تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

جشنواره طعم و لذت: انتخابات ناهار امروزت با ما (لیست پیشنهادی پنج شنبه 7 تیر)

در این متن، پنج پیشنهاد جالب برای غذاهای ناهار امروز برای شما آورده شده است. این پیشنهادات شامل پلو جعفری با مرغ، آلبالو پلو، اسپاگتی سیر و قارچ، کوکو سیب زمینی شکم پر و دلمه برگ مو ترکیه‌ای می‌باشد.

در پلو جعفری با مرغ، مراحل تهیه این پلو شامل خرد کردن مرغ و پیاز، مخلوط کردن مرغ با ادویه‌ها و سپس تفت دادن آن‌ها، آماده کردن برنج و پز کردن آن می‌باشد.

در آلبالو پلو، شما می‌توانید آلبالو، برنج، زعفران، پیاز و گوشت یا مرغ را با هم ترکیب کرده و نهایت لذت را از آن ببرید.

اسپاگتی سیر و قارچ یک غذای ایتالیایی خوشمزه است که شما می‌توانید به سرعت و با مواد اولیه ساده آن را آماده کنید.

کوکو سیب زمینی شکم پر یک غذای سنتی ایرانی است که با گوشت چرخ کرده یا بدون گوشت آماده می‌شود و طعم بسیار خوبی دارد.

دلمه برگ مو ترکیه‌ای نیز یک دلمه خوشمزه و جذاب است که می‌توانید از مواد گیاهی یا گوشتی آن را تهیه کنید و از طعم منحصر به فرد آن لذت ببرید.

در کل، این پیشنهادات متنوع و جذابی را برای شما در نظر گرفته‌اند تا بتوانید بدون هیچ گونه دغدغه‌ای از انتخاب غذا برای ناهار خود لذت ببرید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- پلو جعفری با مرغ

اگر به دنبال پلوی متفاوت و خوشمزه هستید، پلو جعفری با مرغ را امتحان کنید. این غذای لذیذ، طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد و به راحتی با مواد اولیه در دسترسی نظیر جعفری خرد شده، سینه مرغ، برنج، پیاز، سیر و… آماده می‌شود.

مراحل تهیه پلو جعفری با مرغ

مراحل تهیه پلو جعفری با مرغ به شرح زیر است:

مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و در ظرفی بریزید. پیاز را خرد کرده و به مرغ اضافه کنید. سپس آبلیمو، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه مرغ را به همراه کمی زعفران دم‌کرده به مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.درب ظرف را ببندید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ طعم‌دار شود. در تابه‌ای مقداری روغن گرم کرده و مرغ‌های مزه دار شده را با حرارت کم تفت دهید تا پخته شوند.سپس سیر رنده شده و جعفری خرد شده را اضافه کرده و به مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید. در آخر کمی پودر دارچین روی مواد پاشیده و شعله را خاموش کنید.برنج را خیس کنید و به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید. در قابلمه آب به جوش آورید، نمک اضافه کنید و برنج را آبکش کنید. توجه داشته باشید که دانه‌های برنج نباید مغز پخت شوند.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌عطر و خوشمزه روی لینک طرز تهیه پلو جعفری با مرغ کلیک کنید.

۲- آلبالو پلو؛ غذایی پرطرفدار برای ناهار

آلبالو پلو از غذاهای بسیار پرطرفدار تابستان است که شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود با مرغ یا گوشت آن را تهیه و نوش‌ جان کنید. برای درست کردن این غذا فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر برنج، آلبالو، زعفران دم کرده، پیاز، گوشت یا مرغ و… نیاز دارید.

مراحل تهیه آلبالو پلو با مرغ

مراحل تهیه آلبالو پلو با مرغ به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ آماده سازی برنج بروید. برنج‌ از قبل خیسانده شده را کمی بشویید و با مقداری آب، روغن و نمک در قابلمه مناسبی بریزید.قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا محتوای درون آن شروع به جوشیدن کند. حالا حرارت را متوسط کنید و زمان دهید تا دانه‌های برنج حالت نیم‌پز به خود گیرند و تمام آب قابلمه تبخیر شود.در این مرحله به کمک قاشق برنج‌ها را از دیواره جدا و به مرکز قابلمه هدایت کنید. به این شکل، دانه‌ها تا زمان پخت برنج در اثر مجاورت با دیوارها نخواهند سوخت.حال با کمک همان قاشق چندین سوراخ در برنج ایجاد و حرارت را کم کنید. درب قابلمه را ببندید و ۳۵-۵۰ دقیقه زمان دهید تا برنج به خوبی پخته شود. انتخاب نحوه پخت برنج کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید طبق روال معمول برنج را آبکشی کنید و به صورت پلویی نیز تهیه و سرو کنید. برای سرعت بخشیدن به پخت غذا، در مدت زمانی که برنج پخته می‌شود، مواد گوشتی را آماده کنید. در تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیازها را نگینی خرد و به تابه اضافه کنید.کمی زمان دهید تا آب اضافی پیاز گرفته و پیازها کمی طلایی رنگ شوند. در همین مرحله سیر له شده را به محتوای تابه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای خوشرنگ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه آلبالو پلو کلیک کنید.

