تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تعیین هزینه اجاره خانه در مناطق مرکزی تهران

در شهر تهران، بازار اجاره آپارتمان‌های مسکونی در مناطق مختلف و بر اساس ارقام مختلف به اجاره گذاشته شده است. این اجاره‌ها از مبالغی از ۲۵۰ میلیون تومان تا بالای یک میلیارد تومان برای رهن کامل متغیر است. این تغییرات ناشی از نوسانات بازار مسکن و شرایط اقتصادی کشور است.

تقسیم بندی اجاره‌ها بر اساس سطح مبالغ پیشنهادی از سوی صاحب خانه‌ها انجام می‌شود و بر اساس این ارقام، مستاجران می‌توانند تصمیم‌گیری نمایند که آیا توانایی پرداخت اجاره ماهانه را دارند یا خیر.

در بازار فعلی، به دلیل نرخ‌های بالای سود بانکی، برخی از موجر‌ها تمایل دارند مبالغ پیشنهادی بیشتری دریافت کرده و در عوض اجاره ماهانه کمتری دریافت نمایند. این موقعیت برخی از مستاجران که از پس اجاره ماهانه بر می‌آیند را تا حد خوبی تسهیل می‌کند.

در جدول زیر فایل‌های اجاره مناطق ۹ تا ۱۲ ارائه شده که معیاری برای تصمیم‌گیری برای اجاره آپارتمان‌ها می‌تواند باشد.

آپارتمان اجاره‌ای در ۵ منطقه میانی و جنوبی شهر تهران از «۲۵۰ میلیون تومان پول پیش و ۸.۵ میلیون تومان اجاره بهای ماهانه» تا «بالای یک میلیارد تومان رهن کامل» وجود دارد و به متقاضیان اجاره پیشنهاد می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، سطح مبالغ «اجاره پیشنهادی» صاحب خانه‌ها ارقامی است که اگر «بخش ماهانه» آن را مبنای بررسی قرار دهیم، در این صورت مشخص می‌شود مستاجر‌هایی که در این مناطق به دنبال اجاره آپارتمان هستند، تا حدودی می‌توانند بر اساس سطح دستمزد‌ها از پس آن بربیایند. هر چند میانگین اجاره بهای پیشنهادی بالای ۱۰ میلیون تومان در فایل‌های مربوط به این مناطق، یعنی «اختصاص تقریبا همه حداقل حقوق برای پوشش هزینه مسکن.»

در حال حاضر احتمالا نرخ‌های سود بانکی که برخی بانک‌ها در سطح بالای ۲۵ و بعضا تا ۳۰‌ درصد به سپرده گذاران پرداخت می‌کنند، باعث شده در بازار اجاره، موجر‌ها «متقاضی دریافت پول پیش بیشتر و اجاره بهای ماهانه کمتر باشند» که همین، «سختی پرداخت هزینه اجاره خانه را برای بخشی از مستاجر‌ها که پس انداز دارند، اما توان پرداخت ماهانه ندارند» تا حدودی تعدیل می‌کند.

در جدول زیر، فایل‌های اجاره مناطق ۹ تا ۱۲ ارائه شده است:

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!