تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

اکتشاف رازهای زیبایی و موفقیت در دوره لایف کوچینگ • سرفصل های مهم و کاربردی این دوره

زمانی‌که قصد داشته باشید برای موفقیت در زندگی تغییراتی را ایجاد کنید باید لایف کوچینگ را در نظر بگیرید. در واقع دوره‌ لایف کوچینگ به هر مهارتی که شما نیاز دارید را در نظر دارد. در چنین دوره‌هایی به توانایی‌هایی دست پیدا می‌کنید که در هر زمینه کاری برای شما مفید خواهد بود. با در نظر گرفتن تغییرات در روندهای زندگی نیاز به دوره مناسب بسیار انتخاب عاقلانه‌ای است.

لایف کوچینگ

رویکردی که برای بهبود دادن زندگی در بخش‌های مختلف کارایی دارد را لایف کوچینگ پوشش می‌دهد. به‌علاوه شرایط مختلف در محیط‌های گوناگون نیاز به توسعه دادن در مهارت‌ها را ملزم می‌کند. به‌همین‌دلیل زمانی‌که شناخت دقیقی از اهداف و استعدادهای خود داشته باشید، اتفاقات بهتری خواهد افتاد.

لایف کوچینگ یا مربی زندگی نوعی متخصص سلامتی به شمار می رود که به افراد در راستای پیشرفت در زندگی و دستیابی به رضایت بیشتر کمک شایانی می کند. در واقع مربی زندگی فردی است که به کمک چالش های شخصی یا شغلی مراجعه کنندگان را مورد مشاوره و تشویق قرار می دهد و در دستیابی به اهداف نهایی نقش بسزایی ایفا می کند.

کوچ های زندگی یا افراد لایف کوچ (مربی زندگی) به مشتریان خود در بهبود مهارت های زندگی، روابط، مشاغل و زندگی روزمره کمک می نماید و در بهبود زمینه های مختلف زندگی نقش بسزایی دارند.

مهارت های آموزشی دوره لایف کوچینگ

تقاضا برای دوره لایف کوچینگ به واسطه فشارهای زندگی مدرن کاملا رو‌به‌رشد است. یک مربی زندگی یا لایف کوچ به افراد کمک می کند تا به بهترین نسخه از خود تبدیل شوند. دوره مربیگری زندگی با آموزش مهارت های لازم، شما را قادر می سازد تا اهداف حرفه ای و شخصی خود را مشخص کنید، به سوی آنها حرکت و حتی از آنها فراتر روید.

زمانی‌که دوره‌های لایف کوچینگ را بگذرانید می‌توانید به‌صورت یک حرفه‌ای در زندگی خود تصمیم‌گیری کنید. بسیاری از مشکلات را به‌راحتی می‌توانید تجزیه و تحلیل و راه‌حل ارائه کنید. در واقع کسب حداکثر سود برای ادامه فعالیت‌های تجاری نیازمند شناسایی فرصت‌های زندگی است. مهارت‌های کاربردی در دوره مربیگری زندگی نقش مهمی را در ایجاد شرایط مطلوب ایفا می‌کند.

اگر مطمئن باشید که آموخته‌های شما در دوره لایف کوچینگ مفید هستند، دیگر شکی برای قدم‌های بزرگ ندارید. همین موضوع به شما در کسب موفقیت بیشتر کمک زیادی خواهد کرد. با در نظر گرفتن وضعیت‌های موجود و نیازهایی که برای تغییرات بزرگ در زندگی دارید باید بدانید که چه مهارت‌هایی نیاز است. در این زمینه مطالبی را در ادامه مقاله بیان کرده‌ایم.

برقراری ارتباط موثر؛ ایجاد موفقیت در تمامی موقعیت‌ها

یکی از مواردی که باعث می‌شود تا شما بتوانید در مسیر زندگی رفتارهای مناسبی داشته باشید، مهارت‌های ارتباطی است. اگر به ‌هر دلیلی در برقرار کردن ارتباط مشکل داشته باشید، بسیاری از فرصت‌های رشد را از دست می‌دهید. همین موضوع اعتماد به داشتن روابط اجتماعی را کاهش می‌دهد.

توانایی رهبری کردن؛ دلیلی برای کسب موفقیت

اگر بتوانید به‌درستی رفتارهای قابل قبولی را در جمع داشته باشید، شرایط مطلوبی را به‌دست خواهید آورد. برای ایجاد موفقیت در زندگی باید اعتماد کافی جهت رهبری کردن زندگی را کسب کنید. در چنین موقعیتی کسب موفقیت با استفاده از مهارت‌های دوره لایف کوچینگ راحت خواهد بود. نیازهای اساسی در این زمینه با دقت بسیاری دنبال خواهد شد که برای استفاده بهینه از استعدادها مفید است.

