تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه خوشمزه هایی برای ناهار جمعه آماده کردم؟ (لیست غذای جمعه 8 تیر)

در این متن به معرفی و توضیح پنج غذای مناسب برای ناهار امروز پرداخته شده است. این پیشنهادها شامل باقالی پلو با مرغ، ماهی شکم پر، ته چین فسنجان، پاستا با سوسیس و فتوچینی با مرغ هستند.

اولین غذای پیشنهادی به باقالی پلو با مرغ می‌پردازد که یک غذای محبوب و خوشمزه است که با مواد اولیه ساده‌ای مانند باقالی، برنج، مرغ و ادویه و طعم‌دهنده‌های دیگر تهیه می‌شود.

در ادامه به معرفی ماهی شکم پر پرداخته شده است که یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار است. مراحل تهیه این غذا نیز توضیح داده شده است.

غذای ته چین فسنجان نیز به عنوان گزینه‌ای اصیل و لذیذ معرفی شده است که با ترکیب متفاوتی از مواد اولیه مانند مرغ، گردو، رب انار و … تهیه می‌شود.

پیشنهاد بعدی به پاستا با سوسیس می‌پردازد که یک گزینه سریع و ساده برای ناهار است. مراحل طبخ این غذا نیز در متن توضیح داده شده است.

و در آخرین پیشنهاد، غذای فتوچینی با مرغ، یک غذای ایتالیایی محبوب و متفاوت که طعمی خوشایند دارد، معرفی شده است.

به طور کلی، این پیشنهادها مناسب برای وعده ناهار هستند و طرز تهیه آن‌ها نیز در متن شرح داده شده است تا شما بتوانید به راحتی آن‌ها را در خانه تهیه کنید و لذت ببرید.

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- باقالی پلو با مرغ

باقالی‌ پلو با مرغ از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین غذاهای مجلسی با مرغ است که به روش‌های بسیار زیادی طبخ می‌شود. این غذای لذیذ طرز تهیه بسیار آسانی دارد و شما می‌توانید آن را با مواد اولیه ساده‌ای همچون برنج، مرغ، باقالی و… برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

مراحل تهیه باقالی پلو با مرغ

مراحل تهیه باقالی پلو با مرغ به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ آماده‌ سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی یا خلالی خرد کنید.درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ مرغ را دارید کمی روغن بریزید. پیازهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند. در همین مرحله به سراغ افزودن سیر روید. سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک سیر له کن یا چاقو پوره کنید و به پیازهای درون قابلمه اضافه کنید کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.سپس به سراغ ادویه‌ها روید. مقداری زردچوبه و فلفل قرمز به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و به تفت‌دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.اکنون به سراغ تکه‌های مرغ‌تان روید. مرغ‌ها را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. حال تکه‌های مرغ را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و به‌ خوبی مرغ‌ها را با مواد درون قابلمه ترکیب کنید. هر طرف مرغ را به‌ خوبی سرخ کنید تا طلایی و برشته شود.پس از سرخ‌کردن مرغ‌ها ۱ پیمانه آب جوش و ۱ تکه چوب دارچین به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا مواد به نقطه جوش رسند. سپس درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید ۳۵-۴۵ دقیقه زمان دهید تا مرغ‌ها به خوبی بپزند.

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و همه پسند روی لینک طرز تهیه باقالی پلو با مرغ کلیک کنید. 

۲- ماهی شکم پر

ماهی شکم پر از جمله غذاهای سنتی پرطرفدار در ایران و سراسر دنیا است که شکم آن با سبزیجات، مغز گردو، زرشک و غیره پر می‌شود. شما می‌توانید این غذای مجلسی و خوشمزه را به سریع‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن در وعده ناهار طبخ و سرو کنید.

مراحل تهیه ماهی شکم پر

مراحل تهیه ماهی شکم پر به شرح زیر است:

در انتخاب ماهی شکم پر توصیه می‌شود که از ماهی سفید یا ماهی قزل آلا استفاده کنید و اگر به این‌ها دسترسی ندارید می‌توانید هر گونه ماهی که مد نظرتان است، مورد استفاده قرار دهید.بعد از اینکه ماهی را تهیه نمودید، نوبت به تمیز کردن آن می‌رسد. با استفاده از یک چاقوی تیز ماهی را به صورت طولی برش دهید و محتویات داخل شکم آن را کاملا خالی کنید و خوب داخل و خارج ماهی را با آب بشویید تا هیچ گونه رد خون در آن باقی نماند.در ادامه مقداری آبلیمو طبیعی را به همراه نمک بر روی سطح و داخل شکم ماهی بریزید تا ماهی طعم دار شود و بوی زهم آن از بین برود.اکنون نوبت به تمیز کردن سبزی‌ها می‌رسد. بعد از اینکه سبزی‌ها را پاک کردید، آن را بشویید و بر روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری خرد کنید.سپس به سبزی خرد شده انار جنگلی ساییده شده یا رب انار همراه با گردو خرد شده، نمک، ادویه ماهی و فلفل سیاه اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند و طعم یکدیگر را بگیرند.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مجلسی روی لینک طرز تهیه ماهی شکم پر کلیک کنید.

۳- ته چین فسنجان

ته‌ چین فسنجان از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که با ترکیب برنج، مرغ، گردو، ماست چکیده، زرده تخم مرغ، رب انار و… تهیه می‌شود. این غذا طرز تهیه آسانی دارد و می‌تواند یک وعده خوشمزه را برایتان رقم بزند.

