تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

ناهار امروزتو با ما بچسب (لیست پیشنهادی شنبه 2 تیر)

در این نوشته پنج پیشنهاد برای ناهار امروز شما آورده شده است. این پیشنهاد‌ها شامل جوجه کباب سبز، بلن تاوا ترکیه‌ای، خورش سیب و آلبالو، بورک سیب زمینی پنیری و کوکوی دو رنگ است.

جوجه کباب سبز یکی از خوشمزه‌ترین انواع جوجه کباب است که از سبزیجات معطر و تازه تهیه می‌شود. برای تهیه آن، باید گردوها، سیر، و سبزیجات را با گوشت جوجه مخلوط کرده و سس تهیه کنید.

بلن تاوا ترکیه‌ای یک غذای سنتی ترکیه است که از گوشت گوسفندی، گوجه فرنگی، فلفل و قرمز و پیاز تهیه می‌شود. این غذا طعم فوق‌العاده‌ای دارد و آسان برای تهیه است.

خورش سیب و آلبالو یکی از خورش‌های سنتی ایرانی است که با طعم ترش و شیرین منحصر به فرد خود، محبوبیت زیادی دارد. این خورش با گوشت، سیب، آلبالو و سایر مواد تهیه می‌شود.

بورک سیب زمینی پنیری یک فست فود محبوب ترکیه‌ای است که با سیب زمینی، پنیر، پیاز و سبزی تهیه می‌شود. این غذا را می‌توان در فر یا روغن پخت.

کوکوی دو رنگ نیز یک غذای ایرانی محبوب است که از ترکیب کوکو سیب زمینی و کوکو سبزی تهیه می‌شود. این غذا با سیب زمینی، تخم‌مرغ، سبزی و زرشک تهیه می‌شود.

پیشنهاد می‌شود این غذاهای خوشمزه و مختلف را در برنامه غذایی خود جای دهید و لذت یک وعده ناهار خوشمزه را تجربه کنید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- جوجه کباب سبز

جوجه کباب سبز یکی از خوشمزه‌ترین انواع جوجه کباب رستورانی است که برای تهیه آن از انواع سبزیجات معطر و تازه همراه با چاشنی‌های مختلف استفاده می‌شود و پیشنهاد فوق‌العاده‌ای برای یک ناهار خانوادگی به حساب می‌آید.

مراحل تهیه جوجه کباب سبز

مراحل تهیه جوجه کباب سبز به شرح زیر است:

برای شروع باید گردوها را بشکنید و مغز گردوها را جدا کنید. سپس مغزها را در غذاساز یا آسیاب بریزید و خوب میکس کنید تا کاملا له شوند. اگر به غذاساز دسترسی ندارید، می‌توانید گردوها را با گوشت کوب له کنید.پوست سیرها را جدا کنید و آن‌ها را به گردوها اضافه و خوب میکس کنید. اگر به غذاساز دسترسی ندارید، می‌توانید سیرها را رنده کنید و در یک ظرف بریزید. در ادامه سیر رنده شده را با گردوی آسیاب شده ترکیب کنید.برای تهیه سس جوجه کباب سبز باید مقداری روغن زیتون را در مخلوط کن بریزید. در ادامه ماست را اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید تا ماست و روغن خوب با هم ترکیب شوند، سپس کمی نمک، فلفل سیاه و آویشن به مواد بزنید و یک دقیقه دیگر مخلوط کن را روشن کنید.حال سبزی‌های معطر را پاک کنید و خوب بشویید. سپس سبزیجات را خرد و به سایر مواد در مخلوط کن اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید تا سبزی‌ها همراه با سایر مواد میکس شوند و سس یکدستی ایجاد شود.جوجه‌هایی که از قبل خرد و آماده کرده‌اید را در یک ظرف بریزید و بعد سس سبزیجات را به آن اضافه کنید. مواد را با قاشق هم بزنید و بعد یک دستکش به دست کنید و خوب مرغ‌ها را زیر و رو کنید تا جوجه‌ها مزه دار شوند.

