تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

پنجشنبه 7 تیر: لیست شام امشبت را با ما کنید!

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! تک فانبلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

در این مطلب، پنج پیشنهاد غذایی برای شام امشب شما را معرفی می‌کنیم:
1. کباب ترش: یک غذای شمالی مخصوص که از سبزیجات محلی و طعم‌های مختلف استفاده می‌کند.
2. جامبو شکم پر سوخاری: یک فینگرفود آسان و خوشمزه که با مواد ساده تهیه می‌شود.
3. پلو اسفندی شیرازی: یک غذای سنتی و اصیل ایرانی با طعم و عطر بی‌نظیر.
4. نودل سبزیجات: یک غذای فوری و سریع با ترکیب رنگی و جذاب.
5. سالاد سبزیجات و توت فرنگی: یک سالاد سبک و خوشمزه که برای وعده شام مناسب است.

هر یک از این غذاها طعم و ذائقه‌ی منحصر به فردی دارند و می‌توانند وعده شام شما را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کنند. مراحل تهیه هر یک از این غذاها در این مطلب به تفصیل توضیح داده شده است، به همین منظور به همراه یک کلیک بیشتر اطلاعات لازم را درباره‌ی هر یک از این غذاها بدست آورید. امیدواریم که از انتخاب و تهیه‌ی این غذاها لذت ببرید و شام خود را با طعم‌های جذاب و خوشمزه ترکیب کنید.

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب ترش

کباب ترش یا به اصطلاح محلی “ترش کباب” نوعی از کباب با مزه‌ای ترش و طعمی دلچسب است که اصالتی شمالی و مخصوصا گیلانی دارد. کباب ترش پیشنهاد مناسبی برای طرفداران کباب است که از طعم سایر کباب‌ها خسته شده‌اند و دنبال کمی تنوع هستند.

رمز اصلی خوشمزگی ترش کباب استفاده از سبزیجات معطر محلی است. البته اگر سبزی‌ محلی در دسترس ندارید می‌توانید از سبزی‌های جایگزین استفاده کنید. این غذا را همانند دیگر کباب‌ها می‌توان با برنج یا با نان در وعده شام نوش جان کرد.

مراحل تهیه کباب ترش

مراحل تهیه کباب ترش به شرح زیر است:

ابتدا گوشت را به قطعات مناسب کبابی خرد کنید، تمیز بشویید و کنار بگذارید. سپس یک پیاز را پوست کنده، بشویید و با رنده ریز، رنده کنید.سپس گردوها را با غذاساز آسیاب کرده یا آن‌ها را با هاون بکوبید و به پیازهای رنده شده اضافه کنید. رب انار را نیز به مخلوط اضافه کنید.حال سبزی ها را بشویید، به قطعات ریز خرد کنید و آن‌ها را به مخلوط پیاز، گردو و رب انار بیفزایید. در صورتی که تمایل داشتید می‌توانید مقداری آب انار هم به مخلوط اضافه کنید تا سس رقیق‌تری داشته باشید.سبزی‌های شمالی مخصوص این غذا هستند و اگر از سبزی‌های محلی مانند چوچاق، خالواش و بینه در کباب ترش استفاده کنید طعم دلپذیری را تجربه خواهید کرد.اکنون مقداری سیر هم در سس تهیه شده رنده کنید و در آخر فلفل را اضافه کنید. در ادامه تکه‌های گوشت را در سس خوابانده و در ظرف را پوشانده و حداقل به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. 

برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و پرطرفدار شمالی روی لینک طرز تهیه کباب ترش کلیک کنید. 

۲- جامبو شکم پر سوخاری

امروزه فینگرفودها جایگاه ویژه‌ای در مجالس مهم و مهمانی‌ها پیدا کرده‌اند و به دلیل شکل، اندازه و راحتی در سرو، بسیار پرطرفدار هستند. جامبو شکم پر سوخاری یا پاستاهای صدفی نیز یکی از گزینه‌های مناسب برای این کار هستند که طرز تهیه آسانی دارد و با مواد اولیه‌ای همچون گوشت چرخ کرده، پنیر موزارلا، تخم مرغ و… تهیه می‌شود.

مراحل تهیه جامبو شکم پر سوخاری

مراحل تهیه جامبو شکم پر سوخاری به شرح زیر است:

در ابتدا گوشت چرخ کرده را که بهتر است مخلوط گوشت گاوی و گوسفندی باشد، با پیاز رنده شده مخلوط کنید. کاملاً مواد را به هم زنید و خوب ورز دهید.سپس تخم‌ مرغ‌‌ها را بشکنید و زرده و سفیده را از هم جدا کنید. حال زرده تخم‌مرغ را به مواد اضافه کنید.پنیر موزارلا که از ترکیبات اصلی این فینگر فود است را با بقیه مواد مخلوط کنید. مواد را کاملا ورز دهید و به هم زنید؛ به طوری که مواد به خورد هم برود. دلیل اضافه کردن پنیر موزارلا این است که مواد جذب هم شوند و هنگام سرو کردن، جامبو حالت کشندگی بگیرد.جامبو شلز را داخل آبی که به جوش آمده بریزید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمانی که حالت نیمه پز شد، آبکش کنید.

برای ادامه رسپی این غذای فینگرفودی خوشمزه و جذاب روی لینک طرز تهیه جامبو شکم پر سوخاری کلیک کنید.

