تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

نه نشانه‌ی روشن برای پیدا شدن عشق ایده‌آل شما

تک فان-بین رویاپردازی و تشخیص نشانه‌های نزدیک شدن به یافتن عشق واقعی مرز باریکی وجود دارد. این مرز ظریف به واسطه امیال و انتظارات ما محو و ناپدید می‌شود و باعث می‌شود تردید کنیم که آیا حس ما حس واقعی عاشقانه است یا صرفا تصور خیالی ماست.

به گزارش تک فان، روان‌شناسی به ما سرنخ‌های خردمندانه‌ای را معرفی می‌کند که این نشانه‌ها می‌توانند کمک‌مان کنند تشخیص دهیم که آیا در آستانه پیدا کردن آن شخص خاص هستیم یا آیا به زودی کسی که دوست داریم را پیدا خواهیم کرد یا خیر.

در این مقاله با تک فان همراه باشید تا 9 نشانه که می‌گویند احتمالا به زودی آن شخص را پیدا خواهید کرد، با شما در میان بگذاریم:

1.اعتماد قلبی‌تان به خودتان بیش‌تر شده است

روان‌شناسی می‌گوید اعتماد به نفس در سفر ما برای یافتن عشق حقیقی در زندگی، نقش مهمی ایفا می‌کند. چرا چنین است؟

چون عشق یعنی آسیب‌پذیر بودن. عشق یعنی نشان دادن خود حقیقی به طرف مقابل با همه نقص‌ها و نقاط تاریک وجود و امید به اینکه آن شخص دیگر من را همان‌گونه که هستم می‌پذیرد. و برای آنکه بتوانید این خود حقیقی را به دیگری نشان دهید، باید اول خودتان را قبول کنید. وقتی نسبت به هستی واقعی خودتان احساس راحتی پیدا می‌کنید و حقیقتا و اصالتا شروع به دوست داشتن خودتان می‌کنید و نمی‌ترسید از اینکه خود حقیقی‌تان را به معرض دید دیگری بگذارید، در برای ورود عشق به زندگی‌تان باز می‌شود.

پس اگر اخیرا احساس کرده‌اید که اعتماد قلبی‌تان به خودتان بیش‌تر شده است، آن را علامت خوبی بدانید. معنایش این است که برای پذیرش عشقی اصیل، عمیق و متحول‌کننده آماده هستید. این همان عشقی است که شریک عاطفی‌تان عصاره حقیقی وجود شما را می‌بیند و عاشق‌اش می‌شود.

2.ملتمسانه به دنبال پیدا کردن عشق نیستید

اوایل 20سالگی آدم‌ها معمولا ملتمسانه به دنبال گدایی عشق از دیگری هستند. آن‌ها معمولا با هر کسی که در ظاهر کوچک‌ترین علاقه‌ای نشان می‌دهد، قرار عاشقانه می‌گذارند. مدام در پی این هستند که زندگی‌شان خالی از دیگری نباشد. بنابراین به محض اینکه یک رابطه به هم می‌خورد، سریع وارد رابطه دیگر می‌شوند. اما معمولا اواخر 20سالگی و با ورود به 30سالگی چیزی در درون‌شان متحول می‌شود. دیگر تمرکز روی دیگری نیست، بلکه روی خود است. به دنبال پیشرفت شغلی، دنبال کردن علایق و رشد فردی هستند. اینجاست که می‌توان انتظار داشت اتفاقی سحرآمیز رخ دهد.

وقتی دیگر ملتمسانه و پر از استیصال به دنبال پیدا کردن دیگری نباشیم، عشق سروکله‌اش پیدا می‌شود. بر طبق روان‌شناسی، اگر مجنون‌وار به دنبال عشق نباشید، عشق با احتمال بیش‌تری شما را پیدا می‌کند. شاید خیلی با عقل سلیم جور نباشد، اما منطقی است. وقتی دچار استیصال می‌شوید، معمولا به شخصی کم‌تر از شایستگی‌هایتان تن می‌دهید. اما وقتی از خودتان و زندگی‌تان راضی هستید، روابط سالم‌تر و غنی‌تری را جذب می‌کنید. پس اگر حس می‌کنید که جدیدا دیگر به دنبال عشق نیستید، می‌توانید آن را نشانه‌ای از پیدا شدن عشق حقیقی در زندگی‌تان بدانید.

