تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

ساندویچ بادمجان کبابی: رویایی با مزه خاص پنیر موزارلا

ساندویچ بادمجان کبابی یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه است که در سراسر جهان مورد پسند قرار گرفته است. این ساندویچ به دلیل طعم خوشایند و بافت منحصر به فردش، مورد توجه بسیاری از افراد است. برای تهیه این ساندویچ لذت بخش، شما به بادمجان، روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، نان ساندویچی، پنیر موزارلا، گوجه فرنگی، پیاز و جعفری نیاز خواهید داشت.

مراحل تهیه این ساندویچ شامل آماده سازی بادمجان، کباب کردن بادمجان و آماده سازی ساندویچ می‌شود. بعد از کباب کردن بادمجان‌ها، آن‌ها را روی نان ساندویچی قرار داده و با پنیر موزارلا، گوجه فرنگی، پیاز و جعفری تزیین کنید. اگر علاقه‌مند به تغییر و تنوع در ساندویچ هستید، می‌توانید از مواد دیگری مانند قارچ، فلفل دلمه‌ای یا زیتون استفاده کنید.

با دنبال کردن مراحل آموزشی این مقاله، می‌توانید به راحتی یک ساندویچ بادمجان کبابی خوشمزه و جذاب تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

ساندویچ بادمجان کبابی از جمله غذاهای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان است که به دلیل طعم لذیذ و بافت منحصر به فردش مورد علاقه بسیاری از افراد است. در این مقاله از تک فانبلاگ، طرز تهیه ساندویچ بادمجان کبابی را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه ساندویچ بادمجان کبابی

مواد لازم جهت تهیه ساندویچ بادمجان کبابی به شرح زیر است:

بادمجان متوسط۲ عددروغن زیتونبه مقدار لازمنمک و فلفل سیاهبه مقدار لازمنان ساندویچی۴ عددپنیر موزارلا۱۰۰ گرمگوجه فرنگی (اختیاری)۱ عددپیاز (اختیاری)۱ عددجعفری (برای تزیین)به مقدار لازم

مراحل تهیه ساندویچ بادمجان کبابی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این ساندویچ ۳۵-۴۵ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۴-۳ نفر است.درجه سختی تهیه این ساندویچ در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

بادمجان‌ها را بشویید و به صورت حلقه‌ای به ضخامت ۱ تا ۲ سانتی‌متر برش بزنید.

حلقه‌های بادمجان را در آب و نمک به مدت ۳۰ دقیقه خیس کنید تا تلخی آن‌ها گرفته شود.

بعد از ۳۰ دقیقه، بادمجان‌ها را از آب و نمک خارج کنید و با دستمال آشپزخانه آن‌ها را کاملا خشک کنید.

روی هر طرف حلقه‌های بادمجان مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه بمالید.

مرحله دوم: کباب کردن بادمجان

در این مرحله با توجه به سلیقه و امکاناتی که در دسترس دارید می‌توانید بادمجان‌ها را به دو روش کباب کنید.

کباب کردن روی منقل: منقل را با ذغال گرم کنید و صبر کنید تا ذغال‌ها به طور کامل روشن شوند. حلقه‌های بادمجان را روی منقل قرار دهید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه از هر طرف کباب کنید تا به رنگ قهوه‌ای تیره و نرم شوند.کباب کردن در فر: فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. حلقه‌های بادمجان را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده است بچینید. سینی را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا بادمجان‌ها به طور کامل پخته و نرم شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت بادمجان

مرحله سوم: آماده سازی ساندویچ

نان‌های ساندویچ را از وسط نصف کنید. روی هر نان مقداری سس مایونز یا سس دلخواهتان را بمالید.

حلقه‌های بادمجان کبابی را روی نان‌ها بچینید. پنیر موزارلا را به صورت ورقه‌ای یا رنده شده روی بادمجان‌ها قرار دهید.

گوجه فرنگی و پیاز را به صورت حلقه‌ای برش دهید و روی پنیر قرار دهید. (اختیاری)

ساندویچ‌ها را با جعفری تازه تزیین کنید. این ساندویچ جذاب را می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل یا میان وعده سرو کنید.

نکات تهیه ساندویچ بادمجان کبابی

در تهیه ساندویچ بادمجان کبابی به ۳ نکته ریز توجه کنید:

برای طعم بهتر بادمجان کبابی، می‌توانید از مقداری پودر سیر، پودر پاپریکا یا آویشن در کنار نمک و فلفل سیاه استفاده کنید.اگر وقت کافی ندارید، می‌توانید از بادمجان‌های آماده کبابی در فروشگاه‌ها نیز استفاده کنید.برای تنوع بیشتر، می‌توانید از مواد دیگری مانند قارچ، فلفل دلمه‌ای یا زیتون در ساندویچ خود استفاده کنید.

ساندویچ بادمجان کبابی را می‌توان به روش‌های مختلفی تهیه و با مواد متنوعی ترکیب نمود. امیدواریم که این آموزش از مجله آشپزی تک فانمورد توجه شما علاقه‌مندان به آشپزی قرار گرفته باشد و شما نیز همانند رسپی فوق این ساندویچ خوشمزه را تهیه و در کنار عزیزانتان میل کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!