تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه منویی برای شام امشب انتخاب کنم؟ (لیست پیشنهادی جمعه 1 تیر)

امشب برای شام چه غذایی درست کنید؟ اگر دچار این سوالات هستید که چی بپزید که تکراری نباشه، نگران نباشید! تک فانبلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما آماده کرده است تا انتخاب شام امشبتان را آسان کند.

پیشنهاد می‌دهد که امشب برای شام خود از بین پنج گزینه غذایی جذاب انتخاب کنید. این پنج انتخاب شامل همبرگر خوشمزه، ساطری پلو، لوبیا پلو با گوشت تکه‌ای، اسنک کالباس و سالاد لارب تایلندی می‌باشد.

همبرگر یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای بین‌المللی است که می‌توانید با کاهو، خیارشور، گوجه فرنگی و… تهیه کنید. ساطری پلو نیز یک غذای سنتی خراسانی با آویشن و زعفران خوشمزه است. لوبیا پلو با گوشت تکه‌ای نیز یک انتخاب محبوب و سنتی ایرانی است که با لوبیای سبز و رب گوجه فرنگی تهیه می‌شود.

اسنک کالباس نیز یک انتخاب عالی برای عاشقان غذاهای فست فودی است. این اسنک همراه با قارچ و فلفل دلمه‌ای تهیه می‌شود. در نهایت، سالاد لارب تایلندی یک گزینه جذاب و خوشمزه برای وعده شام است که با سینه مرغ و سس مخصوص تهیه می‌شود.

به زودی این غذاهای خوشمزه را در برنامه‌ی غذایی‌تان جای دهید و از هرچه بی‌نظیر ترکیبات آنها لذت ببرید.

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- همبرگر خونگی

همبرگر یکی از شناخته شده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای بین‌المللی است که با روش‌های بسیار زیادی طبخ می‌شود. همبرگر که به نام‌های بیف برگر یا تنها برگر هم شهرت دارد به تکه‌ای گوشت چرخ‌ کرده خالص که کباب یا سرخ شده و بین دو لایه نان گرد قرار می‌گیرد، گفته می‌شود.

با گذشت زمان و گسترش این غذا در سراسر جهان مخلفات و افزودنی‌های دیگری به این ترکیبات اضافه شد که از جمله این مخلفات می‌توان به کاهو، خیارشور، گوجه فرنگی، قارچ، پنیر گودا، سس مایونز و… اشاره کرد.

مراحل تهیه همبرگر خانگی

مراحل تهیه همبرگر خانگی به شرح زیر است:

گوشت و ادویه را با هم مخلوط کرده و سپس پیاز و سیر ریز رنده شده را به آن اضافه کنید و مخلوط را به خوبی ورز دهید. دقت کنید که لازم نیست آب پیاز را بگیرید؛ ماندن آب پیاز داخل مواد باعث می‌شود که با حرارت دیدن همبرگر، گوشت کاملا مغز پخت شود.بعد از اینکه حدود ۵ دقیقه مواد را ورز دادید، مواد را به ۹ توپک مساوی تقسیم کنید.به کمک دو عدد درب قوطی رب گوجه فرنگی (می‌توان از دو بشقاب یا هر وسیله دیگری استفاده کرد)، توپک‌ها را به صورت یک اندازه به شکل دایره در آورید. سپس گریل را که از قبل داغ کردید، کمی چرب کنید و همبرگرها را روی آن بگذارید تا کباب شوند.در این فاصله که همبرگرها آماده می‌شوند، یک پیاز متوسط را خلالی خرد کنید و تفت دهید تا کاراملی شود، قارچ‌ها را هم ورقه‌ای خرد کنید و داخل تابه تفت دهید. (توجه کنید که نه روغن لازم دارد نه نمک؛ فقط چند قطره آبلیمو اضافه کنید که سیاه نشوند)

برای ادامه رسپی این غذای بین‌المللی پرطرفدار روی لینک طرز تهیه همبرگر خانگی کلیک کنید.

۲- ساطری پلو

ساطری پلو یک غذای سنتی متعلق به خطه خراسان است که بسیار لذیذ و مقوی است. با تهیه این غذا برای عزیزانتان در وعده شام می‌توانید تنوعی در سبد تغذیه‌ای اعضای خانواده ایجاد کنید.

این غذای خوشمزه طرز تهیه بسیار آسانی دارد و با چند قلم مواد اولیه ساده و در دسترس نظیر برنج، گوشت چرخ کرده، هویج، پیاز، کشمش پلویی و… قابل طبخ و نوش جان کردن است.

مراحل تهیه ساطری پلو

مراحل تهیه ساطری پلو به روش اصیل مشهدی به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را ریز رنده کنید. آب آن را با دست بگیرید. سپس آن را در کاسه‌ای ریخته و گوشت چرخ کرده را اضافه کنید.سپس ادویه‌ها و نمک را افزوده، جعفری خرد شده را نیز اضافه کنید و حسابی ورز دهید. روی کاسه را با سلفون بپوشانید و در یخچال بگذارید تا مزه‌ها به خورد هم بروند.بعد از یک ساعت مایه گوشت را از یخچال خارج کنید. آن را به شکل گوشت قلقلی درآورید و در کمی روغن سرخ کنید. نیازی به سرخ شدن زیاد نیست فقط کافی است رنگ گوشت تغییر کند.در این مرحله هویج‌ها را به صورت خلالی خرد کنید و کمی در روغن داغ تفت دهید. بعد از این که کمی تفت خورد به آن نمک و زعفران دم کرده اضافه کنید.کشمش‌ها را نیز که از قبل کمی گذاشتید خیس بخورد را در همین روغن و به مقدار کم تفت دهید.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مخصوص خراسانی روی لینک طرز تهیه ساطری پلو کلیک کنید.