3.از روابط گذشته‌تان درس گرفته‌اید

این را همه می‌دانند که روابط گذشته، شکل روابط آینده ما را می‌سازد. آنچه از تجربه‌های گذشته‌مان یاد می‌گیریم، به نقشه راهی برای عشق آینده زندگی‌مان تبدیل می‌شود. یکی از نشانه‌های کلیدی برای یافتن عشق در زندگی توانایی آموختن و رشد کردن بر مبنای روابط گذشته است. یعنی این موارد را درک کنیم:

کجا اشتباه کردیم

چطور باید متفاوت عمل کنیم

چطور می‌توانیم همان اشتباهات را در آینده تکرار نکنیم

جالب است که نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که توانسته بودند روابط گذشته‌شان را مثبت‌اندیشانه بنگرند، احتمال آنکه در آینده عشق حقیقی را پیدا کنند، افزایش یافته بود.

پس اگر برای مرور روابط گذشته‌تان وقت گذاشته‌اید و درس‌های ارزشمندی از آن گرفته‌اید، روی مسیر درست در حال حرکت هستید. این بازاندیشی و گذشته‌نگری و درک، نشانه‌هایی از آماده بودن شما برای پذیرش عشق اشت.

4.با تجرد خودتان سرخوش هستید

ممکن است خلاف عقل سلیم به نظر برسد، اما رضایت از تجرد، نشانه‌ای قوی است از اینکه آماده پذیرش عشق حقیقی هستید. اگر از تجرد خودتان خوشحال باشید، معنایش این است که آموخته‌اید از همراهی خودتان و متکی نبودن به شخص دیگر برای شادی، لذت ببرید. یعنی یک زندگی رضایت‌بخش و غنی ساخته‌اید و نیازی ندارید که شخصی دیگری وارد زندگی‌تان شود تا آن را تکمیل کند.

این نوع از خود-کفایی و استقلال جالب است. این رفتار به شرکای عاطفی بالقوه‌تان نشان می‌دهد که از تنهایی خودتان لذت می‌برید و قادرید که وارد یک رابطه سالم و متعادل شوید. پس اگر از زندگی مجردی لذت می‌برید، نگران نباشید. معنایش این نیست که قرار است تا آخر عمرتان تنها بمانید. برعکس، نشانه‌ای است از اینکه عشق حقیقی در مسیر زندگی‌تان قرار می‌گیرد.

5.مرزهای واضحی دارید

مرزها برای هر نوع رابطه‌ای، خصوصا روابط عاشقانه، ضرورت دارند. این مرزها کمک می‌کنند تا روابطی سالم و تعاملاتی محترمانه بین دو فرد شکل بگیرد. اگر اهمیت تعیین کردن مرزهای سالم را درک کرده‌اید و قادرید که نیازها و محدودیت‌هایتان را به شکلی مؤثر بیان کنید، نشانه‌ای واضح است از اینکه برای عشق واقعی آماده‌اید.

درک می‌کنید که رابطه سالم یعنی درک و احترام متقابل. ارزش خودتان را می‌شناسید و دوست ندارید بر سر ارزش‌ها و رفاه و سعادت‌تان کوتاه بیایید. شفافیت و احترام به خود بنیان‌های رابطه عاشقانه هستند. این مورد، موردی اطمینان‌بخش است که شما می‌توانید چالش‌هایی که عشق واقعی به همراه می‌آورد را مدیریت کنید و آماده‌اید تا کسانی را ملاقات کنید که به شما احترام می‌گذارند و ستایش‌تان می‌کنند.

