تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چالش زیست محیطی: آلودگی هوای شهرهای خوزستان در اوج

آلودگی هوا در آبادان و خرمشهر به رنگ قهوه‌ای در آمد و نفس ساکنان این شهرها را گرفت. همچنین، به علت آلودگی هوا در اهواز، هوای این شهر در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار گرفت.

به  گزارش تجارت‌نیوز، به علت آلودگی هوا در خوزستان، وضعیت آلودگی هوا در آبادان و خرمشهر به رنگ قهوه‌ای و وضعیت خطرناک درآمد.

با اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، آلودگی هوا در ایستگاه آبادان ۴۲۱ میکروگرم و در ایستگاه خرمشهر ۴۶۶ میکروگرم است

آلودگی هوا در ایستگاه استانداری خوزستان ۱۳۲ میلی‌گرم و در ایستگاه حفاری ۱۰۸ میلی‌گرم است.

همچنین میزان آلودگی در ایستگاه پادادشهر ۱۰۹ میلی‌گرم و در ایستگاه پست برق شماره ۳ اهواز ۷۵ میلی‌گرم اعلام شد.

آلودگی در ایستگاه نیوساید ۸۵ میلی‌گرم گزارش شده است که براین‌اساس هوای اهواز در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار گرفت.

وضعیت آلودگی هوا در بهبهان و هویزه نیز قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی است.اندیمشک، شادگان، شوش، شوشتر، ماهشهر و دزفول نیز در وضعیت نارنجی و هوای این شهرها ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار دارد.

وضعیت هوای اهواز نارنجی است

همچنین، به علت آلودگی هوا در اهواز، هوای این شهر در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار گرفت.

آلودگی هوا نقاط مختلف اهواز را فراگرفته است و نفس هم‌وطنان ساکن در این شهر را بند آورد.

به علت آلودگی هوا در اهواز، هوای این شهر در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار گرفت.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک (سبز)، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل‌قبول (زرد)، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها (قرمز)، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم (بنفش) و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک (قهوه‌ای) است.

منبع :

فارس

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!