تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه تاس کباب نخود فرنگی: طعمی ساده و شیرین

تاس کباب نخود فرنگی یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که با طعم و عطر خوشایند خود، یک وعده غذایی شاداب و خوشمزه را برای شما به ارمغان می‌آورد. این غذا از گوشت گوساله، نخود فرنگی، هویج، رب گوجه فرنگی و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. در مرحله اول گوشت گوساله به همراه پیاز و سیر تفت داده و پس از افزودن ادویه‌ها و آب، پخته می‌شود. سپس هویج و سیب زمینی اضافه شده و پخته می‌شوند. در مرحله بعد نخود فرنگی، رب گوجه فرنگی و سایر ادویه‌ها به ترکیب اضافه می‌شوند و سرانجام با تنظیم مقدار چاشنی، غذا آماده سرو می‌شود. این خوراک را می‌توان با برنج یا نان مخصوص سرو کرد و با تزییناتی از جعفری یا اسلایس لیمو زیباتر کرد. این غذا با رنگ‌ه و طعم فوق‌العاده‌اش یک تجربه لذت‌بخش و منحصر به فرد را برای شما فراهم می‌کند.

تاس کباب نخود فرنگی از غذاهای اصیل ایرانی است که با عطر و طعم دلنشین خود، سفره‌ای پر از رنگ و مزه را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این مقاله از تک فانبلاگ طرز تهیه تاس کباب نخود فرنگی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه تاس کباب نخود فرنگی

مواد لازم جهت تهیه این غذای اصیل ایرانی به شرح زیر است:

گوشت گوساله۶۰۰ گرمنخود فرنگی۱ کیلوگرمهویج۶۰۰ گرمرب گوجه فرنگی۲ تا ۳ قاشق غذاخوریسیر۳ حبهپیاز۱ عددسیب زمینی (اختیاری)۲ عددگوجه فرنگی (اختیاری)۲ عددنمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازمروغنبه مقدار لازمآب۲-۳ لیوانمحلول زعفران (اختیاری)به مقدار لازم

مراحل تهیه تاس کباب نخود فرنگی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این غذا ۶۰-۵۰ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۴-۳ نفر است.درجه سختی تهیه این غذا در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی مواد

گوشت گوساله را به قطعات دلخواه خرد کنید و بشویید.

نخود فرنگی را پاک کنید و بشویید. هویج را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای یا خلالی خرد کنید.

پیاز را نگینی خرد کنید. سیر را له کنید. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی و گوجه‌ فرنگی‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید.

مرحله دوم: پخت گوشت

در یک قابلمه مناسب، روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید.

پیاز را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شود. در همین مرحله سیر له شده را به ترکیب درون قابلمه بیفزایید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.

گوشت را به ترکیب درون قابلمه اضافه کنید و به قدری تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و بوی خامی‌اش گرفته شود. سپس فلفل سیاه، زردچوبه و نمک را به گوشت اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

حال ۲-۳ لیوان آب به گوشت اضافه کنید و ۳۰-۴۰ دقیقه اجازه دهید تا بپزد و نرم شود.

مرحله سوم: اضافه کردن سبزیجات

پس از اینکه گوشت پخت، هویج و سیب زمینی را به قابلمه اضافه کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید تا نرم شوند.

نخود فرنگی را به همراه رب گوجه فرنگی و محلول زعفران به قابلمه اضافه کنید. به خوبی مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه دیگر اجازه دهید تا نخود فرنگی پخته شود.

در ۵ دقیقه آخر پخت، گوجه فرنگی‌های حلقه‌ای شده را به قابلمه اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجونی تاس کباب به سبک کاشان

مرحله چهارم: تنظیم چاشنی

غذا را بچشید و در صورت نیاز، با مقداری نمک و فلفل سیاه چاشنی تاس کباب را مطابق ذائقه‌تان تنظیم کنید.

مرحله پنجم : سرو

پس از لعاب انداختن غذا و تنظیم چاشنی تاس کباب را در ظرف سرو بریزید و با مقداری جعفری تازه یا اسلایس لیمو تزیین کنید.

تاس کباب نخود فرنگی را با برنج یا نان سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تاس کباب یزدی

نکات تهیه تاس کباب نخود فرنگی

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه تاس کباب نخود فرنگی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

می‌توانید از انواع گوشت دیگر مانند مرغ یا گوسفند نیز برای تهیه تاس کباب استفاده کنید.اگر از نخود فرنگی کنسروی استفاده می کنید، نیازی به پخت جداگانه آن نیست و می توانید در ۱۰ دقیقه آخر پخت به تاس کباب اضافه کنید.می‌توانید از ادویه‌های دیگری مانند زنجبیل، دارچین و پودر زیره نیز در تاس کباب استفاده کنید.

همانطور که در این مطلب از مجله آشپزی تک فانمطالعه کردید این خورش خوشمزه، ترکیبی بی‌نظیر از گوشت لطیف، نخود فرنگی شیرین و هویج‌های ترد است که با ذائقه هر ایرانی سازگار است. عطر و طعم دلنشین تاس کباب نخود فرنگی، شما را به سفری در دنیای طعم‌های اصیل ایرانی می‌برد. از سرو این خورش خوشمزه در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!