تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه شاهت خواهیم داشت؟ غذاهای شیرین امروز چهارشنبه 6 تیر

امروز، هر کسی که در حال تصمیم گیری برای پختن ناهار است، ممکن است به دنبال ایده‌های خلاقانه و منحصر به فرد باشد که خسته کننده نباشد. در این مطلب، مجله آشپزی تک فانپنج پیشنهاد غذایی برای ناهار ارائه داده است که می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

اولین پیشنهاد آن‌ها انبه پلو است، یک غذای خوش عطر و شیرین با طعم هندی که با مواد اولیه ساده در دسترس تهیه می‌شود. مراحل تهیه این غذا نیز به صورت کامل توضیح داده شده است.

در ادامه، ته چین هویج پلو، خورشت قیمه، لازانیا رولی و پنکیک سبزیجات به عنوان گزینه‌های دیگری برای ناهار پیشنهاد شده اند. هر یک از این غذاها با طعم‌ها و مواد مختلفی همراه هستند و مراحل تهیه آن‌ها نیز به دقت شرح داده شده است.

بنابراین، با دنبال کردن این پیشنهادها، می‌توانید غذاهای خوشمزه و متنوعی برای ناهار امروز خود انتخاب کنید و لذت بردن از طعم‌های جدید و لذت بخش را تجربه کنید. با این پیشنهادها، نگرانی‌های شما برای انتخاب غذای مناسب برای ناهار از بین می‌رود و خوشمزه‌ترین غذاها را درست می‌کنید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- انبه پلو

انبه پلو، غذایی خوش عطر و طعم هندی است که به دلیل طعم ترش و شیرین منحصر به فرد و رنگ‌های جذابش، طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده است. برای تهیه این غذا فقط به چند قلم مواد اولیه در دسترس نظیر انبه، برنج، پیاز، کشمش، بادام خلالی شده، چوب دارچین و… نیاز دارید.

مراحل تهیه انبه پلو

مراحل تهیه انبه پلو به شرح زیر است:

ابتدا برنج را به مدت ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید. سپس آب آن را گرفته و در قابلمه‌ای با آب و نمک به جوش بیاورید. پس از جوش آمدن، حرارت را کم کنید و برنج را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بپزید تا برنج نیم پز شود. پس از نیم پز شدن، برنج را آبکش کرده و کنار بگذارید.انبه‌ها را پوست کنده و هسته آن‌ها را خارج کنید. سپس گوشت انبه را به مکعب‌های کوچک خرد کنید. بهتر است از انبه های رسیده و شیرین استفاده کنید. انبه های نارس طعم ترشی به غذا می دهند.در یک قابلمه بزرگ، روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز خلالی شده را به روغن اضافه کنید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه تفت دهید تا نرم و شفاف شود. کشمش و بادام زمینی خلال شده را به پیاز اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تفت دهید.سپس پودر زیره سبز، پودر زنجبیل، پودر زردچوبه و فلفل قرمز را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود. برای طعم تندتر، می‌توانید مقدار فلفل قرمز را به دلخواه خود افزایش دهید.در ادامه مکعب‌های انبه را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تفت دهید تا انبه‌ها کمی نرم شوند.

برای ادامه رسپی این غذای جذاب و متفاوت روی لینک طرز تهیه انبه پلو کلیک کنید.

۲- ته چین هویج پلو

ته چین از غذاهای معروف و لاکچری ایرانی است که در مهمانی‌های خاص و ویژه یک انتخاب ایده آل به حساب می‌آید. ته چین هویج پلو هم یکی از انواع آن است که می‌توانید هم به شیوه سنتی و هم به عنوان فینگر فود در وعده ناهار سرو کنید.

مراحل تهیه ته چین هویج پلو

مراحل تهیه ته چین هویج پلو به شرح زیر است:

در مرحله اول از پخت ته چین هویج پلو، ابتدا باید برنج را بار بگذارید. برای پخت برنج اول آن را بشویید و به مدت نیم ساعت در آب و نمک بخیسانید. بعد درون یک قابلمه مناسب، آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید.وقتی آب درون قابلمه جوش آمد، برنج و نمک را اضافه کنید و اجازه دهید تا به خوبی بجوشد و نیم‌پز شود. در این مرحله توجه داشته باشید که برنج باید نیم‌پز شود. زیرا باز هم قرار است پخته شود و اگر در همین مرحله آن را کاملا بپزید در ادامه برنج شما خشک می‌شود. پس در همین مرحله نیم‌پز، برنج را آبکش کنید.پیاز را بشویید و پوست بگیرید. بعد آن را به صورت نگینی و ریز خرد کنید. در یک ماهیتابه مناسب کمی روغن بریزید. وقتی روغن درون ماهیتابه کاملا داغ شد، پیاز را به آن اضافه کنید.آن را تا جایی تفت دهید که سبک و طلایی شوند. پیاز نباید کاملا سرخ شود. در حد طلایی‌رنگ کافی است. بعد از آن که پیاز طلایی شد، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و دوباره به خوبی تفت دهید.سپس هویج‌ها را بشویید و پوست بگیرید. وقتی پوست هویج را گرفتید، آن را رنده کنید و به گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید. دوباره کاملا مواد را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس شعله را خاموش کنید.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه ته چین هویج پلو کلیک کنید.

۳- خورشت قیمه

قیمه از جمله غذاهای سنتی ایرانی است که پایه ثابت خیلی از مناسبت‌های خاص و مهمانی‌های ما ایرانی‌ها به حساب می‌آید! این غذا خیلی راحت با مواد اولیه در دسترسی همچون گوشت خورشتی، لپه خیس خورده، پیاز، رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی و ادویه تهیه می‌شود، اما نکات ریز و فوت و فن‌های کوزه گری دارد که رعایتش برای خوشمزه شدن و داشتن یک قیمه‌ی مجلسی لازم است.