مربیگری مسائل مالی؛ رفع موانع رسیدن به موقعیت مناسب

برای بسیاری از افراد عدم توانایی در برنامه‌ریزی مالی باعث می‌شود تا در اهداف مشکلاتی ایجاد شود. همین موضوع مانعی مهم در کسب موفقیت خواهد بود. زمانی‌که دقت در استفاده از منابع مالی با برنامه و مهارت‌های کسب شده باشد، ادامه دادن مسیر سخت نخواهد بود. برای ایجاد تغییرات بزرگ در کارها شاید در نظر گرفتن تکنیک‌های تخصصی بسیار موثر باشد.

استفاده از فرصت‌ها؛ کمک به کاربردی شدن استعدادها

اگر به‌درستی از استعدادهای خود استفاده نکنید، قطعا به خواسته‌های اصلی خود نمی‌رسید. یکی از دلایلی که نتایج کار را برای افراد مشکل می‌کند از دست دادن فرصت‌های ناب است. زمانی‌که مهارت برای کنترل کردن شرایط در مواقع خاص را نداشته باشید، فرصت از دست می‌رود. همین موضوع نیازهای اساسی را که در دوره مربیگری زندگی تاکید می‌شود را اثرگذار خواهد کرد.

شناخت ارزش‌ها؛ کمک به درک شرایط موجود

در زمان دست پیدا کردن به موقعیت‌های خاص باید ارزش‌هایی که اهمیت زیادی دارند را به‌درستی بررسی کنید. این موضوع در ایجاد فرصت‌های ناب بسیار کمک‌کننده است. زمانی‌که سرفصل‌های دوره لایف کوچینگ بسیاری از نیازهای مهارتی را پوشش دهند، درک شرایط برای افراد راحت‌تر می‌شود. همین موضوع باعث خواهد شد تا اهمیت لایف کوچینگ، بیشتر گردد.

توانایی در اولویت‌بندی پروژه‌های کاری؛ کمک در کسب سود بیشتر

اگر دوست دارید در جایگاهی که هستید، باقی نمانید و پیشرفت کنید باید به تقویت مهارت‌ها بپردازید. افرادی که هیچ تلاشی در شناخت استعدادهای خود ندارند، جایگاهی در زندگی کسب نخواهند کرد. در واقع با داشتن آگاهی از محیط خارجی می‌توانید پروژه ها را اولویت‌بندی کنید. این میزان اطمینان از تغییرات به‌دلیل مهارت‌های دوره لایف کوچینگ است؛ زیرا توانمندی در دوره‌ها اتفاق می‌افتد.

اجرایی کردن ایده‌ها؛ رسیدن به اهداف مورد نظر

اگر در مسیر پیشرفت کاری ایده‌هایی دارید که نحوه اجرایی کردن آن‌ها را نمی‌دانید، نیاز است تا دوره‌هایی را بگذرانید. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا در زمان مناسب ایده‌ها را بیان کنید. در واقع برای دست پیدا کردن به اهداف درگیر شدن با برخی نظرات و قانع کردن آن‌ها صورت خواهد گرفت. برای این منظور شما شرایط‌های مختلف را می‌توانید به‌درستی و حرفه‌ای بررسی کنید.

موفقیت در کار تیمی؛ ایجاد شرایط مطلوب‌تر در کارها

در موقعیت‌های مختلف استفاده کردن از نظرات دیگران برای تغییرات در کارها موثر است. این‌که شما منطق کافی برای پذیرش دیدگاه‌های دیگران را داشته باشید، ویژگی دوره مربیگری زندگی است. در واقع با کمک گرفتن از راه‌های مفید در این زمینه بسیاری از فعالیت‌های ضروری در تیم‌ها اجرایی خواهند شد. برخی از مخالفت‌ها و موانع کسب موفقیت تیمی نیز برطرف می‌شوند.

اهمیت قائل شدن به سلامت؛ موثر در بهبود کیفیت زندگی

نتایج هر رفتاری را در زندگی می‌توانید بعد از مدت کوتاهی درک کنید. اهمیت دادن به سلامت و ورزش از جمله مهارت‌هایی است که در دوره لایف کوچینگ متوجه خواهید شد. زمانی‌که نیاز دارید به شیوه‌های مختلف کیفیت زندگی را بهبود دهید باید ورزش کردن و سبک‌های زندگی سالم را دنیال کنید. در واقع تغییر دادن عادت‌ها یکی از موارد اهمیت لایف کوچینگ است.