برای ادامه رسپی این غذای معطر و مخصوص روی لینک طرز تهیه جوجه کباب سبز کلیک کنید.

۲- بلن تاوا ترکیه‌ای؛ غذایی خاص برای ناهار

اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و اصیل ترکی هستید، بلن تاوا را امتحان کنید. این غذای سنتی و لذیذ به سادگی در فر قابل تهیه بوده و طعم فوق‌العاده‌ای دارد، به طوری که شما را مجذوب خود خواهد کرد.

برای تهیه این غذا فقط به چند قلم مواد اولیه متنوع و در دسترس همچون گوشت گوسفندی، گوجه فرنگی، فلفل سبز و قرمز، کره، پیاز و… نیاز دارید.

مراحل تهیه بلن تاوا ترکیه‌ای

مراحل تهیه بلن تاوا ترکیه‌ای به شرح زیر است:

ابتدا گوشت گوسفندی را به صورت نگینی ریز خرد کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید، سپس به گوشت اضافه کنید. فلفل سبز، فلفل قرمز، سیر و گوجه فرنگی را نیز به صورت نگینی خرد کرده و به مواد داخل کاسه بیفزایید.نمک، فلفل سیاه، آویشن و پاپریکا را به مقدار دلخواه اضافه کنید و مواد را به آرامی مخلوط کنید تا به طور کامل با هم ترکیب شوند.فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. در این فاصله، کره را ذوب کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی دو لایه بپوشانید. مخلوط گوشت و سبزیجات را به طور یکنواخت در سینی فر پخش کنید و کره ذوب شده را روی آن بریزید.در صورت تمایل می‌توانید مقداری دنبه خرد شده نیز به مواد اضافه کنید. سینی را به مدت ۱ تا ۱.۱۵ ساعت در فر قرار دهید و به سراغ مرحله بعد بروید.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و متفاوت روی لینک طرز تهیه بلن تاوا ترکیه‌ای کلیک کنید.

۳- خورش سیب و آلبالو

خورش سیب و آلبالو، یکی از خورش‌های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با طعم ترش و شیرین منحصر به فرد خود، طرفداران زیادی دارد. شما نیز می‌توانید این غذای تابستانی لذیذ را با چند قلم مواد اولیه در دسترس نظیر گوشت گوسفند یا گوساله، سیب، آلبالو، پیاز، شکر و… تهیه و در وعده ناهار سرو کنید.

مراحل تهیه خورش سیب و آلبالو

مراحل تهیه خورش سیب و آلبالو به شرح زیر است:

در مرحله اول پیاز را نگینی خرد کنید. در یک قابلمه مناسب، روغن را روی حرارت ملایم گرم کنید. پیاز را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شود.سپس گوشت را به قطعات کوچک و یکسان خرد کنید. گوشت را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر و عطر و طعم آن آزاد شود. زردچوبه و محلول زعفران را به گوشت اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها نیز آزاد شود.حال سیب‌ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی یا مکعبی خرد کنید. سیب‌های خرد شده را به گوشت اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. کمی آب به خورش اضافه کنید تا سیب‌ها کمی بپزند. ۲۵-۳۵ دقیقه زمان دهید تا گوشت و سیب نیم پز شود.در ادامه آلبالوها را بشویید و پس از خشک شدن، هسته آن‌ها را جدا سازید. آلبالوهای بدون هسته را به خورش اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا خورش به آرامی بپزد.۲۵-۳۵ دقیقه دیگر زمان لازم است تا خورش جا بیفتد و سیب ها و آلبالوها کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید که باید آلبالوها را در نیمه پخت خورش اضافه کنید تا له نشوند. 

برای ادامه رسپی این غذای تابستانی خوشمزه و مجلسی روی لینک طرز تهیه خورش سیب و آلبالو کلیک کنید.

