تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راهنمای ثبت برند لاتین با کارت بازرگانی و مدارک لازم: گام به گام • مجله زندگی در تصاویر

ثبت برند لاتین با کارت بازرگانی یک فرآیند مهم و حیاتی برای هر شرکت یا کارآفرین است که به واسطه آن، علامت تجاری و نام تجاری آنها رسمیت و حمایت حقوقی بیشتری پیدا می کند. برای ثبت برند لاتین با کارت بازرگانی ابتدا باید به دفتر ثبت اداری مرکزی منطقه مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنید. همچنین باید مدارکی مانند کپی کارت ملی، کپی شناسنامه، کپی کارت بازرگانی و دو تا سه بدون آب و برگردان ۵x5 رنگی از آگهی تغییرات روزنامه (چند آگهی) را به همراه داشته باشید. سپس پس از پرداخت هزینه های مربوطه، درخواست ثبت برند شما در حال انتظار بررسی و تایید قرار می گیرد. در نهایت، پس از تایید نهایی، برند شما با کارت بازرگانی به عنوان یکی از دارایی های ارزشمند شما ثبت می شود.

امروزه موضوع ثبت برند لاتین با کارت بازرگانی، اهمیت بسیار زیادی برای افراد و کسب و کارها دارد. دلیل این امر نیز این است که برای مثال ثبت برند تجاری، یک شرکت و خدمات آن را از رقبای آن، متمایز می کند. می توان گفت که به بیانی دیگر ثبت برند با کارت بازرگانی، هویت یک شرکت یا شخص را تثبیت می کند. این امر، سیری قانونی دارد و اغلب کسب و کارها موظف اند تا برند خودشان را طبق این قوانین، ثبت کنند. ما در این مقاله به بررسی نحوه ی ثبت برند لاتین با کارت بازرگانی و نکات مربوط به آن می پردازیم.

نحوه ی ثبت برند لاتین با کارت بازرگانی

ثبت برند

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، شما می توانید به راحتی برند یا نام تجاری خودتان را در سامانه ها و سایت های مربوطه ثبت کنید. این کار در کم ترین زمان ممکن انجام شده و باعث ثبت شدن نام تجاری یا برند شما به صورت قانونی و کاملاً رسمی می شود. شما حتی می توانید به صورت اینترنتی و آنلاین به ثبت برند شخصی خودتان بپردازید.

ثبت برند تجاری به معنای ثبت کردن یک لوگو، تصویر یا نوشته ی خاص که مربوط به یک کسب و کار است می شود. شما از طریق ثبت برند لاتین با کارت بازرگانی می توانید، حقوق مالکیت معنوی خدمات، کالاها و به طور کلی کسب و کارتان را حفظ نمایید.

مراحل ثبت برند لاتین

مراحل ثبت برند لاتین همانند برند معمولای بوده تنها فرق آن نیاز به داشتن کارت بازرگانی می باشد که این مراحل شامل:

استعلام برند قبل از اقدام برای اطلاع از قابل ثبت بودنساخت کارتابل در سامانه اداره مالکیت معنویدریافت گواهی امضا برای دارنده برند از دفاتر اسناد رسمیتکمیل مدارم و ارائه مجوزارسال اظهارنامه در کارتابل خودانتظار برای نظر کارشناس اولدر صورت مثبت بودن کارشناس اول پرداخت هزینه روزنامه اولپس از اتمام زمان روزنامه اول، پرداخت روزنامه دوم و دریافت فابل سند برند در کارتابل

روش های ثبت برند لاتین با کارت بازرگانی

شرایط ثبت برند در  ایران

ثبت برند نیز مانند سایر پروسه های تجاری و اداری، یک پروسه ی کاملاً قانونی و رسم می باشد. برای این که شما بتوانید ثبت برندتان را به درستی به انجام برسانید، لازم است که حتماً شرایط زیر را در نظر داشته باشید:

۱- تهیه کرد مدارک مورد نیاز

۲- اخذ مجوزهای مورد نیاز

۳- انتخاب کردن نوع برند؛ یعنی برند داخلی است یا بین المللی

۴- پرداخت کردن هزینه های مربوطه

۵- پیگیری کردن ثبت شدن نام تجاری یا برند در سامانه ها و سایت های رسمی.

ثبت برند لاتین با کارت بازرگانی

مدارک لازم برای ثبت برند

اشخاص حقیقی و حقوقی هر دو باید برند و علامت تجاری خودشان را ثبت کنند. برای این که این اشخاص بتوانند مراحل ثبت برند را به خوبی و به درستی طی کنند، بهتر است مدارک زیر را آماده و تهیه کرده و سپس برای ثبت برندشان، اقدام نمایند:

مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی

۱- مدارک شناسایی یا همان کارت ملی و شناسنامه

۲- کد پستی محل سکونت

۳- ارائه دادن مجوزهایی مانند: جواز کسب و جواز تولید

۴- ارائه ی عکس یا تصویر نام تجاری یا برند در ابعاد ۸×۸

۵- تهیه کردن کارت بازرگانی در صورت خارجی یا لاتین بودن برند.

مدارک مورد نیاز اشخاص حقوقی

۱- تهیه کردن مجوزها و مدارک قانونی مربوط به حوزه ی فعالیت خود؛ مانند: جواز کسب و تولید

۲- ارائه ی مدارک شناسایی افراد مهم یک شرکت؛ مدارکی مثل: کارت ملی و شناسنامه

۳- ارائه ی عکس از آگهی رسمی ثبت شرکت به همراه آخرین تغییرات

۴- تهیه ی تصویری از نام تجاری یا برند در ابعاد ۸×۸.

