تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رکورد فوق‌العاده: پس از ۳۷ سال، اسکناس ژاپن به تاریخ علامت زد!

در حال حاضر ارزش ین ژاپن نسبت به دلار آمریکا به سطح پایین‌تری نزول کرده و کمترین مقدار خود را از سال ۱۹۸۶ به ثبت رسانده است. این کاهش نزولی ارزش ین نسبت به دلار آمریکا از سال‌های گذشته تا به امروز بیش از ۱۳ درصد بوده است، که مربوط به سیاست‌های مختلف بانک مرکزی ژاپن و فدرال رزرو ایالات‌متحده است. تاخیر در اعمال تغییرات در خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی ژاپن و نگهداری نرخ بهره به همان حد که قرار بود، باعث نگرانی و تاثیر منفی بر ارزش ین شده است. تداوم این شرایط ممکن است به مخاطرات جدی‌تری در بازار ارز و اقتصاد کلان کشور ژاپن منجر شود و نیاز به اقداماتی موثر از سوی مقامات مالی و اقتصادی برای اصلاح وضعیت ارزی به احتمال بالا فراهم آورد.

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۸۶ را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس، طی سال جاری، ین در بحبوحه شکاف سیاستی بین بانک مرکزی ژاپن (BoJ) و فدرال رزرو ایالات‌متحده، ۱۳.۸ درصد سقوط کرده است.

زیان ین در ماه ژوئن افزایش یافت، زیرا بانک مرکزی ژاپن جزئیات کاهش خرید اوراق قرضه خود را تا نشست ماه جولای به تاخیر انداخت.

این بانک در نشست ماه ژوئن خود، نرخ بهره را بدون تغییر رها کرد و معامله‌گران متعجب شدند، زیرا هیچ جدول زمانی برای آن ارائه نشد.

در ماه مارس، بانک مرکزی ژاپن برای اولین بار در ۱۷ سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد و این آخرین بانک مرکزی بزرگی بود که سیاست نرخ بهره منفی خود را کنار گذاشت.

در ماه آوریل تا ماه مه ۲۰۲۴، وزارت دارایی ژاپن مداخله ارزی را برای جلوگیری از کاهش نرخ ملی در برابر دلار آمریکا انجام داد و نرخ آن به ۱۵۵ ین به ازای هر دلار رسید، اما در بلندمدت نتایج قابل توجهی حاصل نشد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!