تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه آش آلوی مغذی و لذیذ: غذای قدرت‌بخش بدون گوشت

آش آلو و عدس یک غذای محلی معروف است که در استان قم تهیه می‌شود. این غذا از مواد ساده‌ای مانند عدس، نخود، لوبیا چیتی و آلو تهیه می‌شود. برای تهیه این آش، ابتدا پیاز را در روغن تفت داده و سپس زردچوبه، رب، و نعنا خشک را اضافه کرده و بعد از آن نخود، لوبیا چیتی، عدس خام، و آلو را به آن اضافه می‌کنیم. سپس حدود یک ساعت می‌پزیم و رشته را هم اضافه می‌کنیم. در آخر نمک را اضافه کرده و آماده سرو می‌کنیم. این غذا را می‌توان در وعده‌های مختلف از جمله نهار، شام، سحری و افطار سرو کرد. زمان آماده سازی و پخت این غذا حدود سه ساعت است و مناسب برای ۶ نفر است. به دلیل داشتن مواد غذایی مفید مانند حبوبات، این غذا برای سلامتی دستگاه گوارش هم بسیار مفید است.

نمناک نوشت: آش آلو و عدس غذای محلی معروف استان قم است که با مواد در دسترسی آماده می شود و طرز تهیه ساده ای دارد. 

طرز تهیه آش آلو با رشته

خوردن آش آلو برای پاسکازی و سبک تر شدن دستگاه گوارش، بسیار توصیه می شود برای همین و بدلیل اهمیتی که طرز تهیه آش آلو در طب سنتی دارد، انواع و اقسام آن را در لیست غذاهای ایرانی میتوان یافت.

مواد لازم آش آلو با حبوبات

مواد لازممقدارنخود پخته1/3 پیمانهلوبیا چیتی پخته1/3 پیمانهعدس خام1/3 پیمانهآلو بخارا1/2 پیمانهرشته آشبه مقدار لازمپیاز خرد شده1 عددروغن به مقدار لازمزردچوبهیک قاشق چایخوریرب2 قاشق غذاخورینعنا خشک1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه آش آلو و عدس

با مقداری روغن، پیاز خرد شده را تفت دهید تا کاملا سبک شود.زردچوبه، رب و نعنا خشک را به ترتیب و با کمی فاصله اضافه کرده و هر کدام را کمی تفت دهید.نخود ولوبیا چیتی پخته شده را به همراه عدس خام اضافه کنید.حالا نوبت افزودن آلو بخاراست.به ترکیب مواد آش، آب اضافه کرده و اجازه دهید 1 ساعت پخته و خوب جا بیفتد.بعد از اینکه مواد بخوبی باهم طبخ شدند، رشته آش را به مقدار دلخواه اضافه کنید.در مرحله آخر و زمانیکه رشته نرم شد، نمک را اضافه کرده و آماده سرو کنید.آش را با پیاز داغ و نعنا داغ مخلوط کرده و نوش جان کنید.

نکات تکمیلی در مورد آش آلو و عدس

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 3 ساعت میباشد .

آش آلو و عدس را می توانید در وعده نهار – شام – پیش غذا – سرو کنید .

همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری – افطار – میل کرد .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!