تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رازهای موفقیت در جهیزیه داماد شاخ شمشاد: لیستی از وسایل ضروری برای هر داماد

در شهرهای مختلف کشور ایران، رسم و رسومات مختلفی برای خرید جهیزیه وجود دارد. در برخی مناطق کل جهیزیه را خانواده عروس تقبل می‌کنند و در بسیاری از شهرها نیز داماد تعدادی از اقلام جهیزیه شامل لوازم صوتی و تصویری، فرش، لوستر، سرویس چوب کامل داماد و لوازم برقی بزرگ را می‌خرد. البته ممکن است در شهرهای مختلف رسومات متفاوتی وجود داشته باشد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که وسایل جهیزیه داماد شامل چیست و در هر شهر دامادهای شاخ شمشاد وظیفه خرید چه وسایلی را دارند.

بدون سرویس چوبی جهیزیه داماد کامل نیست!

سرویس چوب یکی از اصلی‌ترین اقلام جهیزیه داماد است که شامل انواع مختلفی از وسایل چوبی می‌شود که مهم‌ترین آن سرویس خواب دو نفره است. این سرویس چوبی کامل علاوه‌بر افزایش زیبایی و هماهنگی در دکوراسیون خانه، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا دوام بیشتری داشته باشد. برخی از اصلی‌ترین اقلام سرویس چوب کامل داماد عبارت‌اند از:

پاتختیمیز آرایشآینه قدیبوفهمیز ناهارخوریمبلمان چوبیمیزهای عسلیمیز تلویزیونجاکفشیکنسول

در برخی مناطق ایران، رسم بر این است که داماد چند عدد تشک، پتو، ملحفه و بالش را نیز عهده‌دار می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم از سرویس خواب‌های حجیم و سنگین استفاده نکنید، زیرا فضای بسیاری اشغال می‌کنند و حمل‌ونقل آن‌ها مشکل است. همچنین خرید سرویس چوب کامل داماد یکی از مواردی است که باید با دقت و توجه به کیفیت انجام شود، زیرا این محصولات معمولاً برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرش؛ پای ثابت جهیزیه داماد در اصفهان و برخی شهرهای دیگر

در بسیاری از شهرهای کشور به ویژه اصفهان رسم بر این است که در جهیزیه داماد و عروس حتما فرش باشد. برخی خانواده‌ها رسم دارند که عروس برای سالن پذیرایی و داماد برای آشپزخانه و اتاق‌ها فرش تهیه کند. در این صورت حتما به همخوانی و هماهنگی فرش با میز ارایش و سایر المان‌های دکوراسیون اتاق خواب توجه داشته باشید. همچنین بهتر است سبک و رنگ فرش‌های پذیرایی و اتاق‌ها با هم تناسب داشته باشد. در‌صورتی‌که محدودیت بودجه ندارید، فرش‌های ابریشم و دستباف و در غیر این صورت فرش‌های ماشینی گزینه مناسبی هستند.

لوازم صوتی و تصویری؛ وسایلی که باید در جهیزیه داماد باشد

لوازم صوتی و تصویری شامل تلویزیون، سینما خانگی، دستگاه پخش، میز تلویزیون و تجهیزات پخش از جمله وسایلی است که در جهیزیه داماد در تبریز و بسیاری از شهرهای ایران دیده می‌شود. تعداد و تنوع این موارد هم به سلیقه دو طرف بستگی دارد و می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها از مواردی مانند سینما خانگی یا اسپیکر صرف نظر کنید.

با‌توجه‌به تنوع بالای این محصولات در بازار، توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به خرید بودجه‌تان را مشخص کرده و براساس اولویت‌ها وسیله‌ای را بخرید که واقعا در شروع زندگی مشترک به آن نیاز دارید. به‌طورمثال: شاید ترجیح شما این باشد که برای خرید جاکفشی کمی بیشتر منتظر بمانید و هزینه آن را صرف خرید وسیله‌دیگری کنید. برخی از موارد غیر‌ضروری در سال‌های آینده هم قابل‌خریداری خواهند بود.

لوازم روشنایی؛ داماد چراغ خانه را روشن می‌کند!

در اکثر شهرهای کشور چراغ خانه را داماد روشن می‌کند. به این معنی که خرید همه لوسترها و وسایل روشنایی از جمله دیوارکوب‌ها، آباژورها، چراغ خواب و غیره بر عهده داماد است. نکته مهم در این باره اینکه حتما قبل از خرید، متناسب با مدل و متراژ خانه و البته سلیقه خود و همسرتان در انتخاب سبک دکوراسیون، لوازم روشنایی را خریداری کنید. به‌عنوان یک قاعده کلی در هر سبک دکوراسیون، نورپردازی اهمیت بسیاری در جلوه نهایی خانه شما دارد و ترجیحا نظر یک کارشناس را در این زمینه جویا شوید؛ به ویژه اگر در خانه پنجره و نور طبیعی ندارید، اهمیت این موضوع دو چندان می‌شود.

لوازم برقی بزرگ از جمله وسایل توافقی در جهیزیه داماد است

در بعضی از مناطق ایران دو طرف با هم توافق می‌کنند که برخی لوازم برقی بزرگ مانند یخچال، فریزر، لباسشویی، ظرفشویی و تلویزیون را داماد خریداری کند. البته در اکثر جاها این لوازم جزو جهیزیه عروس است و خانواده عروس خانم اقدام به خرید این وسایل می‌کنند. با این حال در بعضی جاها هم این رسم دیده می‌شود که به جای خرید سرویس چوبی، داماد همه لوازم برقی بزرگ را می‌خرد و خرید لوازم برقی کوچک مانند آبمیوه‌گیری، همزن و غیره به عهده عروس است. لوازم برقی هم تنوع بسیاری دارند و به همین دلیل ممکن است اگر بدون هیچ پیش زمینه‌ای اقدام به خرید کنید، گیج و سردرگم شوید. بنابراین قبل از خرید وسایل برقی حتما تحقیقات مورد نیاز را با توجه به بودجه‌تان انجام دهید.

جهیزیه داماد را از کجا بخریم؟

در این مقاله توضیح دادیم که جهیزیه داماد چیست و در کدام شهرهای ایران این رسم و رسومات حاکم است. کلیه اقلام معرفی شده در این مقاله (حتی مواردی که اسامی شهرها ذکر شده) مانند: لیست جهیزیه داماد در اصفهان بسته به نظر و رسومات هر خانواده قابل تغییر است. همچنین توصیه می‌کنیم در خرید جهیزیه (چه جهیزیه عروس خانم و چه آقا داماد) صرفا بودجه و توان مالی هر دو طرف را در نظر داشته باشید و با توافق و به کمک یکدیگر اقدام به خرید وسایلی کنید که برای شروع زندگی مشترک لازم است.

شما می‌توانید انواع وسایل معرفی شده در جهیزیه داماد را از فروشگاه بلج خریداری کنید و هر کجا که باشید، درب منزل تحویل بگیرید. همه محصولات عرضه شده در این فروشگاه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ از‌این‌رو دغدغه‌ای بابت تقلبی بودن کالا نخواهید داشت.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!