تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

– راز چهارشنبه 5 تیر: شگفتی‌های خودمانی برای شام! – سرگرمی شام چهارشنبه 13 تیر: ایده‌های جذاب برای آشپزی! – راز تهیه غذای چهارشنبه 17 تیر: آشپزی به سبک من!

شام یکی از وعده‌های مهم و حیاتی روزانه است که نباید از اهمیت آن غافل شد. گاهی اوقات انتخاب دستور پخت مناسب برای شام ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما با مطالعه و آشنایی با آماده‌سازی‌ها و روش‌های طبخ مختلف می‌توانید به گزینه‌های مناسبی دست پیدا کنید.

در این نوشته، پنج پیشنهاد متنوع برای شام مطرح شده است که شامل غذاهای محبوب و خوشمزه‌ای مثل شوید پلو با تن ماهی، مرغ انگشتی سوخاری، دلمه فلفل دلمه‌ای، خورش کتلت و تاس کباب نخود فرنگی می‌شود. هر یک از این غذاها دارای مواد اولیه ساده و آسانی برای تهیه هستند و با دنبال کردن مراحل تهیه آن‌ها می‌توانید یک وعده شام خوشمزه و مناسب برای خانواده خود فراهم کنید.

از آن‌جایی که غذاهای ارائه شده در این لیست از اصیل‌ترین غذاهای ایرانی است، تجربه طعم و طراز اصیل غذاهای ایرانی را تجربه می‌کنید. بنابراین، پیشنهاد می‌شود این غذاها را به برنامه غذایی‌تان اضافه کرده و از لذت مطلوب آن‌ها لذت ببرید.

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- شوید پلو با تن ماهی

شوید پلو با ماهی همیشه جز غذاهای پرطرفدار ایرانی بوده است. این غذا یکی از غذاهای معروف عید و شروع سال تحویل است. بنابراین طبیعی است که این غذا برای ما یادآور روزهای خوب و زیبایی باشد.

ولی واقعیت این است که اگر بخواهید کاملا ارگانیک و طبیعی این غذا را درست کنید، با دردسرهای زیادی روبه‌رو خواهید شد. در این نقطه از زندگی است که خدا را بابت وجود کنسروهای آماده شکر می‌کنید! کنسرو آماده تن ماهی به همراه شوید پلو یک وعده خوشمزه برای شام امشب رقم خواهد زد.

مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی

مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی به شرح زیر است:

در مرحله ابتدایی از پخت شوید پلو با تن ماهی، درون یک کاسه با اندازه مناسب، برنج را بریزید و به خوبی شست‌وشو دهید. بعد از اتمام شست و شوی برنج، کاسه را تا نصفه پر از آب کنید و در ادامه یک قاشق چای‌ خوری نمک به برنج اضافه کنید. سپس اجازه دهید برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خیس بخورد.به یاد داشته باشید که کنسروها حتما باید جوشانده شوند. کنسرو تن ماهی به صورت میانگین به ۲۰ دقیقه زمان برای جوشیدن نیاز دارد تا خیالتان از بابتش راحت شود.در مرحله سوم از درست کردن شوید پلو با تن ماهی، پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی و خیلی ریز خرد کنید. سپس ماهیتابه را روی شعله قرار دهید و درون آن روغن بریزید.وقتی روغن داغ شد، پیازهای نگینی شده را درون ماهیتابه بریزید. پیازها را تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند. حالا نوبت به اضافه کردن تن ماهی می رسد. آن را به پیازها اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا سرخ شود. 

برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوشمزه روی لینک طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی کلیک کنید.

۲- مرغ انگشتی سوخاری

مرغ انگشتی، یک غذای محبوب و پرطرفدار است که به دلیل طعم و مزه‌ی دلچسب و پخت آسان در بین کودکان و بزرگسالان به یک اندازه محبوب است. برای تهیه این غذا فقط به چند قلم مواد اولیه ساده و در دسترس نظیر سینه مرغ، آرد سوخاری، آرد سفید، تخم مرغ، شیر و… نیاز دارید.

مراحل تهیه مرغ انگشتی سوخاری

مراحل تهیه مرغ انگشتی سوخاری به شرح زیر است:

ابتدا سینه مرغ را بشویید و به قطعات مکعبی یا نواری با اندازه دلخواه برش بزنید. مرغ‌ها را به اندازه یکسان برش بزنید تا به طور یکنواخت پخته شوند. مرغ‌ها را قبل از سرخ کردن در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. این کار باعث می‌شود آرد سوخاری به مرغ بهتر بچسبد و مرغ انگشتی شما تردتر شود.در یک کاسه بزرگ آرد سوخاری، آرد سفید، پودر پاپریکا، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر، تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط کنید. از شیر ولرم استفاده کنید. شیر ولرم به عمل آمدن تخم مرغ و چسبندگی بهتر آرد سوخاری به مرغ کمک می‌کند.مرغ‌های خرد شده را در مخلوط آرد بغلطانید تا به طور کامل آغشته شوند. سپس مرغ‌های آغشته به آرد را در مخلوط تخم مرغ و شیر فرو ببرید تا به طور کامل آغشته شوند.

برای ادامه رسپی این غذای فینگر فودی ساده و خوشمزه روی لینک طرز تهیه مرغ انگشتی سوخاری کلیک کنید.

