تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طعم‌های شگفت‌انگیز برای شنبه ۱۱ تیر؛ چه غذایی برای شام انتخاب کنی؟

در این متن با عنوان “شام امشب چه بپزم؟” پنج پیشنهاد غذایی برای شام امشب معرفی شده است. این پیشنهاد‌ها شامل عدس پلو مغان با گوشت چرخ کرده، خورش سیب و آلبالو، پیتزا خانگی بدون فر، نودل سوخاری و شش انداز زنجان می‌شود.

در این متن به طور کامل مراحل تهیه هر یک از این غذاها توضیح داده شده است. از نشاندن، شستشو و خرد کردن مواد اولیه گرفته تا مراحل پخت و تزیین غذاها ارائه شده است.

از این متن می‌توان فهمید که اگر هر یک از این غذاها را بپزید، یک شام خوشمزه و متنوع را به دوستان و خانواده خود پیشنهاد خواهید داد. این پیشنهادها می‌تواند به شما کمک کند تا بدون استرس و دغدغه، غذایی مناسب و خوشمزه برای شام امشب خود تدارک دهید.

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که تک فانبلاگ پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- عدس پلو مغان با گوشت چرخ کرده

عدس‌ پلو دشت مغان یکی از غذاهای بسیار قدیمی و سنتی است که از ترکیب دو غذای بسیار محبوب عدس‌ پلو و قورمه سبزی تهیه می‌شود. این غذا با عطر و طعم بسیار شگفت‌انگیزی که دارد یکی از خوشمزه‌ترین پلوهایی است که می‌توانید آن را برای شام امشب‌تان تهیه و سرو کنید.

مراحل تهیه عدس پلو مغان

مراحل تهیه عدس پلو مغان با گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

در مرحله اول عدس را تمیز کنید و بشویید. آن را با مقداری آب ولرم بخیسانید. خیساندن حبوبات قبل از پخت در گرفتن بخش زیادی از نفخ آن‌ها و سریع‌تر پخته شدنشان به شما کمک می‌کند. برنج را نیز به همین ترتیب تمیز کنید و بشویید. آن را با مقداری آب بخیسانید و کنار گذارید.حال پیاز را بشویید، پوست بگیرید و آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و پیازهای نگینی خرد شده را به آن اضافه کنید. کمی پیازها را تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.در ادامه زردچوبه، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.سپس گوشت چرخ‌ کرده را به محتوای درون تابه اضافه کنید. چند دقیقه‌ای همه مواد را به هم زنید تا بوی خامی گوشت گرفته شود و تغییر رنگ دهد.در ادامه سبزی قورمه سبزی را به محتوای درون تابه اضافه کنید. همه مواد را ۳ الی ۴ دقیقه تفت دهید تا سبزی تغییر رنگ دهد و بوی عطر آن نیز آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مخصوص روی لینک طرز تهیه عدس پلو مغان با گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

۲- خورش سیب و آلبالو

خورش سیب و آلبالو، از خورش‌های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با طعم ترش و شیرین منحصر به فرد خود، طرفداران زیادی دارد. شما نیز می‌توانید این غذای تابستانی لذیذ را با چند قلم مواد اولیه در دسترس نظیر گوشت گوسفند یا گوساله، سیب، آلبالو، پیاز، شکر و… تهیه و در وعده شام سرو کنید.

مراحل تهیه خورش سیب و آلبالو

مراحل تهیه خورش سیب و آلبالو به شرح زیر است:

در مرحله اول پیاز را نگینی خرد کنید. در یک قابلمه مناسب، روغن را روی حرارت ملایم گرم کنید. پیاز را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شود.سپس گوشت را به قطعات کوچک و یکسان خرد کنید. گوشت را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر و عطر و طعم آن آزاد شود. زردچوبه و محلول زعفران را به گوشت اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها نیز آزاد شود.حال سیب‌ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی یا مکعبی خرد کنید. سیب‌های خرد شده را به گوشت اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. کمی آب به خورش اضافه کنید تا سیب‌ها کمی بپزند. ۲۵-۳۵ دقیقه زمان دهید تا گوشت و سیب نیم پز شود.در ادامه آلبالوها را بشویید و پس از خشک شدن، هسته آن‌ها را جدا سازید. آلبالوهای بدون هسته را به خورش اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا خورش به آرامی بپزد.۲۵-۳۵ دقیقه دیگر زمان لازم است تا خورش جا بیفتد و سیب ها و آلبالوها کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید که باید آلبالوها را در نیمه پخت خورش اضافه کنید تا له نشوند. 

برای ادامه رسپی این غذای تابستانی خوشمزه و مجلسی روی لینک طرز تهیه خورش سیب و آلبالو کلیک کنید.