مراحل تهیه ته چین فسنجان

مراحل تهیه ته چین فسنجان به شرح زیر است:

ابتدا برنج را تمیز کنید، بشویید و به مدت ۳۰ دقیقه در آب و نمک خیس کنید. خیس کردن برنج پیش از پخت موجب می‌شود ته‌ چین شفته و له نشود. از برنج ایرانی مانند هاشمی یا طارم استفاده کنید. برنج ایرانی هنگام پخت، ته‌ چین را به خوبی سفت و خوش‌مزه می‌کند.قابلمه مناسبی را آب کنید و روی حرارت گذارید تا به نقطه جوش رسد. تکه‌های مرغ را بشویید و درون آب در حال جوش به مدت ۵-۷ دقیقه قرار دهید.سپس آن ها را از قابلمه خارج کنید و با مقداری آب بشویید. این کار موجب گرفتن بوی زهم مرغ و خوش طعم تر شدن آن می شود. حال تکه‌های مرغ را درون قابلمه دیگری گذارید و با مقداری نمک، فلفل، محلول زعفران و آب روی حرارت ملایم به مدت ۲۵-۳۵ دقیقه بپزید.پس از پخت استخوان‌های مرغ را جدا کرده و گوشت مرغ را ریش ریش کنید. در ادامه پیاز را بشویید و پوست بگیرید. پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید تا طلایی شود و طعم شیرینی به خورش بدهد.حال گردوی آسیاب شده را به پیاز اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و طعم بهتری به خورش بدهد. رب انار را به مخلوط گردو و پیاز اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزید تا خورش جا بیفتد.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و خوشمزه روی لینک طرز تهیه ته چین فسنجان کلیک کنید.

۴- پاستا با سوسیس

پاستا، از غذاهای فست فودی است که اصالت آن به ایتالیا بر می‌گردد و تنوع بسیار زیادی در طعم و روش‌های تهیه آن وجود دارد. اگر در یک روز کاری شلوغ فرصت کافی برای پخت غذا را ندارید، پاستا با سوسیس یک انتخاب عالی برای شما است. این پاستا یکی از ساده‌ترین پاستاهایی است که می‌توانید در زمان کوتاهی آن را طبخ کنید.

مراحل تهیه پاستا با سوسیس

مراحل تهیه پاستا با سوسیس به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت گذارید، منتظر بمانید تا روغن کمی گرم شود. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.سپس سیر را بشویید و با کمک سیر له کن آن را پوره کنید. پوره سیر را به محتوای درون تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود.حال سوسیس‌های دودی را بشویید و پوست بگیرید. انتخاب طعم سوسیس در تهیه این غذا کاملا سلیقه‌ای است؛ اما سوسیس دودی طعمی بی‌نظیر و جذاب به پاستای شما می‌دهد.در ادامه سوسیس‌ها را نگینی یا حلقه‌ حلقه خرد کنید و به محتوای درون تابه اضافه کنید. کمی تفت دهید تا سوسیس‌ها سرخ و برشته شوند.اکنون فلفل دلمه را بشویید و درون آن را خالی کنید. فلفل را به صورت نگینی ریز خرد کنید و به محتوای تابه اضافه کنید، کمی به هم زنید تا مواد با هم ترکیب شوند.سپس گوجه‌ فرنگی‌ها را بشویید و با کمک رنده یا میکسر به شکل پوره تبدیل کنید. پوره گوجه فرنگی را به محتوای درون تابه اضافه کنید. ۳-۴ دقیقه‌ای تفت دهید تا آب اضافی گوجه فرنگی گرفته شود و گوجه رنگ باز کند.

برای ادامه رسپی این غذای بین المللی خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه پاستا با سوسیس کلیک کنید.

۵- فتوچینی با مرغ؛ غذایی فانتزی برای ناهار

فتوچینی با مرغ، این غذای متفاوت و محبوب ایتالیایی با ترکیب پاستا فتوچینی، مرغ پخته شده و سس مخصوص طعمی بی‌نظیر و دلچسب دارد. فتوچینی با مرغ، انتخابی ایده‌آل برای یک وعده غذایی دلچسب است که شما می‌توانید آن را به سادگی در منزل تهیه و سرو کنید.

مراحل تهیه فتوچینی با مرغ

مراحل تهیه فتوچینی با مرغ به روش ایتالیایی به شرح زیر است:

برای تهیه فتوچینی با مرغ، اولین قدم تفت دادن سیر و پیاز است. برای این کار، ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. سپس، مقداری روغن درون یک تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.بعد از داغ شدن روغن، پیازها را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا نرم و سبک شوند. در ادامه، سیر را رنده کرده و به تابه اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.در این مرحله، ابتدا جعفری و فلفل دلمه‌ای را به صورت ریز خرد کنید. سپس، آن‌ها را به تابه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه به همراه سیر و پیاز تفت دهید. پس از ۵ دقیقه، مواد را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید.اکنون نوبت به پخت پاستا می‌رسد. برای این کار، ابتدا یک قابلمه بزرگ را پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس، پاستا را به همراه مقداری نمک به آب جوش اضافه کرده و منتظر بمانید تا پاستا بپزد.

برای ادامه رسپی این غذای جذاب و خوشمزه ایتالیایی روی لینک طرز تهیه فتوچینی با مرغ کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!