تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طعم و لذت لذیذ پنج فست فود رژیمی؛ با راهنمای تهیه

اگر به غذاهای فست فودی علاقه دارید اما نگران کالری دریافتی و سلامتی خود هستید در ادامه با تک فانبلاگ همراه باشید تا شما را با ۵ فست فود رژیمی آشنا کنیم. این غذاها به شما این امکان را می‌دهند تا غذای مورد علاقه‌تان را به سالم‌ترین شکل ممکن در خانه تهیه و نوش جان کنید.

۱- همبرگر بوقلمون

اگر عاشق همبرگر هستید و در عین حال نوع سالم و خوشمزه آن را می‌پسندید بهتر است به فکر گوشت بوقلمون باشید. همبرگر تهیه شده با گوشت بوقلمون با سبزیجات معطر و هویج رنده شده فقط ۱۳۵ کالری نصیبتان می‌کند. بوقلمون کباب یا سرخ شده با کمی روغن را در نان سبوس دار بپیچید و داخل آن را از کاهو و گوجه فرنگی و هویج رنده شده پر کنید. 

۲- سیب زمینی سرخ کرده

اگر شما هم هوس یک پیاله سیب زمینی سرخ کرده سالم کردید آستین ها را بالا بزنید و یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و خلال کنید. کمی روغن زیتون به سیب زمینی‌هایتان اضافه کنید. نمک و چاشنی‌های مورد علاقه‌تان را نیز فراموش نکنید.

سیب زمینی‌ها را داخل ظرف نچسب ریخته و داخل فر با درجه ۲۲۰ سیلیسیوس/ ۴۲۵ درجه فارنهایت قرار دهید تا سرخ شوند. با همین کار ساده یک سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه و سالم با ۱۴۰ کالری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سیب زمینی پنیری بدون فر

 ۳- سیب پخته شکم پر خانگی

سیب زمینی پخته بسیار خوشمزه و مفید است، البته به شرط اینکه داخل آن را سالم و به سبک یک فست فود رژیمی پر کنید. بهتر است به جای آب پز کردن سیب زمینی از فر یا ماکروویو استفاده کنید. به خاطر اینکه با این روش مواد مغذی آن بیشتر حفظ می‌شود.

برای پر کردن داخل سیب زمینی‌تان از مارگارین غیر هیدروژنه، خامه کم چرب یا سس سالسا استفاده کنید. بهتر است پنیر یا سوسیس و کالباس را فراموش کنید.

۴- پیتزای تن ماهی

اگر از طرفداران پر و پا قرص پیتزا هستید می‌دانید که با هر تکه پیتزا کلی کالری نصیبتان می‌شود. می‌توانید با درست کردن پیتزای خانگی غذای مورد علاقه خود را تهیه و با روش خاص خود مواد را کم و زیاد کنید. با این روش یک غذای خوشمزه و کم کالری خواهید داشت.

مواد لازم جهت تهیه پیتزای تن ماهیخمیر پیتزابه مقدار لازمتن ماهی۲۰۰ گرمذرت کنسروی۱۵۰ گرمماست۴ قاشق غذاخوریبکینگ پودر۱ پنجم قاشق چای‌خوریپنیر موزورلا رنده شده۱ دوم پیمانه

طرز تهیه پیتزا تن ماهی

مراحل تهیه پیتزا تن ماهی به شرح زیر است:

ابتدا خمیر پیتزای آماده را تهیه کنید و داخل سینی فر را کاغذ روغنی قرار دهید.داخل سینی فری که از قبل کاغذ روغنی قرار داده‌اید، خمیر پیتز را پهن کنید؛ به طوری که تمام سطح سینی را پوشش دهد. فر را از قبل روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.سینی فر را داخل فر بگذارید. مدت ده دقیقه بعد خمیر را در آورید با یک چنگال سطح خمیر را سوراخ کنید. این کار پف خمیر را برطرف می‌کند. روی سطح خمیر را ماست و بکینگ پودر بریزید و آن را به تمامی سطح خمیر آغشته کنید.ماست از خشک شدن خمیر جلوگیری میکند. بعد تن ماهی و ذرت را قرار دهید و در آخر پنیر پیتزای رنده شده بریزید.زمان پخت آن نیم ساعت است. بعد از آماده شدن داخل ظرفی بزرگ قرار دهید. در صورت دلخواه می‌توانید آویشن روی سطح پیتزا بپاشید.سبزیجات دیگر مانند، فلفل دلمه‌ای و همچنین زیتون را نیز فراموش نکنید. یک سالاد کاهوی خوشمزه تهیه کنید و به همراه پیتزای خانگی سالم غذایتان را با عشق میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی

۵- پیتزا سبزیجات بدون خمیر 

پتیزا سبزیجات نیز یکی دیگر از فست فودهای رژیمی خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی می‌توان آن را در خانه تهیه و نوش جان کرد.

مواد لازم جهت تهیه پیتزا سبزیجات بدون خمیر:گل کلم متوسط ۱ عددتخم مرغ۱ عددپنیر پارمزان و موزارلااز هر کدام ۱ سوم پیمانهنمک و پودر سیربه مقدار لازمسبزی ریحان خشک شده۱ قاشق مرباخوریآویشننصف قاشق چای‌خوریفلفل دلمه‌ای رنگینصف پیمانهکلم بروکلی۱ سوم پیمانهپیاز ۱ دوم پیمانهذرت دون شده یا کنسروینصف پیمانهگوجه فرنگینصف پیمانه

طرز تهیه پیتزای سبزیجات بدون خمیر

مراحل تهیه پتیزای سبزیجات بدون خمیر به شرح زیر است:

ابتدا فر را روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه فارنهایت قرار دهید و اجازه دهید فر گرم شود. گلم کلم را تهیه کنید و قسمت سفید آن را خرد کرده و با دستگاه میکسر له کنید. بعد از اینکه گلم کلم را به صورت پوره در آوردید (در صورت نبود میکسر می‌توانید رنده  یا با چاقو ریز کنید) داخل ظرفی بریزید و حدود ۱۰ دقیقه داخل فر بگذارید.بعد از ۱۰ دقیقه از فر خارج کنید و اجازه دهید تا کمی سرد شود. بعد با دست فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. با اینکار پوره حالت خمیری به خود می‌گیرد. یک عدد تخم مرغ را همراه با پنیر پارمزان، موزارلا و ادویه ها به پوره اضافه کنید. مرحله بعد داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید (در صورت نبود فر می‌توانید داخل قابلمه تفلون این کار را انجام دهید). خمیر پیتزا را کف سینی پهن کنید و حدود ۱۰ دقیقه سینی را مجددا داخل فر قرار دهید تا خمیر خود را بگیرد. با این کار خمیر شما ترد خواهد شد. در این مرحله به خمیر آماده شده سس دلخواهتان را با سبزیجات (پیاز، فلفل دلمه‌ای، ذرت، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، آویشن و نمک) اضافه کنید. سینی را داخل فر قرار دهید و ۱۵ دقیقه زمان دهید تا پیتزای شما آماده شود.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانطرز تهیه ۵ فست فود رژیمی را برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم به جای غذاهای فست فودی پرکالری بیرون غذاهای ذکر شده در بالا را در خانه تهیه و سرو کنید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!