تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

12 ساندویچ خوشمزه و ارزان که شما را واقعا سیر می‌کنند

نذری ساندویچ، یکی از نذری‌های جالب، محبوب و کم هزینه است که می‌توانید آن را به روش‌های مختلف و با توجه به میزان بودجه و موادی که در نظر دارید آماده کنید. در این مقاله از بخش آشپزی در تک فانبلاگ می‌توانید با انواع ساندویچ نذری برای ایام محرم و اعیاد مختلف آشنا شوید.

انواع ساندویچ نذری خوشمزه

اگر برایتان سوال شده که برای نذری میشه ساندویچ بدیم یا نه باید بدانید که نذری ساندویچ یکی از انواع نذری خشک است که اتفاقا بسیار پرطرفدار است. در ادامه این بخش می‌توانید با آموزش تهیه چند ساندویچ نذری برای ایام محرم و مراسم‌های مذهبی آشنا شوید.

۱- ساندویچ نان و پنیر و سبزی

اگر به دنبال یک نذری کم هزینه، خوشمزه و مفید هستید، می‌توانید مقداری ساندویچ نان و پنیر و سبزی آماده کنید. برای تهیه این ساندویچ باید از پنیر خوش طعم همراه با سبزی تازه استفاده کنید. این نذری هزینه کمی دارد و برای افرادی که بودجه محدودی دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

۲- ساندویچ سوسیس بندری

ساندویچ سوسیس بندری آنقدر خوشمزه است که همه افراد با هر سن و سالی از خوردن آن لذت می‌برند. برای تهیه این ساندویچ باید سوسیس بندری را آماده کنید و بعد همراه با خیار شور داخل نان باگت قرار دهید.

برای درست کردن سوسیس بندری باید از پیاز داغ فراوان، سوسیس خرد شده، سیب زمینی، رب گوجه و گوجه فرنگی خرد شده همراه با ادویه‌های مختلف استفاده کنید.

۳- ساندویچ الویه

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین انواع ساندویچ سرد برای نذری، ساندویچ الویه است. برای تهیه این ساندویچ می‌توانید از نان باگت یا نان‌های گرد همبرگری استفاده کنید.

برای تهیه این ساندویچ به مواد اولیه متفاوتی مثل سیب زمینی پخته، خیارشور، نخود فرنگی، ذرت، مرغ، کالباس، سس مایونز، آبلیمو و نمک و فلفل سیاه نیاز دارید. برای خوشمزه‌تر شدن ساندویچ می‌توانید از گوجه خرد شده نیز لای نان استفاده کنید.

۴- ساندویچ فلافل

یکی دیگر از انواع ساندویچ نذری، ساندویچ فلافل است که نه تنها از نذری‌های کم هزینه و اقتصادی محسوب می‌شود، بلکه مزه فوق العاده خوشمزه‌ای هم دارد. برای تهیه این ساندویچ می‌توانید از نان باگت یا نان لواش استفاده کنید و فلافل ها را همراه با خیارشور، گوجه فرنگی، پیاز، جعفری و ترشی لیته یا بندری آماده کنید.

درست کردن فلافل برای نذری نیز بسیار راحت است. برای این کار باید از ترکیب نخود آبگوشتی، سیب زمینی، پیاز، جعفری تازه، گشنیز تازه، سیر، تخم مرغ و ادویه مخصوص فلافل استفاده کنید. اضافه کردن انواع سس تند به این ساندویچ مزه فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیر کاکائو نذری برای ۱۰۰ نفر

۵- کباب لقمه

یکی دیگر از ساندویچ‌هایی که می‌توانید به عنوان نذری آماده کنید، ساندویچ کباب لقمه است. برای تهیه این ساندویچ باید کباب لقمه‌ها را در نان لواش یا نان باگت قرار دهید و بعد آن را با مقداری سبزی خرد شده، پیاز و در صورت تمایل خیارشور مزه دار کنید.

برای کاهش هزینه‌های درست کردن کباب لقمه می‌توانید مقداری سویا به جای گوشت چرخ کرده استفاده کنید یا از ترکیب مرغ و گوشت استفاده کنید.

۶- ساندویچ ماکارونی

اگر با خودتان فکر می‌کنید که ساندویچ نذری چی بدم، می‌توانید ساندویچ ماکارونی را امتحان کنید. این ساندویچ از زمان‌های قدیم بسیار محبوب بوده و هنوز هم جز خوشمزه‌ترین انواع نذری محسوب می‌شود. برای تهیه این ساندویچ می‌توانید از ترکیب سویا و گوشت چرخ کرده، رب گوجه فرنگی و پیاز داغ استفاده کنید.

اضافه کردن فلفل دلمه خرد شده و سبزیجاتی مثل ذرت و نخود فرنگی نیز طعم ماکارونی شما را لذیذتر می‌کند. بعد از آماده کردن ساندویچ ماکارونی باید آن را داخل نان باگت یا نان لواش قرار دهید و با خیار شور، گوجه فرنگی و انواع سس آن را مزه دار کنید.

