاسه‌ای بریزید.حال مخلوط سبزیجات شامل ذرت، هویج و نخود سبز را به مرغ اضافه کنید.در ادامه پیازچه و جعفری خرد شده را نیز به ترکیب فوق اضافه کنید؛ خیارشور را هم به همین ترتیب ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید. گردو را هم ریز خرد کرده و به مواد اضافه کنید.در این مرحله باید سراغ آماده سازی سس بروید. در کاسه‌ای سس مایونز بریزید و ماست خامه‌ای یا چکیده را به سس اضافه کنید. (حتما از ماست خامه‌ای یا ماست چکیده استفاده کنید؛ ماست آب دار نباشد وگرنه سس قوام لازم را پیدا نمی‌کند و شل می‌شود)سپس آبلیمو را به همراه نمک و فلفل به ترکیب ماست و سس مایونز اضافه کنید. (البته دقت کنید که نمک زیاد نریزید چون مرغ را هم در زمان پخت نمک زده‌اید)

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و جذاب روی لینک طرز تهیه کیک مرغ مجلسی کلیک کنید.

۵- چیکن پارمزان ایتالیایی

چیکن پارمزان از غذاهای بین‌المللی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که اصالت آن به ایتالیا برمی‌گردد و با مواد اولیه ساده و در دسترسی تهیه می‌شود. مواد اصلی این غذا سینه یا فیله مرغ است که با پنیر پارمزان طعم‌دار می‌شود. برخی چیکن پارمزان را در کنار پاستا یا سیب‌ زمینی و برخی به تنهایی سرو می‌کنند.

مراحل تهیه چیکن پارمزان ایتالیایی

مراحل تهیه چیکن پارمزان ایتالیایی به شرح زیر است:

سینه مرغ را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. با کمک چاقوی تیزی سینه را از میانه به دو قسمت برش زنید. حال سینه‌های برش زده شده را درون کیسه‌ فریزر قرار دهید و با گوشت‌کوب یا بیفتک کوب سینه‌ها را بکوبید. بهتر است تمام نقاط گوشت را به طور یکسان به قطر یک سانتی‌متر باز کنید.تخم‌مرغ‌ها را درون ظرف مناسبی بشکنید. مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. با کمک چنگال تخم‌مرغ‌ها را به خوبی به هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند.آرد سوخاری و پنیر پارمزان را درون ظرف مناسبی با هم ترکیب کنید و کنار گذارید. اکنون فیله‌های مرغ کوبیده شده را با آرد سفید کاور کنید. سپس آن‌ها را در ترکیب تخم‌مرغ بغلتانید. 

برای ادامه رسپی این غذای بین‌المللی پرطرفدار روی لینک طرز تهیه چیکن پارمزان ایتالیایی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!