۳- اسپاگتی سیر و قارچ

اسپاگتی سیر و قارچ یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی است که در عرض چند دقیقه آماده می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. شما می‌توانید این غذای پرطرفدار را با چند قلم مواد اولیه ساده نظیر اسپاگتی یا ماکارونی رشته‌ای، کره، قارچ، سیر و… برای ناهار امروزتان تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مراحل تهیه اسپاگتی سیر و قارچ

مراحل تهیه اسپاگتی سیر و قارچ به شرح زیر است:

برای شروع یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند. سپس اسپاگتی را اضافه کنید. حدود ۷ تا ۹ دقیقه صبر کنید و سپس اسپاگتی را آبکش کنید.حال قارچ‌ها را با آب فراوان و یک برس نرم بشویید و خوب تمیز کنید. سپس آن‌ها را به صورت ورقه‌ای نازک خرد کنید. کره را در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. زمانی که کره آب شد، قارچ‌ها را به آن اضافه کنید. سپس کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.بعد از ۵ دقیقه که آب قارچ‌ها جمع شد، می‌توانید سیر را رنده کنید و در ماهیتابه بریزید. در ادامه فلفل قرمز را نیز به صورت ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید. مواد را برای چند دقیقه تفت دهید.حالا نوبت اضافه کردن اسپاگتی به ماهیتابه است. در ادامه یک فنجان آب نیز در ماهیتابه بریزید و مواد را به آرامی ترکیب کنید. 

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه اسپاگتی سیر و قارچ کلیک کنید.

۴- کوکو سیب زمینی شکم پر

کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت چرخ کرده، یک غذای سنتی ایرانی است که طعمی جذاب و متفاوت دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای یک وعده غذایی کامل باشد. اگر به دنبال یک غذای سنتی ایرانی با طعمی متفاوت هستید، حتما این مدل کوکو سیب زمینی را امتحان کنید.

مراحل تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر

مراحل تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر به شرح زیر است:

در ابتدا، سیب زمینی‌ها را شسته و درون یک قابلمه قرار داده و به میزان لازم آب به آن اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا سیب زمینی‌ها کاملا بپزند.پیازها را شسته و پوست آن‌ها را بگیرید. سپس، پیازها را به صورت خلالی نازک و ریز خرد کنید. در ادامه، درون یک تابه مناسب مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. زمانی که روغن داغ شد، پیازها را درون تابه بریزید تا سرخ و طلایی شوند.زمانی که پیازها طلایی شدند، مقداری زردچوبه، فلفل، پودر سیر و پول بیبر را اضافه کرده تا عطر آن‌ها آزاد شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دهید. تفت دادن گوشت را تا زمانی که رنگ آن تغییر کند ادامه دهید.زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد نمک و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا رب گوجه فرنگی رنگ باز کند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید تا مواد درون آن خنک شود.در این مرحله، سیب زمینی‌های پخته شده را از قابلمه خارج کرده و پوست آن‌ها را بگیرید. سپس آن‌ها را رنده کرده و درون یک کاسه بریزید. در ادامه، تخم‌ مرغ‌ها را درون سیب زمینی ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و مخصوص روی لینک طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر کلیک کنید.

۵- دلمه برگ مو ترکیه‌ای

دلمه برگ مو ترکیه‌ای که به عنوان یالانچی دولما نیز شناخته می‌شود، از خوشمزه‌ترین انواع دلمه است که برای تهیه آن هم می‌توانید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید و هم این دلمه را به صورت کاملا گیاهی آماده کنید.

مراحل تهیه دلمه برگ مو ترکیه‌ای

مراحل تهیه دلمه برگ مو ترکیه‌ای به شرح زیر است:

برای شروع برنج را بشویید و همراه با مقداری آب در قابلمه بریزید. اجازه دهید برنج برای ۱۰ دقیقه روی حرارت بجوشد و بعد از این که مقداری نرم شد، آن را آبکش کنید. جالب است بدانید که در ترکیه برنج را برای ۱۵ دقیقه در آب گرم می‌ریزند و سپس بدون پخت آبکش می‌کنند.برای تهیه مواد داخل دلمه باید پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیاز را در روغن تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود.بعد از اینکه پیاز سرخ شد، می‌توانید برنج آبکش شده را اضافه کنید. برنج را برای ۵ دقیقه با پیاز تفت دهید و در ادامه گوجه فرنگی میکس یا رنده شده را اضافه کنید.چند دقیقه گوجه فرنگ را تفت دهید تا آب آن بخار شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. تفت دادن مواد را ادامه دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.سپس نعنا خشک، فلفل سیاه، دارچین، پودر فلفل دلمه‌ای، شکر و دانه‌های کاج را به ماهیتابه اضافه کنید. چند دقیقه ادویه‌ها را با سایر مواد ترکیب کنید و بعد ۱ لیوان آب گرم اضافه کنید. ۵ دقیقه صبر کنید تا مواد با حرارت متوسط بپزند.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و همه پسند روی لینک طرز تهیه دلمه برگ مو ترکیه‌ای کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!