۴- بورک سیب زمینی پنیری

بورک از جمله غذاهای محبوب و پرطرفدار ترکیه است که با مواد میانی دلخواهی تهیه و در فر یا روغن پخته می‌شود که اغلب آن را به عنوان فینگرفود در وعده‌های اصلی سرو می‌کنند. در تهیه بورک سیب‌ زمینی پنیری نیز می‌توان مواد میانی را به اشکال مختلفی در نان یوفکا به‌ صورت ساده، مثلثی یا حتی مارپیچی قرار داد و آماده کرد.

مراحل تهیه بورک سیب زمینی پنیری

مراحل تهیه بورک سیب زمینی پنیری به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ سیب‌ زمینی‌هایتان بروید و آن‌ها را آب‌پز کنید. بعد از خنک شدن سیب‌ زمینی‌ها، آن‌ها را رنده کنید. برای این کار از میکسر یا هر وسیله دیگری که در دسترس دارید می‌توانید کمک بگیرید.حال پیاز را به‌ صورت نگینی خرد کرده و آن را تفت دهید تا طلایی رنگ و سبک شود. سپس جعفری خشک یا هر سبزی معطر دیگری که تمایل دارید را به سیب‌ زمینی‌ها اضافه کنید و حسابی به‌ هم زنید تا کاملا مخلوط شوند.در ادامه سیب‌ زمینی‌ها و سبزی را به پیاز سرخ شده اضافه کنید، نمک و فلفل قرمز را به موادتان بزنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی مواد گرفته شود.سپس مواد را به ظرف مناسبی منتقل کنید و زمان دهید تا خنک شوند. بعد از آن پنیر پیتزا رنده‌ شده را به سیب‌ زمینی اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید.اکنون به سراغ پیچیدن بورک‌ها بروید. در این مرحله زرده تخم‌مرغ را با چنگال به‌ هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و با کمک برس روی سطح نان یوفکا را رومال کنید. 

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و لذیذ روی لینک طرز تهیه بورک سیب زمینی پنیری کلیک کنید.

۵- کوکوی دو رنگ

کوکوی دو رنگ، یکی از غذاهای ایرانی پرطرفدار و خوشمزه است که از ترکیب کوکو سیب زمینی و کوکو سبزی تهیه می‌شود. این غذا به دلیل ظاهر زیبا و طعم دلنشین، انتخابی عالی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها است.

مراحل تهیه کوکوی دو رنگ

مراحل تهیه کوکوی دو رنگ مجلسی به شرح زیر است:

ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست کنده و به صورت مکعبی خرد کنید. سیب زمینی‌های خرد شده را در آب جوش بریزید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید تا نرم شوند. پس از پخت، سیب زمینی‌ها را آبکش کرده و بگذارید تا خنک شوند.سپس سیب زمینی‌های پخته شده را در یک کاسه بزرگ له کنید. این کار باعث می‌شود کوکو سیب زمینی شما لطیف و خوشمزه شود. حال پیاز را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده ریز یا میکسر پیاز را پوره کنید. پوره پیاز را درون صافی بریزید و آب اضافی آن را به خوبی بگیرید.در ادامه تخم مرغ‌ها، پیاز رنده شده، آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به سیب زمینی‌های له شده اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید.سبزی کوکو را پاک کرده و بشویید. سپس آن را به صورت ساطوری ریز خرد کنید. این کار باعث می‌شود کوکو سبزی شما عطر و طعم بهتری داشته باشد.سیر را رنده کنید. گردو را به صورت ریز خرد کنید. زرشک را نیز به مدت ۱۵ دقیقه در آب خیس کنید تا نرم شود. در یک کاسه، سبزی کوکو، سیر رنده شده، گردو، زرشک، تخم مرغ، آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را با هم مخلوط کنید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و سریع روی لینک طرز تهیه کوکوی دو رنگ کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!