تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه خوبیا برای نجفت کردن امروز! (لیست خوشمزه غذاهای چهارشنبه 6 تیر)

در این مطلب، پنج پیشنهاد برای غذاهای شام امشب ارائه شده است. این پیشنهادها شامل غذاهای بسیار خوشمزه و مختلفی است که می‌توانید برای تهیه آن‌ها از طریق اطلاعات داده شده آموزش ببینید.

اولین غذا که معرفی شده است، “مانی پلو دامغانی” است که یک غذای خوشمزه و ایرانی است. این غذا با گوشت و لپه و دیگر مواد تهیه می‌شود. روش تهیه آن نیز در متن ذکر شده است.

پیشنهاد دوم برای “دلمه فلفل دلمه‌ای” است که یکی از انواع دلمه محبوب و خوشمزه است. این نیز روش تهیه آن به همراه مواد لازم توضیح داده شده.

پیشنهاد سوم برای “لپه پلو” می‌باشد که یک غذای محلی و سنتی است و طی مراحلی که در متن آموزش داده شده، می‌توان آن را تهیه کرد.

دو غذای دیگر که معرفی شده‌اند شامل “سوفله سیب زمینی” و “سالاد ماکارونی با ژامبون” هستند. هر کدام دارای روش تهیه به‌همراه مواد لازم برای پختن آن هستند.

با این پیشنهادها، می‌توانید امشب یک شام شگفت‌آور و متفاوت برای خانواده خود داشته باشید و از لذت و لذت به دست آمده از این شام لذت ببرید.

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- مانی پلو دامغانی

مانی پلو یک غذای خوشمزه و شاهانه ایرانی است که اصالت آن به شهر دامغان در استان سمنان باز می‌گردد. این غذا هم با گوشت تکه‌ای و هم گوشت چرخ کرده و مرغ به همراه لپه، برنج، رشته پلویی، کشمش و زرشک تهیه می‌شود. 

مراحل تهیه مانی پلو دامغانی

مراحل تهیه مانی پلو دامغانی با گوشت تکه‌ای به شرح زیر است:

در مرحله اول باید لپه را بشویید و در یک کاسه آب بریزید. اجازه دهید لپه برای مدتی در آب خیسانده شود تا نفخ آن گرفته شود و سریع‌تر بپزد. در این مدت حتما چند بار آب لپه‌ها را عوض کنید. در ادامه برنج را بشویید و برای ۱ تا ۲ ساعت در آب بخیسانید.بعد از اینکه لپه‌ها را خیساندید، باید آن‌ها را آبکشی کنید و همراه با کمی آب در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید لپه‌ها برای چند ساعت با حرارت ملایم بپزند. مراقب باشید که برای تهیه این غذا، لپه‌ها به هیچ عنوان نباید له شوند.حال باید پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به صورت خلالی خرد کنید. مقداری روغن در قابلمه بریزید و پیازهای خلالی را در روغن سرخ کنید.زمانی که پیازها سبک شدند، تکه‌های گوشت مکعبی خرد شده را اضافه کنید. صبر کنید تا رنگ گوشت تغییر کنید، سپس کمی فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید.زمانی که بوی خامی ادویه‌ها گرفته شد، می‌توانید مقداری آب جوش به قابلمه اضافه کنید و سپس درب قابلمه را روی آن بگذارید. اجازه دهید گوشت‌ها با حرارت ملایم بپزند.برای آبکش کردن برنج باید یک قابلمه آب را روی حرارت قرار دهید و کمی نمک به آن اضافه کنید. صبر کنید تا آب بجوشد، سپس برنج را به آن اضافه کنید و سراغ مرحله بعد بروید.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مخصوص روی لینک طرز تهیه مانی پلو دامغانی کلیک کنید.

۲- دلمه فلفل دلمه‌ای

دلمه فلفل دلمه‌ای از انواع دلمه‌های بسیار محبوب و پرطرفدار است که به روش‌های مختلفی و با مواد اولیه متنوعی نظیر برنج، گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه، لپه، سبزی دلمه، رب گوجه فرنگی و… تهیه می‌شود که شما می‌توانید آن را برای شام سرو کنید.

مراحل تهیه دلمه فلفل دلمه‌ای

مراحل تهیه دلمه فلفل دلمه‌ای به شرح زیر است:

در مرحله اول لپه را تمیز کنید و بشویید، آن را با مقداری آب خیس کنید. بهتر اس از چند ساعت قبل از طبخ دلمه، لپه‌ها را با آب بخیسانید. خیساندن حبوبات پیش از پخت آن‌ها، روند پخت را سریع‌تر می‌کند و میزان زیادی از نفخ آن‌ها را می‌گیرد.برنج را نیز به همین ترتیب تمیز کنید، بشویید و آن را با مقداری آب خیس کنید. لپه‌های خیسانده شده و برنج را در قابلمه مناسبی بریزید. مقداری نمک، آب و روغن به قابلمه اضافه کنید. قابلمه روی حرارت ملایم قرار دهید و ۳۰-۴۰ دقیقه زمان دهید تا برنج و لپه به خوبی بپزند و نرم شوند. سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید، آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.حال گوشت چرخ کرده را به پیازهای درون تابه اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا گوشت از حالت خامی خارج شود. در همین مرحله مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به محتوای درون تابه اضافه کنید و مجدد چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.سبزی‌های خرد شده را به محتوای درون تابه اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا آب اضافی سبزی‌ها گرفته شود. لپه‌ و برنج پخته شده را نیز به محتوای درون تابه بیفزایید و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مخصوص روی لینک طرز تهیه دلمه فلفل دلمه‌ای کلیک کنید.