در برخی مواقع اهمیت دادن به مهارت‌های چند جانبه تاثیرات قابل پذیرشی را در زندگی ایجاد می‌کند. به‌همین‌دلیل وقت گذاشتن و حضور یافتن در دوره لایف کوچینگ به‌دلیل کامل بودن مطالب مفید در زندگی لازم است. بسیاری از افراد با درک این موضوع می‌توانند زندگی خود را تغییر بزرگی دهند. استفاده کردن از تمامی توانایی‌ها در موقعیت‌های مختلف زندگی شما را به یک آدم موفق تبدیل خواهد کرد.

سرفصل های دوره لایف کوچینگ

کسب مهارت‌های ضروری و حفظ موقعیت‌های مناسب در زندگی نیازمند استفاده از دوره‌های کامل است. شما زمانی‌که بتوانید در موسسات معتبر چنین توانمندی‌هایی را با موفقیت کسب کنید، ادامه راه آسان خواهد بود. برای به‌دست آوردن سود بیشتر در زندگی بهترین کار آشنایی پیدا کردن با سرفصل‌های دوره لایف کوچینگ است. در همین زمینه مواردی را برای شما در ادامه بیان خواهیم کرد.

عناوین مهارتی؛ ارائه اصولی مهم در زندگی

در دوره لایف کوچینگ شما با بسیاری از عناوین مهم آشنایی پیدا می‌کنید. در اتمام دوره توانمندی شما تا حد قابل قبولی افزایش خواهد یافت. همین موضوع تغییرات در نحوه برخورد با مسائل زندگی را اصولی‌تر می‌کند. استفاده کردن از سرفصل‌های مورد نظر کمک زیادی به شما در زمینه بهبود دادن رفتارهای شخصی خواهد کرد. در این دسته‌بندی مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم، ارائه می‌شوند.

خودشناسی؛ تغییر دادن نوع نگاه به زندگیمهارت‌های نرم و تیم‌سازی؛ استفاده از مهارت‌ها در محیط‌های موفقتنظیم هیجان؛ کمک به رفتار حرفه‌ای در موقعیت‌های مختلفسواد مالی؛ اتخاذ سواد بهره‌ورتر در زندگیجرات ورزی؛ امکان تصمیم‌گیری مناسب‌تراصول و فنون مذاکره؛ بهبود در فرآیندهای عملکردیDISK: ایجاد انگیزه کافی برای داشتن تغییرات

چنین مباحثی برای تکمیل شدن رفتارهای حرفه‌ای بسیار مفید خواهند بود. در واقع سرفصل‌های دوره لایف کوچینگ به‌صورت کامل برای شما ارائه می‌شوند. یکی از دلایل تغییر دادن سبک زندگی استفاده کردن از نکاتی است که در این زمینه برنامه‌ریزی شده خواهند بود. مدیریت برای رسیدن شما به رضایت از زندگی مباحث مهم را طبقه‌بندی درستی می‌کند تا تاثیرگذار باشد.

عناوین نظری؛ بیان‌کننده مبانی‌های مهم

بسیاری از مفاهیمی که در این دسته‌بندی ارائه می‌شود، مفید خواهد بود. با در نظر گرفتن تاثیرات درک مفاهیم موارد زیر خیلی راحت می‌توانید از موثر بودن دوره مربیگری زندگی مطمئن شوید. در بسیاری از مواقع شما نیاز دارید که بیشترین کارایی را برای موفقیت در زندگی با به‌کار بردن مطالب مهم به‌دست آورید. مطالب در ادامه مقاله راهنمایی بیشتری به شما خواهد کرد.

سرمایه‌های مثبت روانی؛ کمک به داشتن موفقیت شغلی بالاتر، داشتن شرایط مطلوب‌تر در زندگیمبانی تفکر سیستمی؛ ابزار فهمیدن واقعیت جاریمبانی تفکر انتقادی؛ آشنایی با معرفت‌شناسی، ارزش‌شناسی و هستی‌شناسیمبانی و اصول متقاعدسازی؛ هدف و نگاه برنده-برنده داشتنمبانی تفکر استراتژیک؛ استفاده از موقعیت و منابع در جهت کسب موقعیت بهتر

زمانی‌که مهارت‌های کافی را در زمینه‌های مختلف کسب کنید، ریسک از بین رفتن سرمایه‌ها کمتر می‌شود. همین موضوع به شما اطمینان کافی را خواهد داد که بتوانید سود بالایی را به‌دست آورید. با در نظر گرفتن تغییرات اساسی در رفتارها و دیدگاه‌های مهم در زندگی شرایط مطلوب‌تر خواهد شد.

جعبه ابزار زندگی(خودخوان)؛ گذراندن مطالبی ضروری در زندگی

در این جعبه شما با مهارت‌هایی آشنا می‌شوید که در هر موقعیتی راه‌گشا است. یکی از دغدغه‌های افراد نحوه برخورد با مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوند، است. به‌همین‌دلیل اهمیت دادن به سرفصل‌های دوره لایف کوچینگ بهترین تصمیم برای موفقیت خواهد بود. شما به‌راحتی می‌توانید توانمندی‌هایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد را به‌دست آورید.

