تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

فریب کلیسای بدون سایه: سازه ای شگفت انگیز در خلوت مزارع اسطوخودوس

پارسینه نوشت: کلیسای پارک علم و فناوری چین و فرانسه به عنوان شاهدی بر قدرت تبادل فرهنگی و بیان هنری است که قلب ها و ذهن ها را در سراسر مرزها مجذوب خود می کند.

کلیسای پارک علم و فناوری چینی-فرانسوی که به عنوان “کلیسای بدون سایه” نیز شناخته می شود توسط معماران داچوان شانگهای در چین طراحی شده است و یک شاهکار معماری است که مرزهای تخیل را در هم می شکند و در عین حال روح تبادل فرهنگی و طراحی آینده نگر را در بر می گیرد.

 

در چارچوب روابط دیپلماتیک فرانسه و چین، این پارک علم و فناوری کشاورزی فرانسوی چینی در چنگدو ساخته شده است و معماری عجیب کلیسای بی سایه در دشت بنفش اسطوخودوس با شکستن الگوهای سنتی، مصالح سنتی، ساختارهای سنتی، و روش های سنتی ساخت، و درهم آمیختگی آزاد نور و سایه ممکن شده است.

در کلیسای بدون سایه، کل معماری ساختار را با پوسته یکپارچه می کند و فضاهای داخلی و خارجی در هم تنیده می شوند. این کلیسا کاملا سفید است که سبب می شود نور خورشید از بین توده عظیمی از این لوله های توخالی آلومینیومی عبور کند.

قاب اصلی سازه یک قاب فولادی نازک است و یک دیوار ضخیم آلومینیومی از سازه برای پایدارتر کردن آن پشتیبانی می کند. 

طراحی کلیسای بدون سایه 

طراح از همان ابتدا به کیفیت زیست محیطی توجه زیادی داشته است. این کلیسا به طور کامل از لوله مربع آلومینیوم و بدون هیچ گونه جوش ساخته شده است.

فرآیند ساخت و ساز راحت و مواد ساده نه تنها باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود، بلکه کیفیت بالایی را نیز برای سازه به ارمغان آورده است؛ چرا که آلومینیوم سبک، مقاوم در برابر خوردگی و سازگار با محیط زیست است.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!