تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رازهای پنهان جراحی اسلیومعده که هیچ پزشکی به شما نمی‌گوید! • مجله زندگی انرژیبخش

در حال حاضر اسلیو معده یک عمل تهاجمی پرطرفدار برای لاغری شناخته شده است. این عمل برای افرادی که به‌دنبال رسیدن به لاغری سریع هستند، مناسب است. اما تا‌به‌حال در مورد عوارض این عمل فکر کرده‌اید؟ این عمل جراحی همان طور که مزایای منحصر‌به‌فرد خود را دارد، عوارضی نیز پس از عمل خواهد داشت. در ادامه شما را با عوارض‌های اسلیو معده که پزشکان به شما نمی‌گویند، آشنا خواهیم کرد.

انشعاب اسلیو؛ یکی از عوارض بعد عمل اسلیو معده

در روز‌های ابتدایی بعد از جراحی، کیسه‌ای که معده به آن شکل درآمده، بسیار کوچک است، به‌طوری‌که تنها نصف فنجان غذا را در یک مرتبه در خود نگه می‌دارد. بعد از گذشت یک مدت کوتاه، این پاکت کش می‌آید و غذای بیشتری در خود جای می‌دهد.

این موضوع باعث می‌شود که بعد از یه مدت غذا خوردن، کاهش وزن متوقف شود، یا حتی شاهد افزایش وزن نیز باشید.

عمل اسلیو معده و عوارض افتادگی پوست

هدف عمل اسلیو معده، لاغری و کاهش وزن است، که این پروسه نیز به‌خوبی طی می‌شود؛ اما زمانی‌که یک فرد چاق به‌سرعت وزن کم می‌کند، ممکن است با افتادگی و ترک پوستی مواجه شود که این مسئله به عواملی همچون سن، ورزش و سرعت کاهش وزن بستگی دارد.

البته جای نگرانی نیست، چرا که با ورزش و رژیم غذایی مناسب میتوان این عارضه را برطرف نمود . همچنین می‌توانید با لیزر ترک های پوستی نیز همه رگه های سفید و رنگی پس از عمل اسلیو را درمان کنید.

امکان بازگشت وزن؛ عوارض عمل اسلیو معده در دراز مدت

یکی از مشکلات نگران‌کننده پس از عمل جراحی اسلیو معده، بازگشت افزایش وزن است. ممکن است سه سال پس از این عمل پردردسر، دوباره وزن شما به‌مرور بازگردد؛ بنابراین حتما باید رژیم غذایی خود را رعایت کنید.

اگر پس از عمل اسلیو عادات غذایی خود را تغییر ندهید، به‌سادگی باعث بازگشت وزن قبل از عمل می‌شوید. البته جایگزین روش تخصصی کم‌هزینه، انتخاب مناسب‌تری نسبت‌به عمل است که هزینه هر جلسه ترواسکالپ، بستگی به چربی‌های انباشته شده شما دارد.

سنگ کیسه صفرا؛ عوارض بعد از اسلیو معده

هنگامی‌که فرد به‌سرعت وزن خود را کاهش یا افزایش دهد، ممکن است دچار بیماری سنگ کیسه صفرا شود؛ بنابراین بروز این مشکل نیز پس از عمل اسلیو معده افزایش می‌یابد.

سنگ‌های صفرا کوچک هستند که معمولا از کلسترول ساخته می‌شوند. اگر شما پس از عمل اسلیو معده به این بیماری دچار شدید، حتما آن را جراحی کنید تا بهبود سلامت خود را بدست آورید.

برای کسب اطلاعات کامل‌تر برای لاغری، هزینه لیزر موهای زائد و انجام سایر خدمات زیبایی می‌توانید به کلینیک الف مراجعه کرده و با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

لخته شدن خون؛ عوارض جراحی اسلیو معده

لخته شدن خون یکی از عوارض خطرناک اسلیو معده است که ممکن است به‌دلیل تغییرات نحوه جریان خون حین جراحی، اتفاق بی‌افتد. لخته‌های خون اغلب از ساق پا شروع می‌شوند و گاهی نیز در ریه‌ها ایجاد خواهد شد که به آن آمبولی ریه گفته می‌شود.

از علائم لخته شدن خون میتوان به درد یا تورم اشاره کرد. پزشک برای کمک به بهبود این عارضه، داروهای ضد‌انعقاد خون تجویز می‌کند.

ابتلا به انسداد روده پس از عمل اسلیو معده برای لاغری

باریک یا مسدود شدن معده یکی از عوارض‌های عمل جراحی اسلیو است که ممکن است غذا درون آن گیر کند. این عارضه می‌تواند بر‌اثر زخم یا کاهش جریان خون در ناحیه، ایجاد شود.

با انجام روش‌هایی از‌جمله بریدن غذا به تکه‌های کوچک، جویدن غذا به‌طور کامل و پرهیز از نوشیدن آب و سایر نوشیدنی‌ها حین صرف غذا، می‌توانید از بروز انسداد روده پس از عمل اسلیو جلوگیری کنید.

نشت محل دوخت و دوز معده؛ عوارض خطرناک اسلیو معده

جراح پس از برش معده، باقی‌مانده معده را می‌دوزد. ممکن است مواد‌غذایی از محل دوخت‌و‌دوز معده به بیرون از آن، یعنی در داخل شکم نفوذ کند. احتمال بروز چنین عارضه‌ خطرناکی، بسیار کم است.

اگر در محل دوخت‌و‌دوز سوراخ کوچکی ایجاد شود، ترشحات معده و روده وارد بدن و در نهایت مرگ می‌شود. بروز این عارضه تا سه ماه پس از عمل احتمال دارد؛ بنابراین حتما به‌دنبال یک پزشک متخصص و ماهر که از وسایل‌های استاندارد در حین جراحی استفاده می‌کند، انتخاب کنید.

روش غیر‌تهاجمی ترواسکالپ برای لاغری؛ بدون عوارض و بازگشت وزن

در این مقاله در مورد عمل اسلیو معده و عوارض‌های آن صحبت کردیم. از عوارض‌های این روش غیر‌تهاجمی می‌توان به خونریزی، بازگشت وزن، سنگ کیسه صفرا، افتادگی پوست، انسداد روده، حالت تهوع و سایر مشکلات اشاره کرد. البته حالت تهوع، سردرد و اسهال از عوارض‌های موقتی ایت عمل محسوب می‌شوند.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی سایر روش‌های غیر‌تهاجمی ظهور کردند که ترواسکالپ یکی از گزینه‌های موثر و بدون عوارض کاهش وزن محسوب می‌شود.

این دستگاه مانند روش‌های جراحی نیاز به برش و بی‌هوشی ندارد و تنها در چندین جلسه همه چربی‌های شما را از بین می‌برد. برای کسب اطلاعات کامل‌تر از این دستگاه معجزه‌آسا، با شماره‌های درج شده در سایت کلینیک الف تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!