تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه سیب زمینی لیمویی برای شام: راهی سریع و لذیذ!

سیب زمینی لیمویی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای رستورانی است که معمولا به روش‌های مختلفی آماده می‌شود. این غذا بسیار ساده است اما طعم فوق العاده لذیذی دارد. در این مقاله از تک فانبلاگ می‌توانید با طرز تهیه سیب زمینی لیمویی برای شام آشنا شوید.

طرز تهیه سیب زمینی لیمویی با سبزیجات

آماده کردن این غذای خوشمزه حدود یک ساعت طول می‌کشد. مواد اولیه به کار رفته در این غذا برای ۴ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی لیمویی با سبزیجات

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی لیمویی با سبزیجات به شرح زیر است:

سیب زمینی کوچک۷۰۰ گرمروغن زیتون۲ قاشق غذاخوریسیر۲ حبهجعفری۲۰ گرمشوید و پیازچه۲۰ گرملیمو ترش بزرگ۱ عددزردچوبه و نمکبه مقدار لازم

مراحل تهیه سیب زمینی لیمویی

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن این غذای ساده و خوشمزه به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول: سیب زمینی‌ها را برش دهید

برای شروع باید سیب زمینی‌ها را بشویید و سپس آن‌ها را با پوست به ۲ قسمت تقسیم کنید.

مرحله دوم: سیب زمینی‌ها را نیم پز کنید

در ادامه سیب زمینی‌ها را در یک قابلمه مناسب قرار دهید و مقداری آب به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی نیم پز شود.

مرحله سوم: سیب زمینی‌ها را آبکش کنید

بعد از این که سیب زمینی نیم پز شدند، آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و در آبکش بریزید. چند دقیقه صبر کنید تا آب اضافه سیب زمینی‌ها خارج شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دلمه سیب زمینی به روش ایتالیایی

مرحله چهارم: پیازچه، جعفری و شوید را خرد کنید

در این مرحله باید پیازچه، جعفری و شوید را بشویید و بعد آبکش کنید تا آب اضافه‌شان خارج شود. در ادامه سبزی‌ها و پیازچه را روی تخته گوشت قرار دهید و به صورت ریز خرد کنید.

مرحله پنجم: سیر را له کنید

پوست سیرها را جدا کنید آن‌ها را با رنده یا گوشتکوب خوب له کنید.

مرحله ششم: سیرها را سرخ کنید

مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید روغن داغ شود، سپس سیرهای رنده شده را در روغن بریزید و برای چند دقیقه تفت دهید تا سیرها تغییر رنگ دهند.

مرحله هفتم: ادویه و آبلیمو را به سیر اضافه کنید

بعد از این که سیر سرخ شد، مقداری زردچوبه، نمک و آب لیمو ترش به آن اضافه کنید. سیر را با ادویه‌ها و آبلیمو تفت دهید تا بوی آن‌ها بلند شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی

مرحله هشتم: سیب زمینی‌ها را به ماهیتابه اضافه کنید

در این مرحله نوبت اضافه کردن سیب زمینی‌ها به ماهیتابه است. سیب زمینی‌ها را برای ۵ تا ۷ دقیقه با سیر و ادویه‌ها سرخ کنید تا کاملا طلایی و خوشرنگ شوند.

مرحله نهم: سیب زمینی لیمویی را سرو کنید

بعد از این که سیب زمینی‌ها سرخ شدند، باید آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و در ظرف مورد نظر بریزید. در ادامه مقداری فلفل چیلی، جعفری، شوید و پیازچه به آن اضافه کنید و همراه با سس دلخواه سرو کنید.

طرز تهیه سیب زمینی لیمویی ساده

آماده کردن این غذای خوشمزه حدود نیم ساعت طول می‌کشد. مواد اولیه به کار رفته در این غذا برای ۸ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی لیمویی

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی لیمویی به شرح زیر است:

سیب زمینی۱ کیلوگرمروغن زیتون۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دارپوست لیموی رنده شده۲ قاشق غذاخورینمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

رسپی سیب زمینی لیمویی ساده

مراحل تهیه این غذای خوشمزه با لیمو و سیب زمینی ساده به شرح زیر است:

برای تهیه این سیب زمینی لیمویی ابتدا باید در یک قابلمه بزرگ مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند.در ادامه یک سبد مخصوص بخارپز را روی قابلمه قرار دهید و سیب زمینی‌ها را بشویید و از وسط نصف کنید و داخل سبد بریزید.حدود ۲۵ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی‌ها کاملا نرم شوند.سپس آن‌ها را خرد کنید و با روغن زیتون، پوست لیموی رنده شده، نمک و فلفل مزه دار و سپس میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی

نکات و فوت و فن‌های تهیه سیب زمینی لیمویی

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه این شام خوشمزه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه سیب زمینی تنوری با سیر و لیمو به روش رستورانی بهتر است از مقداری روغن زیتون نیز استفاده کنید و بعد از پختن و مزه دار کردن سیب زمینی آن را کمی له کنید و داخل فر قرار دهید تا سیب زمینی طلایی و خوشرنگ شود.برای مزه دار کردن سیب زمینی لیمویی می‌توانید از هر نوع ادویه‌ای که دوست دارید استفاده کنید.می‌توانید این غذا را با انواع سس مایونز، هزار جزیره، کچاپ و خردل میل کنید.در برخی رسپی‌ها برای تهیه این غذا از سبزی خشک شده به جای سبزی تازه استفاده می‌شود.برای تهیه سیب زمینی لیمویی می‌توانید از آب لیمو ترش تازه یا مقداری پوست لیموی رنده شده استفاده کنید.به خاطر داشته باشید که برای تهیه این غذا تنها باید از قسمت رنگی پوست لیمو استفاده کنید. بخش سفید رنگ پوست لیمو مزه تلخی دارد و موجب تلخ شدن غذا می‌شود.برای تهیه این غذا می‌توانید به جای روغن زیتون از مقداری کره نیز استفاده کنید.

اگر به دنبال یک غذای رژیمی با سیب زمینی و لیمو هستید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و این سیب زمینی لیمویی خوشمزه را برای شام آماده کنید. اگر تجربه درست کردن این غذا را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در این مطلب از مجله آشپزی تک فانبا ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!