۷- ساندویچ کوکو سبزی

کوکو سبزی یک انتخاب محبوب برای نذری است که در کنار ارزون بودن طعم بسیار لذیذی دارد. برای درست کردن این کوکو باید از ترکیب سبزیجات مختلف خرد شده مثل گشنیز، جعفری، شوید، تره و سیر استفاده کنید. می‌توانید سبزی را به صورت آماده و خرد شده تهیه کنید یا برای کاهش هزینه‌ها سبزی را بخرید و خودتان در خانه خرد کنید.

در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه این کوکو از مقداری گردوی خرد شده یا زرشک نیز استفاده کنید یا کوکو را تنها با استفاده از سبزی و تخم مرغ و ادویه‌های مختلف درست کنید. به خاطر داشته باشید که برای مزه دار کردن این ساندویچ حتما از خیارشور، گوجه فرنگی و انواع سس استفاده کنید.

۸- ساندویچ کوکو سیب زمینی

اگر به دنبال نذری ساندویچی ساده و ارزان هستید یا با خودتان فکر می‌کنید که ساندویچ نذری برای ۱۰۰ نفر چی درست کنم، بهترین انتخاب برای شما کوکو سیب زمینی است.

برای آماده کردن این کوکو باید سیب زمینی را آبپز کنید و بعد آن را با سیر و پیاز و انواع ادویه‌ها مزه دار کنید. سپس چند عدد تخم مرغ اضافه کنید و مایه کوکو را در روغن سرخ کنید. برای مزه دار کردن ساندویچ نیز حتما از خیارشور، گوجه فرنگی و کاهو استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لوبیا پلو نذری برای ۱۰۰ نفر

۹- ساندویچ‌ هات داگ

ساندویچ‌هات داگ یک نذری ساده، سریع و خوشمزه است که برای تهیه آن تنها باید هات داگ ها را در روغن سرخ کنید و سپس همراه با گوجه فرنگی، خیار شور و کاهو داخل نان باگت قرار دهید. این ساندویچ هم طعم خوشمزه‌ای دارد و هم بسیار سریع و راحت آماده می‌شود.

۱۰- ساندویچ مرغ

ساندویچ مرغ از آن دسته ساندویچ‌هایی است که می‌توانید آن را هم به صورت گرم و هم سرد سرو کنید. برای تهیه این ساندویچ باید مرغ را بپزید و بعد ریش ریش کنید. سپس آن را با انواع سبزیجات و سس و ادویه‌های مختلف ترکیب کنید و داخل نان قرار دهید.

راهکار بعدی برای تهیه ساندویچ مرغ، استفاده از مرغ چرخ کرده و آماده کردن آن شبیه به همبرگر است. استفاده از قارچ و فلفل دلمه‌ای خرد شده طعم بهتری به این ساندویچ می‌بخشد.

۱۱- سمبوسه

سمبوسه از جذاب‌ترین انواع ساندویچ است که می‌توانید از آن برای نذری نیز استفاده کنید. برای درست کردن این می‌توانید مواد سمبوسه را آماده کنید و لای نان لواش بپیچید. سپس سمبوسه‌ها را در روغن فراوان سرخ کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شله زرد نذری

۱۲- ساندویچ ژامبون یا کالباس

ساندویچ کالباس راحت‌ترین ساندویچ نذری است که نه نیاز به سرخ کردن دارد و نه آماده کردن آن زمان بر است. برای تهیه این ساندویچ تنها باید چند ورق کالباس داخل نان باگت قرار دهید و بعد ساندویچ را با خیارشور، کاهو، گوجه فرنگی و سس مزه دار کنید.

نکاتی که باید برای تهیه انواع ساندویچ نذری بدانید!

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه انواع ساندویچ نذری اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه انواع ساندویچ نذری بهتر است در استفاده از نمک و فلفل زیاده روی نکنید تا همه افراد بتوانند به راحتی آن را میل کنند.به منظور بسته بندی ساندویچ نذری می‌توانید ساندویچ‌ها را در کاغذ مخصوص بپیچید و داخل پلاستیک‌های ساندویچی قرار دهید.برای این که نذری شما سریع‌تر آماده شود، می‌توانید از پیاز داغ، سبزی یا مواد آماده استفاده کنید.به منظور تهیه انواع ساندویچ نذری حتما از مواد اولیه باکیفیت و درجه یک استفاده کنید.اگر با خودتان فکر می‌کنید که ساندویچ سرد برای نذری چی درست کنم، پیشنهاد ما نون و پنیر و سبزی، سالاد اولیه، ساندویچ ژامبون و ساندویچ مرغ است.

در این مقاله از مجله آشپزی تک فانبه ۱۲ مورد از خوشمزه‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین انواع ساندویچ نذری اشاره شد. فراموش نکنید که برای تهیه نذری به صورت ساندویچ حتما از نان تازه، نرم و باکیفیت استفاده کنید و ساندویچ‌ها را در کیسه پلاستیکی مخصوص ساندویچ قرار دهید تا از هم نپاشند.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!