تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

شام امشبت با ما را ارتقاء بده! (لیست پیشنهادی شنبه ۲ تیر)

امشب شام چی درست کنم؟ این یکی از سوالاتی است که برای بسیاری از افراد به ذهن می‌رسد و همیشه در انتخاب غذا برای شام با چالش روبه‌رو هستند. بسیاری از مردم می‌خواهند که غذاهایی تازه، متنوع و خوشمزه بپزند، اما گاهی این انتخاب چندان آسان نیست.

در این موقعیت، می‌توانید به پیشنهادهای تک فانبلاگ مراجعه کنید تا از لیست غذاهای پیشنهادی آنها برای شام امشب خود استفاده کنید. این لیست شامل پنج غذای مختلف است که می‌تواند راهگشایی مناسبی برای انتخاب شام امشب شما باشد.

از جمله این پیشنهادات می‌توان به سبزی پلو دامغانی، دلمه گوجه فرنگی، ساندویچ مرغ سرد، عدسی و سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی اشاره کرد. هر کدام از این غذاها دارای طعم و طرز تهیه خاص خود هستند که می‌توانید با مراجعه به لینک‌های مربوطه آن‌ها را بپزید و لذت ببرید.

بنابراین، با اطمینان و اعتماد به پیشنهادات مطرح شده، می‌توانید بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای اقدام به پخت و پز غذای شام امشب خود کنید.

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- سبزی پلو دامغانی

سبزی پلو، از غذاهای محبوب ایرانی است که با تنوع زیادی در سراسر کشور پخته می‌شود. سبزی پلو دامغانی از جمله غذاهای سنتی شهر دامغان است که با طعمی دلچسب و طرز تهیه‌ای ساده می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای طرفداران این غذا باشد.

مراحل تهیه سبزی پلو دامغانی

مراحل تهیه سبزی پلو دامغانی به شرح زیر است:

قبل از شروع به پخت سبزی پلو، برنج را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در آب خیس کنید. برای خیس کردن برنج از آب ولرم استفاده کرده و به اندازه‌ای آب اضافه کنید که تمام دانه‌ها به طور کامل در آب غوطه‌ور شوند.می‌توانید کمی نمک نیز به آب در مرحله قبل اضافه کنید، این کار باعث می‌شود که برنج طعم بهتری داشته باشد و همچنین به پخت بهتر آن کمک می‌کند.در این مرحله بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. ضخامت برش‌ها باید حدود ۱ تا ۲ سانتی‌متر باشد. برای گرفتن تلخی بادمجان‌ها، می‌توانید به آن‌ها نمک بزنید و ۱۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید.سپس آن‌ها را بشویید و آب‌شان را به خوبی با دستمال تمیز بگیرید. در تابه‌ای گود روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. بادمجان‌ها را به آرامی در روغن داغ قرار دهید و هر دو طرف آن‌ها را سرخ کنید.حال پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. داخل تابه‌ای روغن بریزید و بعد از داغ شدن روغن باید پیاز را به آن اضافه کنید. چند دقیقه پیاز را تفت دهید تا نرم شود.سپس گوشت چرخ کرده را به همراه زردچوبه، نمک و فلفل به تابه اضافه کنید. مواد را تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند تفت دهید. گوجه‌فرنگی‌ها را داخل مواد رنده کنید و با مواد ترکیب کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌عطر و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه سبزی پلو دامغانی کلیک کنید.

۲- دلمه گوجه فرنگی

دلمه گوجه فرنگی، از جمله دلمه‌های ساده و خوشمزه است که می‌توانید برای شام در مهمانی‌ها و دورهمی‌هایتان تهیه و سرو کنید. اگر طعم گوجه فرنگی پخته شده را دوست دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از امتحان کردن این دلمه غافل نشوید.

مراحل تهیه دلمه گوجه فرنگی

مراحل تهیه دلمه گوجه فرنگی با گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

ابتدا برنج را تمیز کنید و بشویید، آن را با مقداری آب بخیسانید. لپه را نیز به همین ترتیب تمیز کنید و بشویید. برای بهتر پخته شدن لپه و برنج بهتر است آن‌ها را چند ساعتی قبل از پخت غذا بخیسانید. خیساندن حبوبات تا حد زیادی نفخ آن‌ها را می‌گیرد و روند پختشان را سریع‌تر می‌کند.برنج و لپه خیسانده شده را درون قابلمه مناسبی بریزید. مقداری نمک، روغن و‌ آب به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت کم گذارید و ۳۰-۴۰ دقیقه‌ای زمان دهید تا برنج و لپه بپزند.سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت کم قرار دهید. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند. گوشت چرخ‌ کرده را به پیازها اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا بوی خامی گوشت گرفته شود و گوشت کمی تغییر رنگ دهد.در این مرحله مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به گوشت بزنید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. سبزی‌های خرد شده را به محتوای درون تابه اضافه کنید. کمی تفت دهید تا آب اضافی سبزی‌ها گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و خوشمزه روی لینک طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی کلیک کنید.