۳- پلو اسفندی شیرازی

پلو اسفندی، یکی از غذاهای سنتی و اصیل شیرازی، با عطر و طعمی بی‌نظیر، شما را به ضیافتی دلچسب دعوت می‌کند. برای تهیه این غذای خوشمزه فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر برنج، گوشت، پیاز، نخود، عدس، لوبیا و… نیاز دارید.

مراحل تهیه پلو اسفندی شیرازی

مراحل تهیه پلو اسفندی شیرازی به شرح زیر است:

در مرحله اول نخود، جو، گندم، عدس، لوبیا سفید، ماش و برنج را تمیز کنید. هر کدام از حبوبات را به صورت جداگانه خیس کنید. خیساندن حبوبات پیش از پخت آن‌ها، روند پخت را سریع‌تر می‌کند و‌ نفخ حبوبات را تا حد زیادی می‌گیرد. بهتر است در این بازه زمانی چندین بار آب روی حبوبات را عوض کنید.حال همه حبوبات به جز عدس را درون قابلمه مناسبی بریزید. کمی آب و‌ نمک به آن اضافه کنید و‌ قابلمه را روی حرارت گذارید. ۱۵-۲۰ دقیقه زمان دهید تا حبوبات بپزند. پس از گذشت زمان اعلام شده عدس‌های خیسانده شده را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و ۱۰-۱۲ دقیقه دیگر زمان دهید تا حبوبات به صورت کامل بپزند. پس از پخت حبوبات را از قابلمه خارج کنید و درون صافی بریزید تا آب اضافی‌شان گرفته شود.سپس پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ گوشت را دارید کمی روغن بریزید و‌ قابلمه را روی حرارت گذارید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و‌ کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.اکنون زردچوبه را به پیاز اضافه کنید. کمی تفت دهید تا عطر زردچوبه آزاد شود. سپس گوشت‌های تکه شده و شسته را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت‌ها تغییر رنگ دهند و بوی خامی‌شان گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و خوشمزه روی لینک طرز تهیه پلو اسفندی شیرازی کلیک کنید.

۴- نودل سبزیجات؛ یک غذای فوری برای شام

نودل، یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه‌ای است که بسیار سریع با مواد اولیه ساده و در دسترسی آماده می‌شود. نودل سبزیجات با ترکیب رنگی و جذابی که دارد مناسب برای گیاهخواران است.

اگر شما نیز به دنبال چشیدن طعم غذایی بدون گوشت هستید، انتخاب این نودل بسیار عالی است. نودل سبزیجات از طعم و مزه بسیار خوبی برخوردار است و پخت سریع آن یکی از مزیت‌های این غذا به حساب می‌آید.

مراحل تهیه نودل سبزیجات

مراحل تهیه نودل سبزیجات به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ آماده‌ سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت خلالی خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری کره بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید. پیازهای خلالی خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.حال به سراغ سیر روید. سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک سیر له کن پوره کنید و به پیازها بیفزایید. سیر را کمی تفت دهید تا عطر آن آزاد شود. در همین مرحله مقداری زردچوبه، نمک و فلفل به محتوای درون تابه اضافه کنید و به هم زنید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.اکنون هویج را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک رشته کن یا چاقو به‌ صورت باریک برش زنید. رشته‌های هویج را به تابه اضافه کنید و به تفت‌ دادن ادامه دهید تا هویج کمی تغییر رنگ دهد.سپس لوبیای پخته شده را به ترکیب فوق اضافه کنید و در حد مخلوط‌ شدن مواد را به هم زنید. در این مرحله شما متناسب با ذائقه و سلیقه غذایی‌تان می‌توانید از انواع سبزیجات مانند کدو، بادمجان، گوجه‌ فرنگی، فلفل دلمه‌های رنگی، قارچ، نخود فرنگی و ذرت استفاده کنید.

برای ادامه رسپی این غذای سریع و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه نودل سبزیجات کلیک کنید.

۵- سالاد سبزیجات و توت فرنگی

سالاد سبزیجات و توت فرنگی یک نوع سالاد ساده آمریکایی است که برای تهیه آن از انواع سبزیجات، میوه خشک و چاشنی‌های مختلف استفاده می‌شود. امروزه این سالاد به روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود و می‌توانید از آن به عنوان پیش غذا یا یک غذای سبک در وعده شام استفاده کنید.

مراحل تهیه سالاد سبزیجات و توت فرنگی

مراحل تهیه سالاد سبزیجات و توت فرنگی به شرح زیر است:

برای شروع باید ۲ قاشق غذاخوری کرنبری و زردآلوی خشک و خرد شده را همراه با سرکه سفید در یک کاسه بریزید و کاسه را برای ۱ دقیقه در مایکروویو قرار دهید. سپس کاسه را از مایکروویو خارج کنید و آن را در دمای اتاق بگذارید تا خنک شود.حالا ترکیب کرنبری و زردآلوی خشک را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و خوب مواد را پوره کنید. در ادامه مقداری روغن زیتون به مواد اضافه کنید و مواد را به خوبی ترکیب کنید تا سس شما آماده شود.

برای ادامه رسپی این غذای سبک و جذاب روی لینک طرز تهیه سالاد سبزیجات و توت فرنگی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!