تنظیم بودجه، OKR؛ طبقه‌بندی بودجه براساس خواسته‌ها، مایحتاج، پس‌اندازاصول فن بیان و سخنوری؛ تاثیر زبان بدن در ذهنیت دیگرانمدیریت زمان؛ برنامه‌ریزی زندگی براساس تغییرات در عادات رفتاریمدیریت استرس و اضطراب؛ آگاهی پیدا کردن در مورد داشتن استرسحل مسئله و تصمیم‌گیری؛ استفاده از تکینک‌های موثر در زمان برخورد با مسائلآشنایی با تکنیک‌های زبان بدن؛ موفقیت در برقراری ارتباط موثر و موفقپرسونال‌برندینگ؛ تکنیکی برای اعتبار بخشیدن به کارها

تمامی تکنیک‌های مفید در ایجاد موقعیت موثر را می‌توانید بعد از گذراندن دوره لایف کوچینگ مشاهده کنید. این موضوع اهمیت لایف کوچینگ را در بسیاری از زمینه‌های زندگی نشان می‌دهد. یکی از بهترین اتفاقات مهم برای بهبود شرایط‌های سخت تغییراتی است که با آگاهی صورت گیرد.

دوره لایف کوچینگ از موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد (https://haftad.org/) با استفاده از رویکردهای نوین آموزشی و بهره‌گیری از اساتید متبحر، فرصتی بی‌نظیر برای توسعه فردی و خودشناسی فراهم می‌کند. این دوره به صورت نیمه حضوری برگزار می‌شود و از تکنیک‌های گروهی بهره می‌برد که شامل سایکودراما و تئاتر درمانی است. این رویکردها به شرکت‌کنندگان کمک می‌کنند تا در فضایی تعاملی و حمایتی به شناخت بهتری از خود برسند و مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله خود را تقویت کنند.

یکی از مزایای این دوره، اعطای مدرک معتبر از وزارت علوم است که اعتبار حرفه‌ای و علمی شرکت‌کنندگان را تضمین می‌کند. دوره لایف کوچینگ موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد با تمرکز بر توسعه فردی، هدف‌شناسی و دستیابی به اهداف شخصی و حرفه‌ای طراحی شده است. این دوره‌ها به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهند تا با بهره‌گیری از روش‌های نوین و علمی، به بهبود کیفیت زندگی خود و دیگران بپردازند و در مسیر رشد و موفقیت قرار گیرند.

اصول بنیادی کوچینگ؛ شناخت کلی از مطالب مورد نیاز زندگی

در هر مقطعی از زندگی استفاده کردن از مهارت‌ها به‌درستی شما را در مسیر مناسب قرار می‌دهد. همین جریان با ایجاد موقعیت محبوب و لذت بردن از زندگی کمک زیادی خواهد کرد. برای بسیاری از افراد قرار گرفتن در موقعیت‌های جدید سخت است که با حضور در دوره مربیگری زندگی راحت‌تر می‌شود. شرایط مطلوب‌تر با شناخت مطالب زیر ایجاد خواهد شد.

معرفی کوچینگصلاحیت‌های فدراسیون بین‌المللی کوچینگاصول اخلاقی و قوانین حرفه‌ای بین‌المللیمدل‌ها و نظریه‌های کوچینگ

به‌علاوه اهمیت قائل شدن برای تکنیک‌های منحصربه‌فرد در هر زمینه‌ای باعث جذابیت بیشتر کارها می‌شود. شما برای موفقیت در زندگی تا زمانی‌که با مهارت‌های دوره لایف کوچینگ آشنایی نداشته باشید، سخت است. در ایجاد یک موفقیت بزرگ باید بسیاری از باورها و نظرات تغییر کند؛ زیرا به مانع تبدیل خواهد شد. به‌همین‌دلیل شرایط متنوع در زندگی برای هر فردی ممکن است، ادامه راه را مشکل‌تر کند.

استفاده کردن از دوره لایف کوچینگ اهداف در زندگی و تنوع آن‌را جذاب‌تر خواهد کرد. محبوبیتی که در این دوره برای شما نسبت‌به ادامه کارهای متنوع در زندگی ایجاد می‌شود، بسیار پر رنگ است. یکی از دلایل به‌کار گرفتن تکنیک‌های چنین دوره‌هایی تاثیرگذاری آن خواهد بود. به‌علاوه توجه داشتن به ارزش زمان و وجود فرصت‌ها اهمیت لایف کوچینگ را بیشتر خواهد کرد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!