تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

10 صبحانه تازه و خنک برای روزهای گرم تابستان!

تابستان با گرمای طاقت‌فرسا و روزهای بلندش، می‌تواند میل و اشتهای افراد را برای خوردن صبحانه مفصل کاهش دهد. با این حال، خوردن صبحانه همچنان به عنوان مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز، از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید از آن غافل شد. در این مقاله از تک فانبلاگ، قصد داریم به معرفی ۱۰ مورد صبحانه تابستانی جذاب بپردازیم تا بتوانید با وجود گرمای هوا، صبح خود را به بهترین شکل آغاز کنید.

۱- اسموتی میوه‌ای خنک

اسموتی یک نوشیدنی خنک و مغذی است که می‌تواند به عنوان یک صبحانه کامل و یا میان وعده در طول روز مورد استفاده قرار گیرد. برای تهیه اسموتی می‌توانید از انواع میوه‌های تازه فصل مانند توت فرنگی، هندوانه، طالبی، بلوبری، موز و… به همراه ماست، شیر و یا آب نارگیل استفاده کنید.

۲- املت سبزیجات

املت یک غذای ساده و خوشمزه است که می‌توان آن را با تنوع بالایی از مواد اولیه تهیه کرد. برای تهیه املت تابستانی می‌توانید از سبزیجات تازه فصل مانند گوجه فرنگی، اسفناج، قارچ، فلفل دلمه‌ای و… به همراه پنیر کم چرب و یا تخم مرغ‌های عسلی استفاده کنید.

۳- سالاد میوه با ماست یونانی

این صبحانه سرشار از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است و می‌تواند به شما احساس سیری طولانی‌ مدتی بدهد. برای تهیه سالاد میوه نیز می‌توانید از انواع میوه‌های مورد علاقه و تازه فصل مانند انگور، هلو، توت فرنگی، زردآلو، خیار و… به همراه ماست یونانی و یا ماست کم چرب استفاده کنید.

۴- نان تست آووکادو

نان تست آووکادو یک صبحانه ساده، مغذی و پرانرژی است که می‌تواند به شما احساس سیری طولانی‌ مدتی بدهد. برای تهیه این صبحانه کافی است نان تست را با آووکادو له شده، گوجه فرنگی حلقه شده، نمک و فلفل مزه دار کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای خوردن صبحانه چه ساعتی است؟

۵- جو دوسر سرد با میوه و آجیل

جو دوسر یک غذای مغذی و کم کالری است که می‌تواند به عنوان یک صبحانه کامل و یا میان وعده در طول روز مورد استفاده قرار گیرد. برای تهیه جو دوسر سرد می‌توانید جو دوسر را با شیر یا ماست مخلوط کنید و به صورت شبانه در یخچال بگذارید. صبح روز بعد، جو دوسر سرد را با میوه‌های تازه، آجیل و یا عسل میل کنید.

۶- پنکیک موز و توت فرنگی

پنکیک یک صبحانه خوشمزه و پرطرفدار است که می‌توانید آن را با تنوع بالایی از مواد اولیه تهیه کنید. برای تهیه پنکیک تابستانی می‌توانید از موز له شده و توت فرنگی تازه به عنوان طعم دهنده استفاده کنید.

۷- سالاد تن ماهی

سالاد تن ماهی یک صبحانه ساده، سریع و پرانرژی است که می‌تواند به شما احساس سیری طولانی‌مدتی بدهد. برای تهیه این صبحانه کافی است تن ماهی کنسروی را با سس مایونز، کرفس ساطوری، پیازچه و جعفری مخلوط کنید و به همراه نان تست یا نان ساندویچی میل کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ صبحانه کم کالری که شما را لاغر می‌کند!

۸- ماست یونانی با گرانولا و میوه

ماست یونانی یک منبع عالی از پروتئین و کلسیم است که می‌تواند به عنوان یک صبحانه کامل و یا میان وعده در طول روز مورد استفاده قرار گیرد. برای تهیه این صبحانه کافی است ماست یونانی را با گرانولا و میوه‌های تازه فصل مانند توت فرنگی، بلوبری، برش‌های هلو یا زردآلو مخلوط کنید.

۹- تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز یک منبع عالی از پروتئین و مواد مغذی است که می‌تواند به عنوان یک صبحانه کامل و یا میان وعده در طول روز مورد استفاده قرار گیرد. برای اینکه تخم مرغ آب پزتان طعم بهتری داشته باشد، می‌توانید آن را با سبزیجات تازه مانند گوجه فرنگی، خیار و یا پیاز میل کنید.

۱۰- ساندویچ مرغ گریل شده با سبزیجات

ساندویچ مرغ گریل شده یک صبحانه خوشمزه و سیر کننده است که می‌توانید آن را با تنوع بالایی از مواد اولیه تهیه کنید. برای تهیه این صبحانه کافی است سینه مرغ بدون پوست را گریل کنید و سپس آن را با سس پستو، گوجه فرنگی حلقه شده، پنیر چدار و اسفناج تازه در نان تست یا نان ساندویچی قرار دهید.
   
این ۱۰ صبحانه تابستانی جذاب ذکر شده در این مطلب از مجله آشپزی تک فانمی‌توانند به شما کمک کنند تا در گرمای تابستان، روز پرانرژی و شادابی را آغاز کنید. این صبحانه‌ها نه تنها به شما انرژی لازم برای شروع روز را می‌دهند، بلکه خنک و خوشمزه نیز هستند و می‌توانند طراوت و شادابی را به شما هدیه کنند

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!