۳- لوبیا پلو با گوشت تکه‌ای

لوبیا پلو از غذاهای معروف و خوشمزه ایرانی است که از مهم‌ترین مواد اولیه آن می‌توان به لوبیا سبز، گوشت چرخ کرده یا خورشتی، رب گوجه فرنگی و ادویه‌جات اشاره کرد. لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده نیز طرفداران زیادی دارد اما می‌شود آن را با گوشت خورشتی، گوشت مرغ و حتی بدون گوشت نیز تهیه کرد. بنا به نوع ذائقه و طبع خود، می‌توان هر یک از این گزینه‌های پیش رو را انتخاب کرد.

مراحل تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت تکه‌ای

مراحل تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت تکه‌ای به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ برنج روید. برنج را تمیز کنید و بشویید. با مقداری آب بخیسانید و به سراغ مرحله بعد روید.در دومین مرحله به سراغ آماده سازی پیاز و سیر روید. پیاز و سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را با کمک میکسر یا خردکن به شکل پوره تبدیل کنید. می‌توانید آن‌ها را با کمک رنده یا چاقو به صورت ریزی خرد کنید.حال درون قابلمه‌ای که قصد طبخ غذا را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. پیازها و سیر پوره شده را به قابلمه بیفزایید و کمی تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.اکنون به سراغ گوجه‌ فرنگی روید. گوجه‌ فرنگی را بشویید و کلاهک سبز آن را جدا سازید. حال با کمک رنده، میکسر یا خردکن آن را به شکل پوره تبدیل کنید. پوره گوجه فرنگی را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعدی روید.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌عطر و لذیذ را روی لینک طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه‌ای کلیک کنید.

۴- اسنک کالباس؛ غذایی فانتزی برای شام

اسنک کالباس از جمله انواع اسنک‌های همه پسند است که مراحل آماده سازی آن زیاد طول نمی‌کشد و برای کسانی که عاشق غذاهای فست فودی هستند، یک انتخاب ایده‌آل به حساب می‌آید. این غذا به همراه قارچ و فلفل دلمه‌ای بدون هیچ گونه روغنی و نه جامد نه مایع برای شام طبخ و سرو می‌شود.

مراحل تهیه اسنک کالباس

مراحل تهیه اسنک کالباس به شرح زیر است:

در مرحله‌ اول قارچ و فلفل دلمه‌ای را بشویید و خشک کنید. سپس کالباس، قارچ و فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید.دستگاه ساندویچ ساز را آماده کنید و یک نان تست بر روی صفحه زیرین بگذارید. بر روی نان ابتدا کمی پنیر پیتزا ریخته و سپس کمی از موادتان را (مخلوطی از فلفل دلمه، کالباس، قارچ، ذرت) بریزید.حالا باز مقداری پنیر پیتزا بر روی مواد بریزید و سپس کمی ادویه (نمک، فلفل و آویشن) بپاشید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و سریع روی لینک طرز تهیه اسنک کالباس کلیک کنید.

۵- سالاد لارب تایلندی

به دنبال یک پیش‌ غذای هیجان‌ انگیز یا یک غذای سبک و متفاوت برای وعده شام هستید؟ سالاد لارب تایلندی، گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست. این سالاد خوشمزه از ترکیب سبزیجات، گوشت و سس مخصوص تهیه شده و طعمی بی‌نظیر دارد. 

مراحل تهیه سالاد لارب تایلندی

مراحل تهیه سالاد لارب تایلندی با سس مخصوص به شرح زیر است:

برای تهیه این سالاد خوشمزه، ابتدا سینه مرغ را به قطعات کوچک و یکسان برش بزنید. سپس، مقداری روغن زیتون در تابه گرم کنید و تکه‌های مرغ را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه در آن تفت دهید تا طلایی و سرخ شوند. مراقب باشید که مرغ بیش از حد سرخ نشود، چرا که سفت و خشک خواهد شد.کاهو، هویج، پیاز و خیار را به خوبی شسته و به دلخواه خود خرد کنید. سپس، کاهو، هویج و پیاز خرد شده را در یک ظرف مناسب بریزید.سینه مرغ تفت داده شده را به همراه جوانه گندم به سبزیجات خرد شده اضافه کنید. در آخر، خیارها را روی سالاد بچینید.برای تهیه سس سالاد، ابتدا باید کره بادام زمینی را کمی نرم کنید. برای این کار، کافی است آن را به مدت چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید یا روی حرارت ملایم بگذارید تا نرم شود.

برای ادامه رسپی این غذای سبک و مخصوص روی لینک طرز تهیه سالاد لارب تایلندی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!