۳- ساندویچ مرغ سرد؛ غذایی فوری برای شام

ساندویچ مرغ سرد، گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال غذایی خوشمزه، مغذی و کم‌دردسر می‌گردند. این ساندویچ نه تنها طعمی فوق‌العاده دارد، بلکه می‌تواند به عنوان یک میان وعده یا غذایی ساده و سبک در وعده شام سرو شود.

مراحل تهیه ساندویچ مرغ سرد

مراحل تهیه ساندویچ مرغ سرد به شرح زیر است:

در مرحله اول فیله‌های مرغ را به همراه آب، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پیاز در قابلمه‌ای مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا مرغ بپزد. پس از پخت، مرغ را ریش ریش کنید.سپس خیارشور را به صورت نگینی خرد کرده و هویج را رنده کنید. ذرت، مرغ ریش ریش شده، کاهو و شوید خرد شده را به خیارشور و هویج اضافه کنید.ماست، سس مایونز، نمک و فلفل سیاه را در کاسه‌ای مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس سس را به مواد ساندویچ اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا تمام مواد به طور یکنواخت به سس آغشته شوند.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و فوری روی لینک طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد کلیک کنید.

۴- عدسی

عدسی از غذاهای اصیل و مقوی ایرانی است که طرز تهیه بسیار راحتی دارد و شما می‌توانید آن را با توجه به ذائقه‌تان همراه با سیب زمینی یا قارچ طبخ و نوش جان کنید. این غذا را هم می‌توان به مقدار کم به عنوان پیش غذا و هم با حجم بیشتر به عنوان غذای اصلی در وعده شام مصرف کرد.

مراحل تهیه عدسی

مراحل تهیه عدسی به شرح زیر است:

در مرحله اول عدس را بشویید و در آب جوش به مدت ۲ ساعت خیس کنید تا نرم شود.سپس پیاز و سیر را خرد کرده و در یک قابلمه با روغن داغ تفت دهید تا سبک شوند و رنگی طلایی بگیرند.در ادامه زردچوبه، نمک و فلفل را به پیاز و سیر تفت‌ داده شده، اضافه کنید و هم بزنید.سیب‌ زمینی‌ها را نیز به مواد تفت‌ داده شده، اضافه کرده و کمی تفت دهید. سپس رب گوجه‌ فرنگی را هم به مواد اضافه کرده و تا زمانی که بوی خامی رب از بین برود، تفت دهید.

برای ادامه رسپی این غذای راحت و پرخاصیت روی لینک طرز تهیه عدسی کلیک کنید.

۵- سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی

اگر به دنبال یک میان وعده یا غذایی سبک برای وعده شام هستید، سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی را امتحان کنید. این سالاد نه تنها طعمی فوق‌العاده دارد، بلکه به سادگی و در کمترین زمان آماده می‌شود.

مراحل تهیه سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی

مراحل تهیه سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی به شرح زیر است:

در اولین قدم، کلم قرمز را آماده کنید. برای این کار باید کلم را به خوبی با آب بشویید. سپس بعد از خشک شدن برگ‌های کلم، آن‌ها را به دلخواه خود رنده کرده یا با چاقو به صورت ریز خرد کنید.نخود فرنگی‌ها را شسته و به همراه آب داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا نخود فرنگی‌ها به خوبی پخته شوند. بعد از اینکه نخود فرنگی‌ها پخت، آن‌ها را آبکشی کرده و کنار بگذارید.در ادامه زیتون‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید. زیتون و کلم خرد شده و نخود فرنگی پخته شده را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و مخلوط کنید.حال باید تخم‌ مرغ‌ها را آبپز کنید. برای این کار می‌توانید قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید. به محض جوش آمدن آب، تخم‌ مرغ‌ها را به آرامی داخل قابلمه قرار دهید. برای عسلی شدن تخم مرغ‌ها، ۵ الی ۸ دقیقه پخت کافی است.

برای ادامه رسپی این غذای سبک و ساده روی لینک طرز تهیه سالاد کلم قرمز با نخود فرنگی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!