تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

جادویی که باعث شد فیلم انیمیشن سال 2024 به میلیارد دلار برسد!

فیلم انیمیشن “Inside Out” که توسط استودیو پیکسار تولید شده و توسط دیزنی منتشر شده است، موفق به کسب میلیارد دلار فروش در سراسر جهان شده است. این فیلم توانست در زمان کوتاهی پس از اکران، مبلغ 469.3 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 545.5 میلیون دلار در سطح بین المللی فروش کسب کند، که جمعیت فروش جهانی آن به 1.015 میلیارد دلار رسیده است. “Inside Out” یکی از 11 فیلم انیمیشن است که به کلوپ میلیارد دلاری سینما پیوسته است و سریعترین فیلم است که به این میلیارد دلار برسد. فیلم بعدی این سری با نام “Inside Out 2” با فروش 151 میلیون دلاری فاتحه بزرگی برای سال پیش رو گذاشت. این انیمیشن با نقدهای برجسته و امتیاز 93% از منتقدان، جزو پرطرفدارترین فیلم های پیکسار است و جایزه بهترین انیمیشن معتبر اسکار را نیز از 2016 به دوش آورده است، کارگردان این فیلم “کلسی مان” است و با حضور صداپیشگان مطرح هالیوود، انتظارت ها را برآورده کرده است.

ایسنا نوشت: دنباله انیمیشن «Inside Out» محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی، نخستین فیلم سال ۲۰۲۴ نام گرفت که فروش خود در گیشه جهانی را از مرز یک میلیارد دلار عبور داد.

این انیمیشن پس از ۱۹ روز اکران توانست ۴۶۹.۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۴۵.۵ میلیون دلار در سطح بین المللی فروش داشته است و مجموع فروش جهانی آن به ۱.۰۱۵ میلیارد دلار رسیده است.

انیمیشن «Inside Out» یکی از ۱۱ فیلم انیمیشنی است که به کلوپ میلیارد دلاری در تاریخ سینما پیوسته است (هشت مورد از محصولات دیزنی هستند) و سریعترین انیمیشنی است که این کار را انجام داده است. به گزارش ورایتی، زمانی که «Inside Out ۲» در ۱۴ ژوئن در سینماها اکران شد، با ۱۵۱ میلیون دلار فروش داخلی فراتر از انتظارات عمل کرد و از فیلم «تلماسه ۲» به عنوان بزرگترین افتتاحیه سال پیشی گرفت.

این انیمیشن نقدهای درخشانی نیز به دست آورده و در حال حاضر با امتیاز ۹۳ درصد از منتقدان در میان پنج فیلم برتر پیکسار در وب‌سایت راتن تومیتوز قرار دارد. این فیلم همچنین امتیاز سینمایی A را از «CinemaScore» کسب کرده است.

قسمت دوم انیمیشن «Inside Out» را «کلسی مان» کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی آن را نیز «مارک نیلسن» با فیلمنامه ای از «مگ لفاوه» بر عهده دارد. «امی پولر»، «فیلیس اسمیت»، «لوئیس بلک»، «تونی هیل»، «لیزا لاپیرا» و «مایا هاوک» از صداپیشگان انیمیشن جدید استودیو پیکسار کمپانی دیزنی هستند.

قسمت نخست این انیمیشن در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی «پیت داکتر» منتشر شد و علاوه بر فروش جهانی ۸۵۸ میلیون دلاری، موفق به کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند ۲۰۱۶ شد.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!