۳- دلمه فلفل دلمه‌ای

دلمه فلفل دلمه‌ای از انواع دلمه‌های بسیار محبوب و پرطرفدار است که به روش‌های مختلفی و با مواد اولیه متنوعی نظیر برنج، گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه، لپه، سبزی دلمه، رب گوجه فرنگی و… تهیه می‌شود که شما می‌توانید آن را برای شام سرو کنید.

مراحل تهیه دلمه فلفل دلمه‌ای

مراحل تهیه دلمه فلفل دلمه‌ای به شرح زیر است:

در مرحله اول لپه را تمیز کنید و بشویید، آن را با مقداری آب خیس کنید. بهتر اس از چند ساعت قبل از طبخ دلمه، لپه‌ها را با آب بخیسانید. خیساندن حبوبات پیش از پخت آن‌ها، روند پخت را سریع‌تر می‌کند و میزان زیادی از نفخ آن‌ها را می‌گیرد.برنج را نیز به همین ترتیب تمیز کنید، بشویید و آن را با مقداری آب خیس کنید. لپه‌های خیسانده شده و برنج را در قابلمه مناسبی بریزید. مقداری نمک، آب و روغن به قابلمه اضافه کنید. قابلمه روی حرارت ملایم قرار دهید و ۳۰-۴۰ دقیقه زمان دهید تا برنج و لپه به خوبی بپزند و نرم شوند. سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید، آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.حال گوشت چرخ کرده را به پیازهای درون تابه اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا گوشت از حالت خامی خارج شود. در همین مرحله مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به محتوای درون تابه اضافه کنید و مجدد چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.سبزی‌های خرد شده را به محتوای درون تابه اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا آب اضافی سبزی‌ها گرفته شود. لپه‌ و برنج پخته شده را نیز به محتوای درون تابه بیفزایید و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مخصوص روی لینک طرز تهیه دلمه فلفل دلمه‌ای کلیک کنید.

۴- خورش کتلت؛ غذایی پرطرفدار برای شام

خورشت کتلت، یک غذای شمالی اصیل و خوشمزه است که با عطر و طعم دلنشین خود، سفره‌ای پر از رنگ و مزه را برای شما به ارمغان می‌آورد. این غذا طرز تهیه بسیار آسانی دارد و با چند قلم مواد اولیه ساده نظیر گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، تخم مرغ، پیاز و… قابل طبخ است.

مراحل تهیه خورش کتلت

مراحل تهیه خورش کتلت به شرح زیر است:

ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید. آب اضافی سیب زمینی‌ها را بگیرید. پیاز را نگینی خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سیر را رنده کنید و به پیاز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.گوشت چرخ کرده را به پیاز و سیر اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سیب زمینی رنده شده، تخم مرغ، جعفری ساطوری، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.مواد کتلت را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه‌ها به خورد هم بروند. سپس از مواد کتلت به اندازه یک گردو بردارید و به آن فرم دلخواه (گرد یا بیضی) بدهید.در یک تابه روغن گرم کنید و کتلت ها را در روغن سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. کتلت‌های سرخ شده را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.حال باید سراغ آماده سازی سس بروید. برای این کار ابتدا گوجه فرنگی‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت گذارید.پیاز را نگینی خرد کنید و در تابه کمی تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس سیر را رنده کرده به تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر نیز آزاد شود. پیاز و سیر را به خوبی تفت دهید تا عطر و طعم خود را به سس منتقل کنند.

برای ادامه رسپی این غذای همه پسند و خوشمزه روی لینک طرز تهیه خورش کتلت کلیک کنید.

۵- تاس کباب نخود فرنگی

تاس کباب نخود فرنگی از غذاهای اصیل ایرانی است که شما می‌توانید آن را طی مدت زمان کوتاهی با مواد اولیه متنوعی نظیر گوشت گوساله، نخود فرنگی، هویج، رب گوجه فرنگی، سیر، پیاز و… برای شام امشب‌تان طبخ و سرو کنید.

مراحل تهیه تاس کباب نخود فرنگی

مراحل تهیه تاس کباب نخود فرنگی به شرح زیر است:

در مرحله اول گوشت گوساله را به قطعات دلخواه خرد کنید و بشویید. نخود فرنگی را پاک کنید و بشویید. هویج را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای یا خلالی خرد کنید.پیاز را نیز نگینی خرد کرده و سیر را به خوبی له یا پوره کنید. سیب زمینی‌ها را هم پوست بگیرید و به صورت نگینی و گوجه‌ فرنگی‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید.سپس در یک قابلمه مناسب، روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شود. در همین مرحله سیر له شده را به ترکیب درون قابلمه بیفزایید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.گوشت را به ترکیب درون قابلمه اضافه کنید و به قدری تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و بوی خامی‌اش گرفته شود. سپس فلفل سیاه، زردچوبه و نمک را به گوشت اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.حال ۲-۳ لیوان آب به گوشت اضافه کنید و ۳۰-۴۰ دقیقه اجازه دهید تا بپزد و نرم شود. پس از اینکه گوشت پخت، هویج و سیب زمینی را به قابلمه اضافه کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید تا نرم شوند.نخود فرنگی را به همراه رب گوجه فرنگی و محلول زعفران به قابلمه اضافه کنید. به خوبی مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه دیگر اجازه دهید تا نخود فرنگی پخته شود.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه تاس کباب نخود فرنگی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!