6.صبور هستید

در جهانی که با سرعت و شتاب سپری می‌شود، صبر فضیلتی است که اغلب از آن غفلت می‌شود. اما وقتی پای عشق در میان است، صبوری می‌تواند تفاوت معناداری ایجاد کند. عشق حقیقی به سرعت و با زور به دست نمی‌آید. وقت می‌برد تا رشد کند و توسعه یابد و اغلب زمانی می‌رسد که کم‌تر از هر زمانی انتظارش را داریم.

مشتاقانه صبر کردن برای ملاقات با آدم درست، ارتباط درست و زمان درست، نشان می‌دهد که شما به قدر کافی به لحاظ عاطفی به بلوغی که لازمه عاشق است، دست پیدا کرده‌اید. این امر نشان می‌دهد که ارزش عشق را می‌فهمید و مشتاق هستید که برای چیزی که ارزش دارد، صبر کنید.

7.در برابر تجربه‌های جدید گشوده هستید

گاهی آدم‌ها به روتین‌های روزمره‌شان می‌چسبند و از منطقه امن‌شان خارج نمی‌شوند. یک چرخه دارند که در آن همان آدم‌های مشابه را ملاقات می‌کنند و انتظار دارند که نتایج متفاوتی بگیرند. باید این چرخه را قطع کنید.  

سعی کنید تجربه‌های تازه را امتحان کنید، آدم‌های جدید ملاقات کنید و خودتان را به روی امکان‌های جدید باز کنید و تغییر را احساس کنید. هر چه به روی تجربه‌های جدید بازتر باشید، فرصت‌های تازه‌ای برای عشق‌ورزی در مسیرتان باز می‌شود. بنا به دلایل زیر باید به روی تجربه‌های تازه گشوده باشیم:

افق دیدمان گسترده می‌شود

خودمان را در معرض آدم‌های جدید قرار می‌دهیم

در نظر شرکای احتمالی، جذاب‌تر به نظر می‌رسیم

پس اگر اخیرا از ناحیه امن‌تان خارج شده‌اید و تجربه‌های تازه را به آغوش باز می‌پذیرید، نشانه‌ای واضح است از اینکه زیادی با عشق واقعی فاصله ندارید.

8.آماده‌ رشد کردن با دیگری هستید

عشق حقیقی صرفا پیدا کردن آن فرد عالی نیست، بلکه یعنی بخواهید در قالب یک زوج با هم پیشرفت کنید. یعنی بخواهید با هم تغییر کنید، از یکدیگر یاد بگیرید و به یکدیگر برای تبدیل شدن به بهترین نسخه‌های هم کمک کنید. اگر آماده‌اید به همراه شخص دیگری رشد کنید، تجربه‌ها، رویاها و سفر شخصی‌تان را با او به اشتراک بگذارید، یعنی برای پذیرش عشق حقیقی آماده‌اید.

این امر نشان می‌دهد که درک می‌کنیم عشق صرفا شهوت و رمانتیک‌بودن نیست، بلکه همراهی، رشد دوطرفه و رسیدن به اهداف مشترک نیز هست.

9.به لحاظ عاطفی در دسترس هستید

دسترس‌پذیری عاطفی احتمالا یکی از اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین نشانه‌های پیدا کردن عشق حقیقی در زندگی است. یعنی در مقابل احساس کردن و ابراز کردن احساسات و دریافت عواطف گشوده باشید. یعنی بار عاطفی روابط قبلی‌تان را به دوش نمی‌کشید و آماده‌اید تا به لحاظ عاطفی در یک رابطه تازه سرمایه‌گذاری کنید. از آسیب‌پذیری نمی‌ترسید و مشتاق هستید تا احساسات و تجربه‌هایتان را با شریک عاطفی‌تان در میان بگذارید.

سخن آخر

جستجو برای عشق، سفر است نه مقصد. مسیر این سفر با خود-اکتشا‌فی، رشد فردی و گشودگی عاطفی مشخص می‌شود. با توجه به این موارد می‌توانیم مطمئن باشیم که در مسیر درست برای پیدا کردن عشق هستیم. سعی کنید از این سفر لذت ببرید و از بالا و پایین‌ آن کیف کنید.

یادتان باشد صبر کردن برای پیدا کردن عشق حقیقی ارزش دارد.  

 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!