۳- لپه پلو؛ یک شام منحصر به فرد

لپه پلو کرمانی با زیره از غذاهای خوشمزه‌ کرمان است که برای تهیه آن معمولا از گوشت چرخ کرده و گوشت گوسفند تکه‌ای استفاده می‌شود. اگر گیاهخوار هستید، می‌توانید لپه پلو را به صورت کاملا گیاهی و بدون گوشت نیز آماده کنید. ترکیب این غذا در کنار ماست و خیار و سالاد شیرازی واقعا بی‌نظیر است.

مراحل تهیه لپه پلو

مراحل تهیه لپه پلو به شرح زیر است:

ابتدا باید لپه را برای چند ساعت در آب بخیسانید تا بوی بد لپه و نفخ آن از بین برود. سپس آن را در قابلمه بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید. صبر کنید تا آب بجوشد و بعد کف روی قابلمه را بردارید.حدود ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت صبر کنید تا لپه‌ها بپزند. می‌توانید برای پخت سریع‌تر لپه‌ها از زودپز نیز استفاده کنید. سپس باید برنج را بشویید تا رنگ آب آن زلال شود.اکنون برنج را با کمی آب در قابلمه یا یک ظرف گود بریزید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت در آب بماند. این کار به پخت بهتر برنج کمک می‌کند.در ادامه پیازها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیازها را در روغن داغ سرخ کنید تا سبک و طلایی شوند. در ادامه مقداری زردچوبه به پیاز داغ اضافه کنید.بعد از این که پیاز کاملا سرخ شد، گوشت چرخ کرده را به ماهیتابه اضافه کنید و خوب سرخ کنید. مقداری فلفل سیاه به گوشت بزنید و آن را برای چند دقیقه سرخ کنید تا رنگ آن تغییر کند.

برای ادامه رسپی این غذای محلی و سنتی روی لینک طرز تهیه لپه پلو کلیک کنید.

۴- سوفله سیب زمینی

سوفله سیب زمینی یکی از انواع رایج سوفله‌های شور بوده که با وجود مواد اولیه ساده، یک پیش غذای فوق‌العاده یا یک غذای سبک خوشمزه برای شام است. این غذا طرز تهیه بسیار آسانی دارد و به راحتی می‌توان آن را در خانه تهیه و سرو کرد.

مراحل تهیه سوفله سیب زمینی

مراحل تهیه سوفله سیب زمینی به شرح زیر است:

ابتدا فر را روی دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. سپس سیب زمینی را آبپز کرده و بعد، زمانی که تقریبا از حرارت افتاد آن را با رنده درشت رنده می‌کنید.در ادامه پنیر موزارلا رنده شده را به سیب زمینی اضافه کنید. بهتر است هنگام رنده کردن، سیب زمینی همچنان کمی گرم باشد تا حرارت آن پنیر را نرم کند.‌تمامی ادویه‌ها (پودر سیر، پودر آویشن، نمک و فلفل) را همراه با ۱ قاشق چای‌خوری پودر پاپریکا به مواد اضافه کنید. مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید تا زمانی که خوب ترکیب شوند. اصلا نباید مواد را محکم هم بزنید تا سیب زمینی‌ها خیلی له نشوند.بعد پیازچه خرد شده را به ترکیب فوق اضافه کنید. زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و در ظرفی زرده‌ها را همراه با کمی نمک و نصف قاشق چای‌خوری پودر پاپریکا هم بزنید تا زرده‌ها کامل از هم باز شوند. زرده‌ها را به مخلوط سیب زمینی اضافه کنید و مجددا به آرامی هم بزنید. سپس کره‌ نرم و هم دمای محیط را اضافه کنید و تا زمانی که مواد یکدست شود، آن را آهسته هم بزنید.

برای ادامه رسپی این غذای فست فودی خوشمزه روی لینک طرز تهیه سوفله سیب زمینی کلیک کنید.

۵- سالاد ماکارونی با ژامبون

سالاد ماکارونی، از انواع سالادهای بسیار خوشمزه و پرطرفداری است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. این سالاد یک انتخاب بسیار کامل و عالی برای مهمانی‌ها و مجالس شما است. به دلیل وجود ژامبون یا مرغ و سس مایونز کالری این سالاد بالاست و شما می‌توانید آن را به عنوان یک غذای اصلی در وعده شام نوش جان کنید.

مراحل تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون

مراحل تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون به شرح زیر است:

در مرحله اول ماکارونی را داخل آب جوش بریزید، اجازه دهید با کمی نمک در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزد. سپس آبکشی کنید و بگذارید که از حرارت بیفتد.سپس کاهو، خیارشور، گوجه و کالباس را خرد کرده و در ادامه همه مواد را با هم مخلوط کنید. (از یک ظرف بزرگ استفاده کنید که بتوانید به راحتی مواد را در آن مخلوط کنید.)در این مرحله همه‌ی مواد را با ماکارونی و ادویه‌ها مخلوط کنید. آب یک عدد لیمو ترش تازه را هم اضافه کنید و به سراغ مرحله بعد روید.

برای ادامه رسپی این غذای راحت و فوری روی لینک طرز تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!