تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رموز و رازهای تهیه شربت های نذری در ماه محرم • ماجراجویی های ذوق زندگی

آداب و رسوم نیکوی نذری دادن در ایام مذهبی سال، خصوصا دهه محرم، علاوه بر اجر معنوی سرشار از حس و حال خوب است که با هزینه کم نیز قابل انجام می‌باشد. همانطور که می‌دانید یکی از نذری‌های بسیار محبوب در دهه محرم، تهیه انواع شربت نذری است.

انواع شربت و نوشیدنی نذری

مراسم مذهبی و عزاداری‌های ایرانی‌ها، آیین‌های پرشوری هستند که شرکت‌کنندگان در طول آن، به فعالیت‌هایی مثل سینه‌زنی و زنجیرزنی می‌پردازند. بنابراین انتخاب نذری‌های خنک و گوارا مثل انواع شربت‌ها می‌تواند انتخابی مناسب باشد. در ادامه به معرفی انواع شربت نذری برای مراسم مذهبی به ویژه در تابستان اشاره می‌کنیم.

شربت زعفران نذری

شربت زعفران نذری یکی از خوش‌عطرترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید به عنوان نذری توزیع کنید. این نوشیدنی شیرین و گوارا انتخاب خوبی برای محرم و ایام مذهبی سال است و طرفداران زیادی دارد.

شربت آبلیمو نذری

آبلیمو عطش را برطرف می‌کند و ترکیب آن با آب و شکر، بهترین گزینه برای رفع تشنگی عزاداران است. این شربت خوش‌مزه به راحتی آماده می‌شود و نیاز به هزینه زیادی ندارد.

شربت بهارنارنج نذری

عرق بهارنارنج آرامش‌بخش است و غم و افسردگی را برطرف می‌کند. شما می‌توانید از آن برای تهیه شربت نذری امام حسین استفاده کنید و با کمی شهد و یخ، یک نوشیدنی گوارا و خنک در اختیار شرکت‌کنندگان در مراسم مذهبی قرار دهید.

شربت تخم‌شربتی نذری

تخم‌شربتی باعث برطرف شدن عطش می‌شود و بهترین گزینه برای رفع تشنگی عزاداران است. ترکیب آن با آب، شکر و زعفران و گلاب بسیار آرامش‌بخش است. این شربت خوش‌مزه به راحتی آماده می‌شود و نیاز به هزینه زیادی ندارد.

شربت خاکشیر نذری

خاکشیر بسیار پرخاصیت است و با ترکیب عرق بیدمشک یا گلاب، آب و شکر تبدیل به یکی از خوش‌طعم‌ترین نوشیدنی‌هایی می‌شود که می‌توانید به عنوان نذری توزیع کنید.

لیست غذاهای نذری

اگر دوست دارید تا در کنار شربت‌های نذری، نوعی از غذاهای خانگی را برای این ایام عزیز، به‌صورت نذری توزیع کنید، گروه غذایی ارکیده نیز به بهترین شکل ممکن، غذای نذری دلخواه شما را آماده، بسته‌بندی و ارسال می‌کند. شما می‌توانید انواع غذای نذری مدنظرتان را از منوی رستوران‌کافه‌های ارکیده سفارش دهید و به بهترین شکل ممکن، از مهمانان‌تان پذیرایی کنید.

خورشت قیمه

بسیاری از ایرانی‌ها، خورشت قیمه را با نام قیمه امام حسین می‌شناسند. این غذای لذیذ و محبوب، غذای ویژه‌ای برای همه آیین‌های مذهبی به ویژه مراسم روز عاشورا است و عطر و بوی خاصی به حال‌و‌هوای این روزها می‌دهد.

خورشت قورمه‌سبزی

کم‌تر کسی پیدا می‌شود که طعم قرمه‌سبزی خانگی و جاافتاده را دوست نداشته باشد. به همین دلیل، این غذای لذیذ، مقوی و خوش‌آب‌ورنگ هم در لیست غذای نذری محرم جایگاه ویژه‌ای دارد.

زرشک‌پلو با مرغ

زرشک‌پلو با مرغ یکی از محبوب‌ترین غذاها در لیست غذاهای نذری محرم است. طعم گوشت مرغ که به خوبی مزه‌دار و پخته شده، با ترشی ملایم زرشک و عطر و بوی زعفران و گلاب، یکی از خاطره‌انگیزترین عطرها و طعم‌های مراسم روزهای محرم است.

چلوکباب کوبیده نذری

کباب‌های ایرانی از شهرت زیاد و جایگاه ویژه‌ای در جهان برخوردار هستند. به همین دلیل، نام آن‌ها همیشه در لیست غذاهای نذری به ویژه در ماه محرم به چشم می‌خورد. ترکیب کباب کوبیده با چلو یکی از بهترین گزینه‌ها برای نذری است.

چلو گوشت نذری

چلو گوشت یکی از لذیذترین و خو‌ش‌عطر و طعم‌ترین غذاهای نذری است که هم با گوشت گوسفندی و هم گوساله قابل طبخ است. تهیه این غذای نذری برای ایام محرم بسیار محبوب و پرطرفدار است.

سرویس پخت در محل ارکیده

سرویس پخت در محل ارکیده یکی از جذاب‌ترین خدماتی است که توسط ارکیده اکسپرس شعبه هروی به مشتری‌ها عرضه می‌شود. در این روش، آشپزهای حرفه‌ای با همه تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز، در یک شیفت کاری غذاهای مورد نظر شما را در محل دلخواه خودتان تهیه کرده و آن‌ها را آماده سرو به شما تحویل می‌دهند.

سفارش غذای نذری از رستوران ارکیده

برای سفارش غذاهای نذری در تعداد دلخواه از تمامی شعب رستوران‌کافه‌های ارکیده یا بهره‌مندی از سرویس پخت در محلِ ارکیده اکسپرس شعبه هروی، لازم است از قبل هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت راهنمایی و سفارش غذاهای نذری می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۳۱۴۱۹۰۰ یا شماره شعب مجموعه ارکیده تماس بگیرید.

ردیف

شعبه

شماره تماس

۱

شعبه جاده چالوس (یکی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین رستوران‌های ایران)

۰۲۶-۳۴۱۲۲

۲

شعبه مهستان (رستوران گردان در کرج)

۰۲۶-۳۴۱۲۳

۳

شعبه شهریار (باغ رستورانی دنج و نزدیک به تهران)

۰۲۱-۶۵۲۵۱۶۱۶

۴

شعبه میدان آرژانتین (رستورانی در مرکز شهر دارای فضای روف‌گاردن)

۰۲۱-۸۸۸۸۵۳۰۰

۵

شعبه متل‌قو (دارای ساحل اختصاصی)

۰۱۱-۵۴۶۱۲۲۱۲

۶

شعبه منطقه آزاد انزلی (تنها رستوران گردان گیلان)

۰۱۳-۴۴۴۰۴۶۴۵

۷

شعبه اصفهان (رستوران سنتی در دل تاریخ)

۰۱۳-۴۵۶۴۴۴۸۰

۸

شعبه اقدسیه (رستورانی بر بلندای برج شمیران سنتر)

۰۲۱-۷۲۱۴۶

۹

شعبه سعادت‌آباد (رستورانی لوکس و مجلل دارای فضای اختصاصی کافه)

۰۲۱-۷۹۳۹۷

۱۰

ارکیده اکسپرس شعبه هروی (بیرون‌بر)

۰۲۱-۷۸۷۱۹

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!