تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه ژله بستنی با طرح گل؛ رازی مجلسی و شگفت انگیز!

ژله بستنی یک دسر خوشمزه، راحت و پرطرفدار است که می‌توانید در کمترین زمان با استفاده از قالب‌های متنوع طرح‌های مختلفی را ایجاد کرده و با خیال راحت در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها سرو کنید. در ادامه با تک فانبلاگ همراه باشید تا طرز تهیه ژله بستنی با طرح گل را برایتان شرح دهیم.

مواد لازم جهت تهیه ژله بستنی

مواد لازم جهت تهیه ژله بستنی با طرح گل به شرح زیر است:

ژله انگور۱ بستهژله آلوئه‌ورا۱ بستهبستنی لیوانی۲ عدد

مراحل تهیه ژله بستنی با طرح گل

برای تهیه ژله بستنی با طرح گل باید مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول: حل کردن ژله انگور به روش بن ماری

برای آماده کردن ژله بستنی پودر ژله انگور را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. به جای ژله انگور می‌توانید از ژله توت فرنگی یا انار یا آلبالو یا هر نوع ژله با طعم دلخواه تون استفاده کنید.

ژله حل شده را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و مدام هم بزنید تا ژله به روش بن ماری کاملا حل شود و هیچ ذره ژلاتینی داخل ژله دیده نشود؛ به طوری که کاملا شفاف باشد.

مرحله دوم: قرار دادن بستنی خارج از فریزر

ژله را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید از دما بیفتد و خنک شود. بستنی لیوانی را هم از فریزر خارج کنید و اجازه دهید که کاملا نرم شود و به دمای محیط برسد (اگر بستنی لیوانی نداشتید از صد گرم بستنی وانیلی استفاده کنید)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله رولی

مرحله سوم: مخلوط کردن بستنی آب شده به ژله انگور

وقتی ژله کاملا خنک شد، بستنی آب شده را به آن اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: ریختن ژله بستنی در قالب طرح گل

در این مرحله پیشنهاد می‌کنیم از مولد گل رز استفاده کنید. برای این کار باید چند عدد مولد داشته باشید یا برای راحتی کار می‌تو‌انید از قالب‌های سیلیکونی طرح گل رز که به صورت صفحه‌ای موجود هستند، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله خرده شیشه

مرحله پنجم: انتقال قالب به یخچال

مولد را با ژله بستنی پر کنید و داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد. بعد از اینکه خودش را گرفت با چاقوی تیز اطراف ژله را از قالب آزاد کنید و مولد رو کمی بکشید تا ژله خارج شود؛ به دلیل وجود بستنی ژله به راحتی از قالب خارج خواهد شد.

مرحله ششم: ریختن مابقی ژله بستنی انگور در لیوان

نصف دیگر ژله بستنی را به این صورت آماده کنید. چند عدد لیوان یکبار مصرف را ببرید تا ارتفاع آن کم شود.

نصف بعدی ژله را داخل لیوان‌های یکبار مصرف بریزید؛ طوری که ارتفاع ژله در لیوان‌ها مساوی باشد و تعداد لیوان‌ها با تعداد گل‌های آماده شده یکی باشد.

به جای لیوان یکبار مصرف می‌توانید از استکان یا لیوان‌های معمولی هم استفاده کنید. لیوان‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاناکوتا انبه و ژله سفید

مرحله هفتم: حل کردن ژله آلوورا به روش بن ماری

یک بسته ژله آلوورا را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت بن ماری قرار دهید تا کاملا حل و شفاف شود. بعد کنار بگذارید تا از دما بیفتد و خنک شود.

مرحله هشتم: ریختن بستنی آب شده در ژله آلوورا

بستنی دوم را هم از فریزر خارج کنید تا کاملا نرم شود و به دمای محیط برسد. بستنی آب شده را به ژله سرد شده اضافه و کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی رژیمی طالبی

مرحله نهم: گذاشتن گل رزها روی ژله انگور لیوانی

ژله‌های لیوانی که خودشان را گرفتند گل‌های رز ژله‌ای از قالب خارج شده را روی قسمت مرکزی ژله‌های لیوانی قرار دهید.

مرحله دهم: ریختن ژله بستنی آلوئه‌ورا اطراف گل رز

بعد از ژله بستنی آلوئه‌ورا روی ژله‌ها بریزید؛ طوری که اطراف گل رز رو پر کنند و پوشش بدهند. بعد مجدد لیوان‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا ژله بستنی آلوئه‌ورا هم خودش را بگیرد.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه بستنی توت فرنگی ژله‌ای

مرحله آخر: خارج کردن ژله

برای خارج کردن ژله از لیوان کناره‌های ژله را با چاقو جدا کنید و خیلی آرام ژله را بکشید تا از قالب خارج شود. برای تزیین ژله می‌توانید با فوندانت سبز رنگ شکل‌های برگ مانند درست کنید و کنار گل رز قرار دهید.

نکات مهم در تهیه ژله بستنی

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه ژله بستنی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

منظور از لیوان در این آموزش لیوان دسته دار فرانسوی است.ژله بستنی به دلیل وجود بستنی چرب است و به راحتی از قالب جدا می‌شود؛ اما اگر با خارج کردن ژله از قالب مشکل دارید می‌توانید قبل از ریختن ژله داخل قالب آن را خیلی کم با روغن چرب کنید.به جای ژله آلوئه‌ورا می‌توانید از ژله سبز رنگ مثل طالبی یا کیوی هم استفاده کنید.در تهیه این دسر نیازی به استفاده از آب سرد نیست و به جای آب سرد باید از بستنی استفاده کنید.برای تهیه ژله بستنی لازم است که ژله و بستنی دمای متعادلی داشته باشند تا بستنی نبرد و به خوبی با ژله مخلوط شود؛ اگه ژله و بستنی هم دما نباشد بستنی از ژله جدا می‌شود و روی دسر قرار می‌گیرد و حالت دو رنگ ایجاد می‌کند.با انواع طعم و رنگ‌های ژله می‌توانید ژله بستنی را تهیه کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانطرز تهیه ژله بستنی با طرح گل رز را برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این دسر جذاب را تهیه و جلوه‌ به یاد ماندنی‌ای به سفره خود بدهید.

سلام زهرا هستم متولد سال ۷۱
کلاس آشپزی خاصی نرفتم اما همیشه به آشپزی علاقه داشتم و دنبال امتحان کردن مزه های جدید بودم
عاشق درست کردن کیک و شیرینی و غذاهای جدیدم و از این کار لذت میبرم و دوست دارم این لذت رو با شما به اشتراک بذارم
ممنون که همراهم هستین

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!