تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

آفرین سالاد هندوانه و پنیر کاتیج؛ روایح تازه تابستانی با لمسی از بهشت

سالاد هندوانه با پنیر کاتیج یک ترکیب خوشمزه از هندوانه، پنیر کاتیج، خیار و نعناع است که بسیار مناسب برای فصل تابستان است. با تهیه این سالاد، می‌توانید یک غذای خنک، خوشمزه و مغذی را در کمتر از ۱۰ دقیقه به دست آورید. برای تهیه این سالاد، نیاز به هندوانه تازه، پنیر کاتیج، خیار، نعناع، آبلیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه دارید.

ابتدا هندوانه را تمیز کرده و به مکعب‌های کوچک برش می‌دهیم. سپس پنیر کاتیج را خرد کرده و به همراه خیار و نعناع وارد کاسه می‌کنیم. سس سالاد را با ترکیب آبلیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه تهیه کرده و به مواد دیگر اضافه می‌کنیم. در نهایت، مکعب‌های هندوانه را به مخلوط اضافه کرده و سالاد را تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

این سالاد را می‌توان به تنهایی یا به عنوان پیش غذا سرو کرد. همچنین می‌توانید با تغییرات کمی در مواد، طعم و اندازه سالاد را به سلیقه خود واگذار کنید. برای تنوع بیشتر، می‌توانید از سبزیجات و میوه‌های دیگر نیز در این سالاد استفاده کنید.

سالاد هندوانه با پنیر کاتیج ترکیبی از طعم شیرین هندوانه، طعم خامه‌ای پنیر کاتیج و طراوت نعناع و خیار است که آن را به یک انتخاب ایده آل برای گرمای روزهای تابستان تبدیل می‌کند. در این مقاله از تک فانبلاگ طرز تهیه این سالاد را به صورت مرحله به مرحله و با تمام نکات مهم به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم جهت تهیه سالاد هندوانه با پنیر کاتیج

مواد لازم جهت تهیه این سالاد خوشمزه به شرح زیر است:

هندوانهنصف ۱ هندوانه متوسطپنیر کاتیج۲۰۰ گرمخیار نگینی خرد شده۱/۲ پیمانهنعنا تازه۱/۴ پیمانهآبلیمو۱ قاشق غذاخوریروغن زیتون۱ قاشق غذاخورینمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد هندوانه با پنیر کاتیج

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این سالاد ۸-۵ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۴-۳ نفر است.درجه سختی تهیه این سالاد در دسته بندی آسان قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی هندوانه و پنیر

هندوانه را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس هسته‌های هندوانه را خارج کنید و گوشت هندوانه را به مکعب‌های کوچک (حدود ۱ سانتی متر) برش بزنید. بهتر است از هندوانه شیرین برای تهیه این سالاد استفاده کنید.

پنیر کاتیج را در یک کاسه بزرگ بریزید. می‌توانید از انواع مختلف پنیر کاتیج کم چرب، پرچرب یا طعم دار در این سالاد استفاده کنید.

مرحله دوم: افزودن خیار و نعناع

خیار نگینی شده و نعناع تازه خرد شده را به پنیر کاتیج اضافه کنید.

مرحله سوم: آماده سازی سس سالاد

در یک کاسه کوچک، آبلیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید.

سس را به مخلوط پنیر کاتیج، خیار و نعناع اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا مواد به طور یکنواخت پخش شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد هندوانه یونانی

مرحله چهارم: افزودن هندوانه

مکعب‌های هندوانه را به مخلوط پنیر و سبزیجات اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید.

مرحله پنجم: تزیین و سرو سالاد

سالاد را بلافاصله در ظرف مورد نظر بریزید، به دلخواه تزیین و سرو کنید.

این سالاد را می‌توانید به عنوان یک غذای کامل یا به عنوان پیش غذا سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد طالبی و سس کنجد

نکات تهیه سالاد هندوانه و پنیر کاتیج

در تهیه سالاد هندوانه و پنیر کاتیج به ۴ نکته مهم زیر توجه کنید:

در صورت تمایل می‌توانید از سبزیجات دیگر مانند پیاز قرمز، فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی یا از میوه‌هایی مانند طالبی، توت فرنگی و انگور نیز در این سالاد استفاده کنید.برای طعم دهی بیشتر به سالاد، می‌توانید از کمی عسل، ماست یونانی یا سرکه بالزامیک نیز استفاده کنید.با استفاده از آجیل و دانه‌هایی مانند گردوی خرد شده، تخمه کدو و کنجد طعم تردتری به سالاد دهید.برای اینکه سالادتان رژیمی‌تر باشد، می‌توانید از عسل به جای شکر در سس استفاده کنید.

با کمی سلیقه و ذوق و نکات ذکر شده در این مطلب از مجله آشپزی تک فانمی‌توانید سالاد هندوانه با پنیر کاتیج مخصوص خود را با طعم دلخواهتان تهیه کنید. این سالاد جذاب، یک غذای تابستانی فوق العاده خنک، خوشمزه و مغذی است که به سادگی در عرض چند در خانه قابل تهیه است.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!