۳- پیتزا خانگی بدون فر

همه ما عاشق پیتزا هستیم، اما گاهی اوقات نه فر در دسترس داریم و نه حوصله درست کردن خمیر پیتزا و منتظر ماندن برای پخت آن. در این صورت پیتزا خانگی بدون فر پیشنهاد فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید.

مراحل تهیه پیتزا خانگی بدون فر

مراحل تهیه پیتزا خانگی بدون فر به شرح زیر است:

دور تا دور نان تست را با کمک چاقو اره‌ای برش زنید تا بافت نرم و لطیف نان باقی بماند. حال نان تست را در اندازه دلخواه مناسب با تابه برش بزنید.با کمک پشت قاشق سس گوجه فرنگی را روی تمام سطح نان تست به صورت یک دست و یکسان بمالید. پنیر پیتزا رنده شده را به طور یکنواخت روی نان تست ها بپاشید. شما می‌توانید از انواع مختلف پنیر استفاده کنید.حال سایر مواد دلخواه را برای روی پیتزا بچینید. برای طعم بهتر، از ادویه‌هایی مانند آویشن، فلفل سیاه یا رزماری می‌توانید کمک بگیرید و در مرحله آخر روی پیتزا بریزید.

برای ادامه رسپی این غذای سریع و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر کلیک کنید.

۴- نودل سوخاری؛ یک شام منحصر به فرد

دنبال یک میان وعده یا غذای لذیذ و راحت برای وعده شام هستید؟ نودل سوخاری را امتحان کنید! این غذای ساده با طعمی منحصر به فرد، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

مراحل تهیه نودل سوخاری

مراحل تهیه نودل سوخاری به شرح زیر است:

برای تهیه نودل سوخاری، ابتدا یک پیاز را پوست گرفته و به چهار قسمت تقسیم کنید. سپس پیاز، مرغ، سیر، فلفل و نمک را داخل غذاساز یا مخلوط‌کن ریخته و تا زمانی که کاملا ترکیب و پوره شوند، آن‌ها را مخلوط کنید.در این مرحله، آب لیموترش را گرفته و گشنیزها را پس از شستشو، به طور ریز خرد کنید. سپس، آبلیمو و گشنیزهای خرد شده را به مرغ پوره شده اضافه کنید.برای پخت نودل، ابتدا قابلمه‌ای را از آب پر کرده و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. سپس، نودل را به آب جوش اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا نودل بپزد و نرم شود. بعد از ۵ دقیقه، نودل را از قابلمه خارج کرده و آبکش کنید.در این مرحله، مقداری از مخلوط مرغ برداشته و آن را در کف دست خود پهن کنید. سپس، مقداری پنیر پیتزا در مرکز آن قرار داده و لبه‌های مرغ را به آرامی روی پنیر جمع کنید و به شکل یک گلوله درآورید. این کار را تا زمانی که تمام مخلوط مرغ تمام شود، تکرار کنید.پس از اینکه توپک‌ها را آماده کردید، دور آن‌ها را با نودل بپیچید. سپس درون یک تابه مقدار زیادی روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. 

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و راحت روی لینک طرز تهیه نودل سوخاری کلیک کنید.

۵- شش انداز زنجان

اگر به دنبال یک غذای شیرین و مقوی هستید، شش انداز زنجان را از دست ندهید. این غذای سنتی زنجان از مواد ساده‌ای نظیر خرما، تخم مرغ، پیاز، گردو، کشمش، روغن محلی و… تشکیل شده و به راحتی قابل تهیه در وعده شام است.

مراحل تهیه شش انداز زنجانی

مراحل تهیه شش انداز زنجانی به شرح زیر است:

برای آماده کردن خرما و گردو، ابتدا خرماها را به خوبی بشویید تا گرد و غبار و آلودگی آن‌ها از بین برود. سپس هسته خرماها را با دقت جدا کنید.اکنون پوست گردوها را بشکنید و مغز گردوها را با استفاده از گوشت‌کوب یا غذاساز خرد کنید. توجه داشته باشید که مغز گردوها نباید کاملاً پودر شود، بلکه باید به صورت تکه‌های ریز خرد شود.سپس پوست پیاز را جدا کرده و آن را به صورت نگینی خرد کنید. در یک تابه مناسب، مقداری روغن محلی یا کره بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.بعد از اینکه روغن داغ شد، پیازهای خرد شده را به آن اضافه کنید و با حرارت متوسط تفت دهید. وقتی پیازها کمی نرم شدند، زردچوبه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با پیازها مخلوط شود.هنگامی که پیازها طلایی شدند، خرماها و گردوهای خرد شده را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.اکنون چوب‌های کشمش‌ها را جدا کنید و آن‌ها را در آب سرد بشویید تا گرد و غبار آن‌ها از بین برود. سپس، کشمش‌های شسته شده را به تابه اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و سنتی روی لینک طرز تهیه شش انداز زنجان کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!