بررسی نحوه ی ثبت برند

کارت بازرگانی چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه امکان ثبت برند لاتین با کارت بازرگانی نیز برای بسیاری از کسب و کارها و برندها به وجود آمده است. افراد یا کسب و کارهایی که قصد دارند با خارج از کشور به تجارت و صادرات و واردات بپردازند، باید حتماً این کارت را اخذ نمایند. داشتن این کارت به خصوص برای برندهای لاتین و خارجی، ضروری می باشد. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بدان معناست که کسب و کارهایی که تمایل دارند تا برندشان را جهانی کنند و به انجام امور بازرگانی با سایر کشورها بپردازند، باید ابتدا برای گرفتن کارت بازرگانی اقدام کنند

بررسی نحوه ی ثبت برند لاتین با کارت بازرگانی

لازم به ذکر است که هم اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی، می توانند این کارت را دریافت نمایند. یکی از مهم ترین کاربردهای این کارت، این است که شما می توانید به راحتی به ثبت برند لاتین با کارت بازرگانی بپردازید. داشتن و اخذ این کارت، مزایای دیگری نیز دارد که ما برخی از آن ها را در زیر آورده ایم:

۱- ثبت کردن سفارشاتی جهت واردات کالا و یا ترخیص آن

۲- صادر کردن تمامی کالاهای مجاز

۳- صادر شدن گواهی مبدأ

۴- صادر شدن ویزای تجاری

۵- امکان شرکت در نمایشگاه های بین المللی خارجی و داخلی

۶- بهره مند شدن از یارانه ی صادرات و….

راه های ثبت برند با کارت بازرگانی

بررسی مزایای ثبت برند

ثبت برند دارای مزایای بسیار زیادی برای اشخاص یا کسب و کارها می باشد. ما در ادامه، چند مورد از مزایای ثبت برند را ذکر کرده ایم:

۱- قانونی شدن: شما با ثبت برند به صورت رسمی و قانونی شناخته می شوید و برندتان نیز نزد مردم، بیشتر شناخته می شود. ثبت برند به صورت رسمی و قانونی، این امکان را برایتان به وجود می آورد که بتوانید از کسانی که از برند و نام تجاری شما سوء استفاده می کنند، شکایت کنید. همچنین می توانید بابت این تخلف، غرامتی را نیز از آن ها دریافت نمایید.

۲- ایجاد کردن تمایز: ثبت کردن برند علاوه بر این که برای صاحب برند سودآور است، برای مشتریان نیز مفید واقع می شود. این بدین معنا است که مشتریان می توانند به راحتی، برند یا نام تجاری یا علامت شرکت شما را از سایرین متمایز کرده و آن را به راحتی پیدا کنند.

۳- بازاریابی: امروزه بازاریابی، یکی از ارکان اصلی تمام کسب و کارها و تجارت ها است. اساس بازاریابی نیز، شناساندن خدمات یا محصولات به افراد می باشد و این کار نیز، بدون ثبت برند یا لوگو امکان پذیر نیست.

۴- نمایندگی: شما می توانید از طریق ثبت برند، حق امتیاز دریافت کنید. داشتن حق امتیاز، این امکان را برایتان به وجود می آورد که شما بتوانید حق امتیاز برند خودتان را به کسی واگذار کنید. این کار نیز به نوبه ی خود، باعث به وجود آمدن درآمدی مستقل برای شما و همچنین کمک کردن به اعتبار برندتان می شود.

۵- سرمایه و وام: برندی که ثبت شده باشد در برابر ارگان های دولتی ای مانند بانک ها، اعتبار زیادی دارد. شما می توانید از این اعتبار جهت گرفتن وام های مختلف و پیدا کردن سرمایه گذاران، استفاده کنید.

آیا همه ی کسب و کارها مجبورند تا برندشان را ثبت کنند؟

یکی از سؤالات مهمی که ذهن بسیاری از صاحبان کسب و کار را درگیر می کند، این است که آیا اجباری برای ثبت برند وجود دارد یا نه؟ پاسخ این سؤال، منفی است. ثبت برند کسب و کارها امری اجباری نیست؛ البته این موضوع در مورد همه ی کسب و کارها صدق نمی کند. برخی از کسب و کارها مجبورند که برند خودشان را به صورت رسمی و قانونی ثبت کنند. این کسب و کارها، شامل موارد زیر می باشند:

ثبت کردن برند مربوط به لوازم آرایشی ای که مستقیماً روی پوست استفاده می شوند

ثبت برند داروهای مورد استفاده ی پزشک ها

برند محصولات غذایی ای که در بسته بندی ها یا ظروف خاصی عرضه می شوند

نوشیدنی ها و آب های گازدار.

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی ثبت برند لاتین با کارت بازرگانی، مدارک لازم برای ثبت برند و سایر نکات مربوطه پرداختیم. دیدید که ثبت برند به صورت قانونی و رسمی چه قدر اهمیت داشته و چه مزایایی دارد. همچنین پی بردید که ثبت برند برای چه مشاغلی، ضروری و اجباری می باشد. امیدواریم توانسته باشید به کمک این مقاله، دانش خودتان را در زمینه ی ثبت برند یا نام تجاری افزایش دهید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!