پرطرفدارترین خودروی رنو، رنو کولئوس با لباس چینی شیک و جذاب دیده شد!
رنو اخیراً در نمایشگاه خودروی بوسان کره از یک SUV هیبریدی جدید به نام گرند کولئوس رونمایی کرد. این مدل متفاوت از نسل قبلی کولئوس است و بر اساس یک SUV چینی تولید شده است. طراحی جلویی خودرو شامل چراغهای LED و ورودیهای هوا جدید است و قسمت عقب آن نیز با تغییرات جزئی در سپر و درب بروزرسانی شده است.
گرند کولئوس دارای طول ۴۷۸۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲۸۲۰ میلیمتر است، که آن را از نسل قبلی و دیگر خودروهای شاسیبلند رنو بزرگتر میکند. فضای داخل این خودرو برای پنج نفر طراحی شده است و مبتنی بر معماری CMA است.
مدل هیبریدی گرند کولئوس دارای یک موتور ۱٫۵ لیتری توربو و دو موتور الکتریکی است که مجموعاً ۲۴۲ اسب بخار تولید میکنند. همچنین گزینهٔ بنزینی با موتور ۲٫۰ لیتری توربو که ۲۰۸ اسب بخار تولید میکند نیز وجود دارد. این خودرو از پاییز امسال در کره عرضه خواهد شد و برای دیگر بازارها قابل دسترسی استی.
رنو بهتازگی در نمایشگاه خودروی بوسان کره از SUV هیبریدی جدید به نام گرند کولئوس رونمایی کرد. این مدل هیچ اشتراکی با نسل قبلی کولئوس که ایرانیان نیز با آن آشنا هستند، ندارد و بر پایه یک SUV چینی ساخته شده است.
به گزارش خبرآنلاین، همانطور که از تناسبات و استایل رنو گرند کولئوس مشخص است، این خودرو در اصل جیلی Xingyue L است که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. با این حال، بهعنوان اولین محصول مشارکت جیلی و رنو، بیش از چند پنل بدنه باز طراحی شده است.
در نمای جلو از جلوپنجره مشبک و ورودیهای هوای جدید همراه با چراغهای LED استفاده شده است. از سوی دیگر، قسمت عقب با تغییرات جزئی روی سپر و درب عقب بهروز شده است.
این شرکت همچنین تریم Esprit Alpine، پرچمدار سری گرند کولئوس را به نمایش گذاشت. این تریم با ادوات آبی رنگ، نشان آلپاین روی گلگیرها و رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی منحصربهفرد متمایز میشود. فضای داخل با تم تیره و دوخت آبی رنگ و آلکانترا تزئین شده است. تمام تریمها دارای صفحهنمایش سهگانه ۱۲٫۳ اینچی جیلی هستند که بیشتر داشبورد را پوشش میدهد.
رنو گرند کولئوس دارای طول ۴۷۸۰ میلیمتر (۱۸۸٫۲ اینچ) و فاصله بین دو محور ۲۸۲۰ میلیمتر (۱۱۱ اینچ) است. این ابعاد باعث میشود که از نسل قبل کولئوس و شاسیبلندهای آسترال و Espace ویژه اتحادیه اروپا بزرگتر شود. فضای داخلی بهطور انحصاری در پیکربندی پنج نفره موجود است.
رنو گرند کولئوس مانند برادر چینی خود، جیلی Xingyue L، از معماری CMA استفاده میکند که توسط ولوو XC ۴۰ و چندین مدل از جیلی و Lynk & Co نیز استفاده میشود. در زیر کاپوت، گزینههایی برای پیشرانههای بنزینی و هیبریدی وجود دارد.
مدل هیبریدی شامل یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ و دو موتور الکتریکی است که در مجموع ۲۴۲ اسب بخار تولید میکند. همچنین یک موتور ۲٫۰ لیتری بنزینی توربوشارژ وجود دارد که ۲۰۸ اسب بخار تولید میکند. در هر دو مورد، نیرو به محور جلو منتقل میشود و مدل بنزینی نیز گزینهٔ تمام چرخ محرک را ارائه میدهد.
رنو گرند کولئوس از پاییز امسال در کره در دسترس خواهد بود. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا رنو قصد دارد این مدل را به بازارهای دیگر صادر کند یا خیر.