مراحل تهیه خورشت قیمه

مراحل تهیه خورشت قیمه به شرح زیر است:

در ابتدا لپه‌ها را به خوبی بشویید و از شب قبل از پخت یا حداقل چند ساعت قبل در آب بخیسانید و آب آن را عوض کنید. در غیر این صورت نیاز است قبل از تهیه خورشت، لپه‌ها را در کمی آب بجوشانید. حین جوشاندن لپه‌ها کف حاصل از جوشاندن را بگیرید و در آخر آب آن را دور بریزید.بعد از خیساندن یا پختن لپه، یک عدد پیاز درشت را نگینی ریز خرد کنید. روغن را در قابلمه‌ی مناسبی بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود و بعد پیاز را به روغن اضافه کنید.اجازه دهید پیاز کمی نرم و طلایی شود. نیازی به سرخ کردن پیاز نیست چون قرار است پیاز به همراه گوشت سرخ شود تا گوشت هم عطر پیاز را بگیرد. پیازها که نرم و طلایی شد، گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کنید و به خوبی گوشت را تفت دهید تا گوشت کمی سرخ شود و تغییر رنگ دهد.ادویه‌های دلخواه که شامل زردچوبه، فلفل، چوب دارچین، هل و… هستند را هم اضافه کنید و با گوشت و پیاز به خوبی تفت دهید. 

برای ادامه رسپی این غذای اصیل ایرانی روی لینک طرز تهیه خورشت قیمه مجلسی کلیک کنید.

۴- لازانیا رولی

لازانیا یک غذای ایتالیایی لذیذ است که اکثر ما حداقل یکبار تجربه درست کردن آن را داشته‌ایم. انواع لازانیا را مواد میانی آن مشخص می‌کند. شما می‌توانید بنا به سلیقه از سس کلاسیک یا انواع مواد دیگر مثل سبزیجات یا مرغ برای مواد میانی آن استفاده کنید.

آموزش امروز اما بیشتر بر شکل لازانیا تاکید دارد یعنی به جای اینکه ورقه‌های لازانیا را به شکل ساده کف ظرف پهن کنیم می‌خواهیم به شکل رولی آن را درست کنیم که بر جذابیت ظاهری آن هم افزوده می‌شود و برای مهمانی‌ها یک غذای ایده عال به حساب می‌آید.

مراحل تهیه لازانیا رولی با سس بشامل

مراحل تهیه لازانیا رولی با سس بشامل به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود. سپس سیر پوره شده را اضافه کنید و بعد از آن که عطر سیر خارج شد گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه‌ها و آویشن اضافه کنید.سپس فلفل دلمه نگینی شده را به همراه قارچ خرد شده اضافه کنید. بعد از آن که مواد با هم تفت خوردند و یکدست شدند رب و نمک را اضافه کرده و کمی بعد تابه را از روی حرارت بر دارید.برای درست کردن سس، ابتدا داخل یک تابه کره را بریزید و صبر کنید تا ذوب شود. سپس آرد را اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود.بعد از آن نوبت شیر است که باید به دمای محیط رسیده باشد. به تدریج شیر را به آن اضافه کنید و در نهایت کمی نمک و فلفل بزنید و صبر کنید تا سس کمی غلیظ شود.

برای ادامه رسپی این غذای بین المللی همه پسند و لذیذ روی لینک طرز تهیه لازانیا رولی کلیک کنید.

۵- پنکیک سبزیجات؛ یک ناهار منحصر به فرد

پنکیک سبزیجات از غذاهای پرطرفدار و خاص در سراسر جهان است که به خصوص برای کسانی که وجترین (گیاه‌خوار) هستند، یک گزینه ایده‌آل برای وعده ناهار به حساب می‌آید. 

مراحل تهیه پنکیک سبزیجات

مراحل تهیه پنکیک سبزیجات به شرح زیر است:

ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب کنید و تخم‌مرغ‌ها را درون این کاسه بشکنید. بعد با چنگال شروع به هم زدن سفیده و زرده تخم‌مرغ کنید. آن را تا جایی هم بزنید که یک بافت یکدست و یکنواخت به دست آورید. وقتی تخم‌مرغ‌هایی که در مرحله قبل هم زدید، به خوبی با هم مخلوط شدند، نوبت به درست کردن خمیر مایه پنکیک می‌رسد. در این مرحله نمک، شکر و خمیر مایه را به کاسه تخم مرغ اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا بافت یکدستی به دست آید.سپس شیر و آب ولرم را به محتویات کاسه اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. حال باید کم کم آرد را به مایه اضافه کنید. مایه‌ای که در مرحله قبل درست کردید در این مرحله باید به مایه کیک خوش رنگ و یکدست تبدیل شود.پس در ابتدا آرد را از صافی رد کنید. سپس آرد الک شده را به آهستگی و کم کم به مایه پنکیک سبزیجات اضافه کنید. وقتی بافت این مایه مانند مایه کیک شد، روی کاسه را با سلفون یا پارچه تمیز بپوشانید.در این مرحله مایه پنکیک باید ۴۰ دقیقه به حال خود رها شود تا خوب استراحت کند. البته نگران نباشید. در این ۴۰ دقیقه بیکار نیستید! مرحله بعدی می‌تواند کل این ۴۰ دقیقه را پر کند.

برای ادامه رسپی این غذای خاص و جذاب روی لینک طرز تهیه پنکیک سبزیجات کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!